"Wolken"krabbers

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Die zijn natuurlijk het best te bewonderen in New York.
Bij de 1e foto helaas geen plekje kunnen vinden zonder storende objecten op de voorgrond. De lantaarnpaal was nog de beste optie.
Zo goed als geen bewerking toegepast. De 2e had wel wat extra contrast nodig. Deze is vanaf een boot gemaakt en het was een beetje heiig weer.

1. "Wolken"krabber
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91480[/img]

2. Skyline
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=91481[/img]

Ik lees graag jullie commentaar.

Groeten, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

zonde van die lantaarnpaal, die vind ik er niet zo mooi in..
en bij de 2e foto zonde van het weer, een mooie wolkenlucht had niet misstaan. Maar geods dat heb je niet helemaal in de hand...
greetings stephan
Aquila
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2007 16:00
WoonplaatsCOLON Kortessem (B)

Die lantaarnpaal is zo weg te photoshoppen, en als we dan toch even bezig zijn is dat ook mogelijk voor de bouwkranen op de tweede foto, evenals je een nieuwe lucht kunt invoeren.
girlnextdoor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2007 10:27
WoonplaatsCOLON Den Haag

Als je een crop maakt van de 1ste foto (boven de lantaanpaal) met alleen de reflecties van de wolken krijg je een heel inteessant beeld! ;)

Of wegshoppen kan ook inderdaad (wat meer werk als je daar niet zo geoefend in bent denk ik...), maar dan neemt de reflectie van het gebouw rechtsonderin nog steeds kracht van de plaat af.
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ik vind het zonde om te croppen. Die reflectie rechtsonder stoort inderdaad een beetje, maar iets donkerdere wolken zijn wel mooi. Ik zou als ik jou was de lantaarnpaal weg clonen en dan croppen zodat de reflectie rechtsonder weg is.
Zie maar wat je ermee doet, in ieder geval succes!
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Digities
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 21:18
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

@Aquila: Ik denk dat die lantaarnpaal niet zo eenvoudig weg te sjoppen is... het lijnenspel van de raamlijsten (en de weerschijn van de wolken) komt nooit precies goed uit als je gaat spothealen en klonen.
Op de 2e foto storen die bouwkranen me helemaal niet, geeft zelfs wat meer contrast. Ook het vervangen van de lucht ben ik in dit geval geen voorstander van; als je er een mooie zonnige blauwe lucht van maakt, verwacht ik ook een andere uitstraling van het geheel, dus meer zonlicht op de gebouwen etc.
Maar gelukkig zoals altijd, smaken verschillen.

@girlnextdoor: Wat betreft het croppen, heb ik ook gedaan en kon moeilijk kiezen tussen die 2 varianten. De indruk van de kolossale hoogte werd iets minder, evenals het verloop van donker naar lichter bovenin.
Je hebt gelijk dat het weerschijn-effect dan veel sterker is.

Bedankt voor de snelle reacties!

Groeten, Ties
Canon EOS 400D | Canon 5D mark II | Canon EF 50mm f1.8 II | Tamron 18-200 mm f3.5-6.3 | Canon 24-105 mm f4 L IS USM | Canon 70-200 mm f2.8 L IS USM | Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Digities schreefCOLONIk denk dat die lantaarnpaal niet zo eenvoudig weg te sjoppen is... het lijnenspel van de raamlijsten (en de weerschijn van de wolken) komt nooit precies goed uit als je gaat spothealen en klonen.
Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn, waarom probeer je niet gewoon wat? Als je ziet wat er met Photoshop mogelijk is! Tsja, het kost even tijd... maar dan heb je ook wat.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar