Schiet mij maar lek !!!!!!!!!!
http://www.jetphotos.net/viewreject_b.php?id=1701517
NOT CENTERED ?
schiet mij maar.................
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Nee, klopt.
Neusje (van de zalm ) staat te hoog. Daarnaast heb je volgens mij ook wat last van vervorming op je objectief; de twee motoren staan naar binnen.
Neusje (van de zalm ) staat te hoog. Daarnaast heb je volgens mij ook wat last van vervorming op je objectief; de twee motoren staan naar binnen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede
Die lui "sporen" gewoon niet..........
Dan heb ik wel ander fotos gezien op deze site.....
Dan heb ik wel ander fotos gezien op deze site.....
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 504
- GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
- WoonplaatsCOLON almere
Hoewel de winglets beide even ver van de rand van de plaat staan, staat de romp net niet recht. Trek maar eens een verticale lijn door het midden, neus komt er net rechts van, bij de staart net naar links.
Verder is het zo'n saaie, cleane plaat dat dit soort 'details' me juist wel belangrijk lijken.
Verder is het zo'n saaie, cleane plaat dat dit soort 'details' me juist wel belangrijk lijken.
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 315
- GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
- WoonplaatsCOLON regio rijnmond
- CONTACTCOLON
dan heb ik dat probleem ook...Wheely schreefCOLONBlij dat ik geen vliegtuigspotter ben... vraag me af ... "Wáár GAAT het nog over....".
Maar ja.. dat is mijn "probleem" ..
Ik hoor de verhalen ook nog wel eens van een collega die ook spotter is.
Die websites gaan echt ver!!!!
www.hamond.nl
- Birdman
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 141
- GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
- WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
- CONTACTCOLON
Hoi Rene en iedereen,
Dit is weer een kwestie van de compositie "regels" waar ik al eens eerder mijn visie over heb uitgelaten.
In het geval van deze foto kan ik mij wel verplaatsen in de mening van de selectie van JetPhotos.net. Als je het vliegtuig als silhouet zou zien heb je deze als omlijning wel netjes in het midden. Maar, qua vliegrichting en dynamisch- compositorisch gezien is het echter níet gecentreerd. Omdat je iets links van het absolute midden van het vliegtuig hebt gestaan wijst de kist dus naar rechts. Dat zie ik zelf graag terug in iets meer ruimte die kant op. Hetzelfde geld voor in het verticale.
Nu weet ik alleen niet hoe verschillend de selectie van Jetphotos.net is hiermee, de selectie van Airliners.net vind ik bijvoorbeeld kwalitatief enorm wispelturig. De ene keer echt alleen hele goede en mooie foto's en soms compleet nietszeggende foto's met technische vrij grove fouten.
Om in ieder geval een lang verhaal kort te maken, de keuzes die je maakt als fotograaf zijn jóu keuzes. Jij bepaald wat je wilt vertellen en hoe. Kies je ervoor om een vliegtuig heel statisch met randje randje alles in beeld te brengen, prima. Kies je meer voor een dynamischere compositie met meer ruimte in de vliegrichting, ook prima. Daarin is iedereen uiteraard vrij. Voor het publiek waaraan je het toont zul je alleen wel bepaalde kritiek horen. Persoonlijk hou ik puur van de meer dynamischere composities. Daarom vind ik de "standaard" sekte manier van uitsnedes al snel saai en niet mooi.
Punt is daarmee dat als mooi, zoals ik mooi ervaar, een meespalende factor is om een foto als goed of niet goed te bestempelen, zou ik jouw foto ook afkeuren op compositie.
Het zit em soms in details, tja.
Groeten,
René
Dit is weer een kwestie van de compositie "regels" waar ik al eens eerder mijn visie over heb uitgelaten.
In het geval van deze foto kan ik mij wel verplaatsen in de mening van de selectie van JetPhotos.net. Als je het vliegtuig als silhouet zou zien heb je deze als omlijning wel netjes in het midden. Maar, qua vliegrichting en dynamisch- compositorisch gezien is het echter níet gecentreerd. Omdat je iets links van het absolute midden van het vliegtuig hebt gestaan wijst de kist dus naar rechts. Dat zie ik zelf graag terug in iets meer ruimte die kant op. Hetzelfde geld voor in het verticale.
Nu weet ik alleen niet hoe verschillend de selectie van Jetphotos.net is hiermee, de selectie van Airliners.net vind ik bijvoorbeeld kwalitatief enorm wispelturig. De ene keer echt alleen hele goede en mooie foto's en soms compleet nietszeggende foto's met technische vrij grove fouten.
Om in ieder geval een lang verhaal kort te maken, de keuzes die je maakt als fotograaf zijn jóu keuzes. Jij bepaald wat je wilt vertellen en hoe. Kies je ervoor om een vliegtuig heel statisch met randje randje alles in beeld te brengen, prima. Kies je meer voor een dynamischere compositie met meer ruimte in de vliegrichting, ook prima. Daarin is iedereen uiteraard vrij. Voor het publiek waaraan je het toont zul je alleen wel bepaalde kritiek horen. Persoonlijk hou ik puur van de meer dynamischere composities. Daarom vind ik de "standaard" sekte manier van uitsnedes al snel saai en niet mooi.
Punt is daarmee dat als mooi, zoals ik mooi ervaar, een meespalende factor is om een foto als goed of niet goed te bestempelen, zou ik jouw foto ook afkeuren op compositie.
Het zit em soms in details, tja.
Groeten,
René
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com
Gegroet!
René
Gegroet!
René