[VERZAMELTOPIC] ZOOM Experience!

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Sorry hoor, ik zie drie (zeker gezien de moeilijke omstandigheden) geslaagde foto's, waar duidelijk aandacht aan besteed is en een kiekje van een mevrouw die net een scheef gezicht trekt omdat ze wat aan het zeggen is. Die gaat bij mij net zo snel de prullenbak is als een foto waar iemand z'n ogen bijna dicht heeft omdat 'ie knippert. Ik snap echt niet dat je 'm dan nog op 't net zet ook.

Dat 'ie best scherp en goed belicht is, mag geen argument zijn om 'm te houden.
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

fistkikker schreefCOLONSorry hoor, ik zie drie (zeker gezien de moeilijke omstandigheden) geslaagde foto's, waar duidelijk aandacht aan besteed is en een kiekje van een mevrouw die net een scheef gezicht trekt omdat ze wat aan het zeggen is. Die gaat bij mij net zo snel de prullenbak is als een foto waar iemand z'n ogen bijna dicht heeft omdat 'ie knippert. Ik snap echt niet dat je 'm dan nog op 't net zet ook.

Dat 'ie best scherp en goed belicht is, mag geen argument zijn om 'm te houden.
Ik post hem ook omdat ik wat aan de vlekken onder de kin wil doen.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ben het wel met Fistkikker eens, maar een iets andere verwoording kan ook.

De eerste twee foto's (nummer 3 valt qua onderwerp even buiten dit verhaal) zijn foto's waarop de geportreteerde echt poseert. Bij de laatste foto wordt een persoon vastgelegd die op dat moment iets zegt.
Ondanks dat de foto technisch goed is, staat ze er weinig charmant op.
De vlekken in het gezicht (het kan make-up zjin, maar ook een reflectie van iets) maakt het erg afleidend.

Vergeleken met de eerste twee foto's past deze niet zo in de serie. Het zou daarom misschien verstandiger of beter geweest zijn om deze foto niet bij deze serie te plaatsen.

Persoonlijk had ik de foto in mijn eigen collectie ook afgekeurd. De uitdrukking die mevrouw toont is belangrijk in de foto, maar zonder wederpartij of meer informatie van andere foto's lijkt het gewoon of ze een gekke bek trekt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Die vlekken zijn wel weg te werken... Burn en Dodge tool gebruiken, Healing tool, klein beetje klonen, en die vlekken zijn weg....
fistkikker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:03
WoonplaatsCOLON almere

Funnie schreefCOLON
fistkikker schreefCOLONSorry hoor, ik zie drie (zeker gezien de moeilijke omstandigheden) geslaagde foto's, waar duidelijk aandacht aan besteed is en een kiekje van een mevrouw die net een scheef gezicht trekt omdat ze wat aan het zeggen is. Die gaat bij mij net zo snel de prullenbak is als een foto waar iemand z'n ogen bijna dicht heeft omdat 'ie knippert. Ik snap echt niet dat je 'm dan nog op 't net zet ook.

Dat 'ie best scherp en goed belicht is, mag geen argument zijn om 'm te houden.
Ik post hem ook omdat ik wat aan de vlekken onder de kin wil doen.

Greetz
Wendy
Dat dat de reden was, was mij niet duidelijk. Maar in dat geval... wat Peije zegt. :)

Was niet zo bot bedoeld als het kennelijk overkwam overigens, trouwens. ;)
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik ga dat eens uittesten of ik dat wat peije verteld ook voor elkaar krijg.

Het was misschien beter geweest om die fot niet te posten maar was echt bedoeld om wat aan die vlekken te kunnen doen. Zijn op mijn pc foto's die vallen onder oefenfoto's.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

RenateG schreefCOLON (ben benieuwd of Marjan beide dagen nog gegaan is)
Ja ja ik ben zaterdag met Joey geweest die het al na 30 min. bekeken, en had vrijkaartjes voor de gamebeurs dus die was zo weg.
Een beurs is druk en ik had me daar al van te voren op ingesteld en heb me daar goed vermaakt. Ze hadden koffie...en cakejes..en koffie weer en andere cakejes hahahaha...nee zonder dollen ik hou er van om naar mensen te kijken. Kan ik rustig de hele dag doen, van een afstandje alles aanzien.
Heb werkelijk in een deuk gelegen als er een model in bikini weer op een motor klom. Mensen gingen elkaar duwen ( sorry voornamelijk de mannen) om toch maar een foto te kunnen maken, dat is toch lachen om te zien.
Zondag weer geweest nu met Nino, waren er om 10:30 en die wilde om 15:30 nog niet naar huis. Die had de 300d mee en bleef maar schieten, ik had mijn camera zaterdag wel mee maar niks geschoten. Zet mij maar ergens neer en op dit soort dagen vermaak ik me goed :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

marian schreefCOLON Heb werkelijk in een deuk gelegen als er een model in bikini weer op een motor klom. Mensen gingen elkaar duwen ( sorry voornamelijk de mannen) om toch maar een foto te kunnen maken, dat is toch lachen om te zien.
Dat had ik nou ook. Alleen heb ik toen mijn 70/200mm op mijn camera gezet en ben gezellig tussen die mannen gaan staan. Dan zie je die mannen kijken van "zo klein meisje, waar ga jij heen met die camera?"
Echt lachen is dat.

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Beurs vond ik tegenvallen, maar ik heb mij wel vermaakt!!
Leuk om bekenden tegen te komen.
Veels soeps qua fotos heb ik niet gemaakt.
Heb alleen deze ff bewerkt.

Afbeelding
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Eerste plaatje is best aardig om te zien.

Ik kwam deze nog tegen uit de Ytos stal die ik gemaakt had.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93772[/img]
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Met alle respect, maar dit is de eerste echt mooie foto die ik zie van Sewwandi. Die is tenminste nabewerkt, waardoor ze er gewoon beter uitkomt.

Kijk, de omstandigheden op die beurs waren voor ons ook niet optimaal. Kleine ruimte, veel drukte etc. Toch hebben we geprobeerd mensen zo goed mogelijk foto's te laten maken. Maar tegelijkertijd zie ik dan overal dat er van alles vrijwel onbewerkt "gedumpt" wordt. En dat vind ik jammer. Ik ben dus blij dat veldje63 hier wel aandacht aan heeft besteed.
mulderarjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 21:36

veldje63 schreefCOLONEerste plaatje is best aardig om te zien.

Ik kwam deze nog tegen uit de Ytos stal die ik gemaakt had.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=93772[/img]
Welke bewerkingen gebruik je precies om de huid zo mooi weer te geven?
er is geen vlekje of wat dan ook te zien!

Perfect zou je zeggen! Erg mooie compositie ook
Canon Eos 350d | canon 18-55 mm
mulderarjan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 21:36

Vond overigens de beurs erg tegenvallen
Wat mij ook "negatief" opviel was dat je geen ruimte kreeg van de mede fotografen. Wanneer je ergens stond werd je meteen hard weggedrukt door andere.....

Lekker sociaal is dat!
Laat gewoon ff iedereen zijn plaatje schieten en geef in het vervolg elkaar wat de ruimte, door niet in iemands nek te hijgen.
Canon Eos 350d | canon 18-55 mm
ROAN0510
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2007 12:42
WoonplaatsCOLON Eindhoven

:shock: lees ik tot mijn verbazing in de nieuwe zoom; Eerste ZOOM.experience overweldigend succes

Woehahaha niet voor mij i.i.g. :evil:

Groet, Ro...
[size=75]Canon eos 400D + 18-55 kitlens + EF 50 1:1.8 II + EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM wat zonnekapjes en wat filtertjes[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar