Zonsondergang in het Oudeland van Strijen & APL polder

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Een paar foto's van 20/10/07. Het lijkt al weer even geleden met al die saaie luchten / weer van de afgelopen weken. Vooral de combinatie van kleuren met de aparte wolkenlucht gaven een bijzonder beeld.

1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92299[/img]

2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92300[/img]

3.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92301[/img]

4.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92302[/img]

De volgende zijn een week eerder gemaakt bij de APL-polder:

5.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92307[/img]

6.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=92308[/img]


Ik hoor weer graag of het er mee door kan.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
minime
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2005 17:58
WoonplaatsCOLON Gouda

De laatste vind ik het beste! Daarna ga ik voor nummertje 4 of 2 :)
Op foto 1 vind ik de hoogspanningsmast afbreuk doen
Foto 2 kijkt heerlijk weg, maar een echt onderwerp is er niet.
Bij foto 3 gaat iets mis met mijn ogen. Ik verwacht een donkere voorgrond, maar het is veel te licht. Shadow-highlight misschien?
Op foto 5 heb je het hek als onderwerp. Dat past m.i. niet bij de sfeer die dit oproept
Foto 6: heerlijke plaat. 'k Zit me af te vragen of het nog mooier was als de zon net (half) achter een schaapje zat.
[size=75]Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
[/size]
Liefvoort
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2007 07:29

mijn voor keuur gaat uit naar 4 en 6, maar alle foto's zijn erg mooi en geven een rustige sfeertje. mooie kleuren. Top!!
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Deze prachtige platen :D vragen eigenlijk om een zwart kader, dan komen ze nog mooier uit... Nu zijn ze aan de donkere kant door het 'tegenlicht'.
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
Charley
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2005 17:06
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

arsarlat schreefCOLONIk hoor weer graag of het er mee door kan.
Nou, net dan :D Nee hoor, geintje. Prachtige platen wederom! #3 en #5 zijn mijn favorieten!
[size=75]Canon 30D | 17-40 f4 L | 70-200 f4 L | 300 f4 IS L | 50mm 1.8 | Extender 1.4 | Speedlite 380 EX + omnibounce |[/size]
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Erg mooi vooral 2 & 3

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Jan Kunst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2006 12:55
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Mooie serie foto's !
Mijn voorkeur gaat uit naar 4 en 6 en van deze twee vind ik 6 de mooiste.
Bij foto 3 en 4 klopt er naar mijn gevoel iets niet.
Zoals al eerder opgemerkt is is de voorgrond in foto 3 te licht t.o.z. van de rest van de foto.
In 4 is volgens mij ook iets dergelijks aan de hand; het lijkt namelijk of de weerspiegeling helderder (lichter) is dan de weerspiegelde lucht.
Nou kan dat natuurlijk gezichtsbedrog zijn , maar toch.....
Heb je in 3 en 4 de voorgrond en de weerspiegeling apart bewerkt , bijv. via een masker ?

Vr. gr.
Jan
Eén plaatje zegt meer dan duizend woorden.
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Hele mooie serie, zijn allemaal prachtige sfeer foto's
Moeilijk kiezen uit zo'n serie, maar die met die zwanen vindt ik persoonlijk de mooiste, ook alzwemmen ze van je af, maar daar is ruimte genoeg, dus de compositie is erg goed.
Foto 4 vind ik ook geweldig, kleur spat er af, schitterend met die weerspiegeling, voorkeur nr.2
Maar nogmaals vindt de gehele serie erg mooi.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

Stuk voor stuk erg fraai, maar het toppertje
vind ik de laatste!
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Het zijn alle mooie foto's van rustige landschapjes met mooie wolkenpartijen, kleuren en lijnen....kijken lekker weg.
Foto 6 vind ik toch wel de mooiste van de serie, mooie compo, kleur en sfeer, maar ook foto 4 met zijn kleur en sfeer mag er wezen hoor. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@minime: Dank voor je reactie.

#1 Hoogspanningsmasten probeer ik ook zoveel mogelijk te mijden, maar ze staan er nu eenmaal en om ze dan weg te clonen staat ook weer zo vreemd.

#3 Voordeel van de zwanen is dat ze wit zijn. Met de witpipet uit curves het meest witte gedeelte aangetikt en dan de curve zo instellen dat de rest van de plaat ook naar je zin is. S/H brengt licht en donker naar elkaar toe, ik probeer juist de kleurverschillen wat meer uit elkaar te krijgen voor meer dynamiek.

#5 ....ik had ook liever een windmolentje gehad :wink: . Je moet het doen met de dingen die voorhanden zijn; ik ben al blij dat het hek nog net fraai het laatste licht vangt. In het open polderlandschap is het vaak zoeken naar intro's en de spreekwoordelijke konijntjes. Je leert er wel heel goed door waarnemen.

@Liefvoort: Merci beaucoup voor je reactie.

@Zorgeleos: Thanks. Ik geloof toch dat ik het maar bij witte borders houd. Ik heb zwart weleens geprobeerd maar ik ben er zelf niet erg van gecharmeerd.

@Charley: Ik kom meestal weer tot hetzelfde slotzinnetje. Kan 't ook niet helpen. :lol: Bedankt voor je reactie.

@bacovuikie: Dank je wel.

@Jan Kunst:

#4 Ik heb ook even goed gekeken Jan, maar dat zie ik dus niet. De lichte streep in de wolken aan de rechterkant lijkt mij toch duidelijk iets donkerder in het water dan in de lucht.

#3 wat betreft deze foto, daar kan ik nog aan toevoegen dat de hoek waarin je de foto maakt mede bepalend is voor de mate van reflectie. Ik ben een stukje opgelopen met de zwanen; er naast en er voor lopend kreeg ik niet de weerspiegeling die ik wilde, dus schuin van achter. Kijk naar foto 1; dezelfde sloot en in dezelfde richting geschoten.

Jan Kunst schreef:
Heb je in 3 en 4 de voorgrond en de weerspiegeling apart bewerkt , bijv. via een masker ?
Ik gebruik eigenlijk nooit maskers in landschapsfotografie. Door te werken met kleurbereik (colorrange) kan je bepaalde dingen die iets te donker zijn (met levels of curves) of meer / minder kleur behoeven enigszins aanpassen.

@Bracom: Thanks. De zwanenfoto is eigenlijk ook mijn persoonlijk favorietje in dit reeksje.

@Pim: Dank je. Ben eigenlijk wel een beetje verbaasd dat meerderen (#6) dit de mooiste plaat vinden.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@BartjeD: Thanks. Ik hou erg van rustige landschapjes. Hoe rustiger hoe beter. Komt volgens mij ook een beetje door waar je opgegroeid bent. Voor de één is een polder een onmetelijke vlakte waar niets te beleven en te zien valt en ik zie er juist steeds meer in.... en ik zie dat ook jij van schaapjes houdt :lol: .
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik heb er niet zoveel op aan te merken..... Ik houd wel van dit soort sfeeropname's... daar ben je wat mij betreft goed in geslaagd..

kortom: mooie nette en sfeervolle serie, Arsarlat....
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

9 schaapjes en ik lag in slaap, maar nu ik wakker ben kan ik eens rustig kijken, erg mooie reeks waarvan de zwaantjes toch een lichte voorkeur geniet.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

De zwaantjes vind ik ook de topper van deze prachtige serie!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

Een fraaie reeks met een voorkeur voor de laatste!

Groet,
Michel
Amateurs worry about equipment, professionals worry about money, masters worry about light.
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

@Natuurfreak, Closeshooter, Digilike & Miccie: Dank voor jullie reacties.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

arsarlat schreefCOLON @Zorgeleos: Thanks. Ik geloof toch dat ik het maar bij witte borders houd. Ik heb zwart weleens geprobeerd maar ik ben er zelf niet erg van gecharmeerd.
Meestal vind ik jouw witte kader volledig passen bij je foto's - jij hebt veel lichte beelden. Mijn opmerking was echt alleen voor deze tegenlichtfoto's bedoeld :D .
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar