schiet mij maar.................

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
sieme
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2006 18:03
WoonplaatsCOLON Hoogwoud

wat een onzin..

vind em best wel gecenterd..
40D+Grip kitlens, 50mm 1.8, canon 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color], Speedlite 430 II, slingshot 300aw, manfrotto 055xprob+804rc
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, klopt.

Neusje (van de zalm :wink: ) staat te hoog. Daarnaast heb je volgens mij ook wat last van vervorming op je objectief; de twee motoren staan naar binnen.

:lol: :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Rene Br.

Die lui "sporen" gewoon niet..........
Dan heb ik wel ander fotos gezien op deze site..... :shock: :shock:
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Hoewel de winglets beide even ver van de rand van de plaat staan, staat de romp net niet recht. Trek maar eens een verticale lijn door het midden, neus komt er net rechts van, bij de staart net naar links.

Verder is het zo'n saaie, cleane plaat dat dit soort 'details' me juist wel belangrijk lijken.
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Blij dat ik geen vliegtuigspotter ben... vraag me af ... "Wáár GAAT het nog over....".

Maar ja.. dat is mijn "probleem" ..
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONBlij dat ik geen vliegtuigspotter ben... vraag me af ... "Wáár GAAT het nog over....".

Maar ja.. dat is mijn "probleem" ..
dan heb ik dat probleem ook...

Ik hoor de verhalen ook nog wel eens van een collega die ook spotter is.
Die websites gaan echt ver!!!!
www.hamond.nl
Gebruikers-avatar
Birdman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 12:20
WoonplaatsCOLON Hengelo Ov
CONTACTCOLON

Hoi Rene en iedereen,

Dit is weer een kwestie van de compositie "regels" waar ik al eens eerder mijn visie over heb uitgelaten.
In het geval van deze foto kan ik mij wel verplaatsen in de mening van de selectie van JetPhotos.net. Als je het vliegtuig als silhouet zou zien heb je deze als omlijning wel netjes in het midden. Maar, qua vliegrichting en dynamisch- compositorisch gezien is het echter níet gecentreerd. Omdat je iets links van het absolute midden van het vliegtuig hebt gestaan wijst de kist dus naar rechts. Dat zie ik zelf graag terug in iets meer ruimte die kant op. Hetzelfde geld voor in het verticale.
Nu weet ik alleen niet hoe verschillend de selectie van Jetphotos.net is hiermee, de selectie van Airliners.net vind ik bijvoorbeeld kwalitatief enorm wispelturig. De ene keer echt alleen hele goede en mooie foto's en soms compleet nietszeggende foto's met technische vrij grove fouten.

Om in ieder geval een lang verhaal kort te maken, de keuzes die je maakt als fotograaf zijn jóu keuzes. Jij bepaald wat je wilt vertellen en hoe. Kies je ervoor om een vliegtuig heel statisch met randje randje alles in beeld te brengen, prima. Kies je meer voor een dynamischere compositie met meer ruimte in de vliegrichting, ook prima. Daarin is iedereen uiteraard vrij. Voor het publiek waaraan je het toont zul je alleen wel bepaalde kritiek horen. Persoonlijk hou ik puur van de meer dynamischere composities. Daarom vind ik de "standaard" sekte manier van uitsnedes al snel saai en niet mooi.
Punt is daarmee dat als mooi, zoals ik mooi ervaar, een meespalende factor is om een foto als goed of niet goed te bestempelen, zou ik jouw foto ook afkeuren op compositie.

Het zit em soms in details, tja.

Groeten,
René
Neem ook eens een kijkje op www.vacaviation.blogspot.com

Gegroet!
René
Rene Br.

Dank je wel allemaal voor het kommentaar.... :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar