image stabilizer

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Mijn 'vaste hand' wil nog weleens verschillen per dag, zeker als er wat koffie in is gegaan. Dus voor mij was IS een uitkomst.
De batterijen gaan wat harder, maar het enige echte nadeel eraan is het prijskaartje, maar dat wist je al.
Ik vond het de meerprijs waard.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
EOSHans
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2007 12:34
WoonplaatsCOLON Soesterberg
CONTACTCOLON

Allemaal erg bedankt voor jullie reacties.
Ik heb hier wel wat aan denk ik.
EOS400D, kitlens EF-S 18-55, EF 28-80 USM, EF 50/1.8, EF 70-300 IS USM, EF 100 macro USM, Soligor Tussenringen, Batterijgrip BG E3.
www.fotohk.nl
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

xxx
Laatst gewijzigd door 1 op Sunnyboy, in totaal 26 keer gewijzigd.
JePeVePe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2007 10:16
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

jivecar schreefCOLONWat een wetenschappelijke test ;-)
Natuurlijk krijg je op 100mm en 1/30 geen scherpe foto. Dat kan iedereen nagaan: of je moet een statief gebruiken.
no offence, maar laat bovenstaande test niet zien dat je met IS WEL een scherpe foto krijgt?

Ik heb IS lensen (70-200/F2.8 en 300/F4.0) en ik ben er erg over te spreken. Je bent meer geld kwijt, maar goed, ik heb ze aangeschaft in de wetenschap dat ik hier jaren mee vooruit kan.
De IS werkt uiteraard beter op die 300mm, daar zie je ook het beeld 'bevriezen' als de IS aanslingert. Das erg prettig als je bijv. vogels wilt fotograferen, je hebt nl een erg rustig beeld door je zoeker.

Op die 70-200/F2.8 zal 't wat minder 'nodig' zijn, maar ik fotografeer vaak onder 'low-light' situaties, en daar kun je elk hulpmiddel bij gebruiken (altijd op 3200ISO schieten is ook niet alles, zelfs met een 5D :wink: ). Over 'stroom verbruik', ach... extra accuutje mee... ik heb laatst een hele avond staan fotograferen op 1 accu, en had IS continue aan.
Canon 5D | Canon 24-70 F2.8 L | Canon 70-200 F2.8 L IS | Canon EF 300 F4.0L IS | Speedlite 580EX II | Kenko 1.5x teleplus MC | Vosonic 6230i
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb de 28-135 IS Je hebt inderdaad een winst van 3 stops. Voor interieuropnamen in een grote ruimte, zoals kathedralen ideaal.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

jivecar schreefCOLONWat een wetenschappelijke test ;-)
Natuurlijk krijg je op 100mm en 1/30 geen scherpe foto. Dat kan iedereen nagaan: of je moet een statief gebruiken.
Is dat nu net niet het hele idee achter IS, dat je bij 1/30ste op 100mm dus wel een scherpe foto krijgt, ook zonder statief?

Ik ben er in elk geval heel blij mee en de 24-105 IS gaat er ook zeker komen!

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar