8 maanden oud kindje

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dijann
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Overijssel

Vanmiddag heb ik deze foto´s geschoten!
Van de 87 vond ik dit wel aardig gelukt, ben beginnend! Dus ben heeeel benieuwd naar jullie feedback!!
Kom maar op! Daar kan ik van leren

Afbeelding
-1

Afbeelding
-2
Afbeelding
-3
Dijann
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Overijssel

iets te groot misschien?
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik kijk nu wel vanaf m'n laptop, dus misschien dat 't daaraan ligt, maar mis ik nou enige scherpte? Kan door 't resizen komen: eventjes een sharpen filter eroverheen :)
Bij foto 2 zie ik een gekreukte achtergrond ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Dijann
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Overijssel

kan heel goed dat je wat mist :wink:
kzou zooo graag ook van die scherpe fotos maken, maar ben nog druk oefenende! En hoop op tips wat ik misschien goed kan proberen!
Scharpen filter, is dat ook te vinden op picasa of psp??
Ik heb verder nog niets bewerkt, alleen de laatste in zw/wit gezet
Gebruikers-avatar
Tilly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 19:41
WoonplaatsCOLON Fryslân

ik mis nogal wat scherpte.
voor een volgende keer proberen de ogen scherp te krijgen

de composities vind ik wel leuk, zou alleen niet zoveel ruimte boven de baby laten
[color=blue]Groetjes Tilly[/color]

[size=75][color=red]:D Get The Picture!! :D[/color][/size]
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

In PSP zit ie onder Adjust -> Sharpen. Als je helemaal pro wilt gaan, kun je USM-en (Unsharp mask) en dan kun je meerdere parameters zetten. Maar een gewone sharpen doet ook al wonderen ;)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Canonlover
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 09:48

Prachtig kindje hoor, mooie ogen. De momenten die je gekozen hebt zijn goed, lekker vastgelegd zo. Scherpte lijkt me een helder verhaal.

Leuk om te proberen misschien; Probeer er eens een 1:1 crop te maken (dus een vierkante foto), ben benieuwd hoe het er dan uit ziet.
Laatst gewijzigd door 1 op Canonlover, in totaal 8 keer gewijzigd.
Dijann
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ga ik zeker eens proberen!!!! Bedankt voor die tip!!!

Trouwens nog een vraagje... kan het komen door te weinig licht? dat de fotos niet scherp genoeg zijn?
Gebruikers-avatar
Tilly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 638
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 19:41
WoonplaatsCOLON Fryslân

Ik zie dat je een diafragma van 5.6 hebt gebruikt.
En je sluitertijd zit op 40.

De combinatie van die 2 kan voor bewegingsonscherpte zorgen.

Voortaan wat meer licht creeeren, maar wel zo dat het net als nu nog wel natuurlijk lijkt en dan kun je je diafragma wat meer open zetten (iets van 8)en je sluitertijd op 125 ofzo!!
[color=blue]Groetjes Tilly[/color]

[size=75][color=red]:D Get The Picture!! :D[/color][/size]
Canonlover
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 09:48

De onscherpte kan door verschillende dingen komen (denk ik).
- kindje bewoog teveel, maar is hier niet het 'probleem' denk ik. Je zou de camera op 'al servo' kunnen instellen (continue scherpstellen), maar deze kan er ook wel eens naast zitten.
- niet op het juiste punt scherp gesteld, maw wel scherpstel punt heb je gebruikt? In dit geval zou ik voor het middelste punt kiezen.
- bij het verkleinen van de foto voor het plaatsen op de site is de onscherpte ontstaan, daarom daarna altijd als laatste even USM-en.
- te lange sluitertijd inderdaad ook nog. Groter diafragma kiezen.

(Als ik onzin praat corrigeert iemand me vast wel)
Gebruikers-avatar
newbie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2006 15:41

Tilly schreefCOLONIk zie dat je een diafragma van 5.6 hebt gebruikt.
En je sluitertijd zit op 40.

De combinatie van die 2 kan voor bewegingsonscherpte zorgen.

Voortaan wat meer licht creeeren, maar wel zo dat het net als nu nog wel natuurlijk lijkt en dan kun je je diafragma wat meer open zetten (iets van 8)en je sluitertijd op 125 ofzo!!

diafragma meer open betekent een lager getal....
jij knijpt hem juist dicht in je voorstel. door dan ook nog een kortere sluitertijd voor te stellen krijg je een zwaar onderbelichte foto..

maar je hebt wel gelijk. is 1/40 sec aan de lange kant . dat moet sneller. om juist belicht te blijven dan ook je diafragma meer open (als je lens dit kan) of iso omhoog.

stel scherp op de ogen



enneh oja de foto's zelf. die vind ik eigenlijk niet zo bijzonder. veel loze ruimte boven en niet echt interactie of een bijzonder moment. :oops:
Dijann
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 35
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2007 12:24
WoonplaatsCOLON Overijssel

@Jazzman bedankt voor je feedback!!! Daar kan ik wat mee! Fijn!
Hieronder de fotos bewerkt met psp en dan scharpen gedaan! Is het verschil te zien?

@ Tilly ook bedankt voor je reactie!! En vooral fijn dat je wat verteld over de instellingen!! Dat ga ik heeel snel uitproberen, zo leer ik heel veel!!
En de ogen scherp te krijgen, is best heeeel moeilijk met een kindje die niet stil ligt!
De ruimte boven het kindje heb ik nu wat verminderd, mooier he?

@Canonlover bedankt voor je reactie, zeker mooie oogjes, en ook net zon moment om te knippen! Zelf vind ik dit mooi! Dat is natuurlijk erg verschillend per mens! Ik heb de fotos nu 20 bij 25 gemaakt, nog niet helemaal vierkant maar dit vond ik ook al wel heel mooi! :wink:
Ik gebruik meerdere scherpstelpunten, maar het is dus beter om er 1 te kiezen?? Mag ik vragen waarom? En is dit altijd het beste met kinderen/personen?
Ik heb idd de foto verkleind via photobucket dus missch daar ook iets onscherper door, hieronder bewerkte versie maar niet verkleind.
btw wat is USM-en???

@newby ook bedankt voor een reactie, en duidelijke uitleg over het diafragma!! thnx!
Stel scherp op de ogen... ga ik proberen!!!

Afbeelding

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar