wat is wijsheid, nieuwe body of objectief?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY

objectief of body

objectief ( canon 24-70 2.8 L )
13
59%
body ( eos 40d )
9
41%
 
Aantal stemmenCOLON 22
Gebruikers-avatar
sieme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2006 18:03
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

beste mensen,

al lang lid maar nog weinig geplaatst :oops: . nu heb ik een beetje advies nodig van mensen die er vast meer verstand van hebben dan ik!

ik fotografeer graag bandjes, heb hier ook veel gelegenheid voor omdat ik in het bestuur van een jongeren centrum zit, alleen ik zit een beetje met de focus van mn huidige lens ( sigma 24-70 2.8 ) hij doet er vaak erg lang over en de scherpte valt me ook niet altijd mee ( zal wel aan mijn techniek liggen hoor ). ook de aanwezigheid van het vele ruis irriteerd me steeds meer, maja wat wil je met 1600 iso...

nou is mijn vraag of ik er beter aan doe om een andere body ( 40d á 1000 euro ) óf een nieuwe lens te kopen ( canon 24-70 2.8 L á 1000 euro )

alvast bedankt...

groeten niels


ik zal zo even wat voorbeeld fotos in mijn album plaatsen als het lukt, om wat duidelijkheid te geven.
40D+Grip kitlens, 50mm 1.8, canon 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color], Speedlite 430 II, slingshot 300aw, manfrotto 055xprob+804rc
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Lastige keus.

Je zit met twee problemen op alle twee de dingen

1 de slechte autofocussnelheid en scherpte van je lens
2 iso prestaties van je camera

De nieuwe lens zal geen stop aan licht opleveren, dus je zal op ISO 1600 aangewezen blijven, maar hij zal wel scherper zijn en iets sneller met scherpstellen.

De nieuwe camera zal je lens niet echt sneller laten scherpstellen, maar wel betere ISO performance geven.

Is er misschien een alternatief om mee te fotograferen qua lens? Dan nog een tijdje doorsparen voor de 40D? Je zou bijvoorbeeld een 85mm F/1.8 kunnen overwegen. Stelt ook snel scherp, lens is ook scherp en je hebt meer dan 1 stop winst (Kun je naar ISO 800).
Nadeel is dat het een prime is, maar je hebt ook een 50mm zie ik.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Kijk is op marktplaats zou ik zeggen.
Een 30D krijg je met een beetje zoeken voor rond de 650, een 20D voor rond de 500.
L lenzen ook genoeg te vinden voor aardig prijsjes.
Zo ben ik ook aan het wat 'betere' materiaal gekomen.
groetjes,
Rob
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

veldje63 schreefCOLONKijk is op marktplaats zou ik zeggen.
Een 30D krijg je met een beetje zoeken voor rond de 650, een 20D voor rond de 500.
L lenzen ook genoeg te vinden voor aardig prijsjes.
Zo ben ik ook aan het wat 'betere' materiaal gekomen.
Dat schiet niet op, TS wil een andere body ivm de ruis, een 30D is wel wat beter natuurlijk, maar gaat geen wereld van verschil maken en een 20d al helemaal niet. Qua lens zou het een optie zijn.
Geen makkelijke keuze, maar ik zou denk ik toch voor een nieuwe body gaan, beter autofocussysteem waar mogelijk je lens nog van profiteert, maar bovenal veel betere ruisonderdrukking.
Dat je lens scherpte mist is iets waar je weinig aan kunt doen, maar wel aan de focus. Dat kun je zelf verbeteren door deels misschien handmatig te focussen, maar vooral door de beperkingen van je lens te kennen en daarop te anticiperen. Dus weten wat er gaat gebeuren en zorgen dat je dat moment voor bent door alvast te gaan instellen. Kwestie van oefenen, maar dat helpt zeker.
Succes,
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
G. Heeres
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 342
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2006 02:28
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Je hebt nu een 2.8 lens, dat is de 24-105 niet. Die lichtsterkte ga je binnen zeker missen. Ik zou dan ook eerder kijken naar een 17-55 of 24-70 2.8 lens. Maar een camera die op hoge isowaardes minder ruis produceert is ook wel erg lekker. Als ik jou was zou ik lekker een 40D kopen en jezelf verwennen met de befaamde 50 mm 1.8 ;).
Volle glasbak met liefst 9 lenzen in de range van 8 tot 400 millimeter....
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

wel eens gehoord, dat lezen een kunst is, G. Heeres? :lol:

Hij ZOEKT de 24-70 2.8 en niet de 24-105 en in zijn onderschrift kun je lezen dat hij de 50 mm 1.8 al heeft :)

On topic: Zou de 40D nemen en dan vooral proberen te fotograferen met de 50mm. Oke, zo af en toe een stapje terug....
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
sieme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2006 18:03
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

tot dus ver allemaal bedankt voor het advies. ben er alleen nog niet helemaal uit.. :?

groeten niels
40D+Grip kitlens, 50mm 1.8, canon 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color], Speedlite 430 II, slingshot 300aw, manfrotto 055xprob+804rc
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar