De waal december 2007 EERSTE FOTO's nieuw lid

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ronald Siemons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 19:50
WoonplaatsCOLON Herwijnen

Nieuw lid. :D Net een camera en weet nog van niets. :roll:
Ronald Siemons 53 jaar en meer dan 30 jaar getrouwd. 3 zoons waarvan er één sinds een jaar in Australië woont. En voor hem zijn de foto's want water hebben ze daar niet.
Wij zijn dit jaar twee maanden in Australië geweest en hebben heel veel foto's gemaakt van de nieuwe familie. Hij is inmiddels getrouwd. De foto's maakte ik met een Sony R1. Die heeft dezelfde chip als de Eos 400. Mooie foto's maar de camera was bijzonder traag in het donker.

In Februari gaan wij weer een paar maanden naar Australië en ik moet nog veel oefenen voor die tijd met de nieuwe camera. Jullie kritiek en hulp is dan ook meer dan welkom.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=94380[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=94381[/img]
Rusty canon
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Helaas zijn er geen foto's zichtbaar......door het nummer tussen [img]http://www08.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id=......[/img] te zetten worden ze zichtbaar. :wink:
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Ronald Siemons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 19:50
WoonplaatsCOLON Herwijnen

bedankt voor de hulp. :D Ik denk dat ik de slash vergeten was. Als ik het goed begrijp moeten de foto-gegevens gewoon in het tekstblok geplaatst worden?
:?
Ronald
Rusty canon
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Ik woon aan de Waal, en 't is weer eens lekker hoog water :P Leuke foto's! Ik denk dat ik er ook maar een paar ga maken! :)
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Voor iemand die van niets weet een hele mooie poging hoor!

#1 jammer dat het fietsje niet helemaal scherp is. Het feit dat het "pad" naar het kerkje leidt heb je goed gezien.

#2 leuke plaat met een lekkere sfeer. Alleen jammer van die flare, die leidt echt af. Van het effect van het kleine diafragma op de zon, ben ik niet helemaal overtuigd.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt,

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Ronald Siemons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 19:50
WoonplaatsCOLON Herwijnen

Bedankt voor de reactie Jazzman. Ik had juist je site bekeken. Zeer fraaie portretten. :D

De foto's heb ik niet bewerkt. Had dit wel beter geweest en met welk programma? De sluitertijd voor beide foto's was 1/125 en voor de zonsondergang 2 stops tegenlicht compensatie. Toch is de fiets niet helemaal scherp, terwijl ik toch echt de focus lichtjes op de fiets heb zien oplichten.

Volgende keer beter, maar dan is de fiets weg. :?
Rusty canon
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ronald Siemons schreefCOLON De foto's heb ik niet bewerkt. Had dit wel beter geweest en met welk programma? De sluitertijd voor beide foto's was 1/125 en voor de zonsondergang 2 stops tegenlicht compensatie. Toch is de fiets niet helemaal scherp, terwijl ik toch echt de focus lichtjes op de fiets heb zien oplichten.

Volgende keer beter, maar dan is de fiets weg. :?
Zelf een fietsje mee nemen, lijkt me redelijk draagbaar deze :wink:

Even serieus. Je hebt op Tv geschoten met 1/125ste Daardoor stelde je camera F7.1 in. Dat is niet niet echt veel voor een plaat met zoveel diepte. Je kunt dus een aantal dingen doen: De sluitertijd verlagen, 1/60 kan hier prima. Of scherpstellen op de fiets en dan de compositie maken. Wel is het dan handig om maar een scherpstel punt in te stellen.

Bij foto twee heeft de camera juist het diafragma heel erg dicht geknepen (F22), logisch natuurlijk met de zon recht in zijn gezicht. Een bij-effect hiervan is dat de zon er als een ster gaat uitzien.

Ik zou gewoon lekker zo doorgaan en allerlij instellingen uitproberen, dan krijg je vanzelf door hoe het allemaal werkt. Verder vooral blijven posten en lezen natuurlijk!

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Ronald Siemons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 19:50
WoonplaatsCOLON Herwijnen

MMK bedankt voor de reactie. :D
Die fiets zit mij ook dwars. Volgende keer op maar één focuspunt dus. Verder zal het wel koude voeten vrees zijn geweest. Ik stond met mijn voeten in het water en dat trekt nogal op. Het diafragma dicht bij tegenlicht was een experiment. Ik las erover bij een foto over vuurwerk en wilde het eens uitproberen.
Wel een leuk effect niet erg natuurgetrouw. 8)
Rusty canon
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

1. Ja. Jammer van het diafragma.... zoals al genoemd even iets verder dicht knijpen en dan langer open laten staan had een beter effect opgeleverd. BIj www.dofmaster.com kun je rekenvoorbeelden zien voor jouw lens met diafragma van waar tot waar hij scherp is.

2. Vind hem wel lekker, hoor. De zon is toch een ster? Mag er dan best wel als een ster uitzien... Had alleen linksonder de flare even weggecloond, is hier prima te doen. Altijd het risico met dit soort opnames, soms voegt het iets toe, meestal niet.

Ga zo door!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Ronald Siemons
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 19:50
WoonplaatsCOLON Herwijnen

VFROOD

Verbazend hoeveel mensen er reageren op een kiekje. Leuk. :)

Ik heb op de site gekeken en het lijken mij best handige schijfjes. Zal er eens naar uitkijken en dan vooral in meters want het voorbeeld was in feet.
Rusty canon
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar