Hama Statief Star 63 voor EOS 20D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Goedendag allen,

Ik heb een vraag, ik wil misschien deze tripod aanschaffen voor mijn 20D, puur voor gebruik met kitlens/ 50mm 1.8. Hij weegt 1.7 kilo, is dit wat, heeft iemand deze?! Qua gewicht moet hij toch best blijven staan . . .


Groetjes Arthur
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
Gebruikers-avatar
don
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2007 19:08
WoonplaatsCOLON Wijchen

Hoi Arthur,

Zelf heb ik dit statief een tijd geleden gekocht. Het is lekker licht en redelijk makkelijk mee te nemen. Het is kwalitatief niet echt super maar als je hem maar soms gebruikt goed genoeg, voor mij wel tenminste. Zelf gebruik ik hem ook met mijn Tamron lens, die wat zwaarder is dan de kit en dat gaat goed.
EOS 5D mkIII, 50mm f1.8 mkII, 24-105L f4, 70-200 f2.8 IS II, 100 f2.8 L MACRO.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Zelf heb ik dit statief ook gehad en ik ben blij dat ik er vanaf ben. Deze kraakt van alle kanten en mijn kop was al een keer afgebroken toen ik mijn camera op 90 graden had staan. Ik had deze statief bij de Media Markt voor 25 euro gekocht.

Ik raad je aan om toch voor een betere statief te gaan (Gitzo, Velbon of Manfrotto).
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Tiergarten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2005 17:12
WoonplaatsCOLON Aalsmeer
CONTACTCOLON

Aestiva schreefCOLONZelf heb ik dit statief ook gehad en ik ben blij dat ik er vanaf ben. Deze kraakt van alle kanten en mijn kop was al een keer afgebroken toen ik mijn camera op 90 graden had staan. Ik had deze statief bij de Media Markt voor 25 euro gekocht.

Ik raad je aan om toch voor een betere statief te gaan (Gitzo, Velbon of Manfrotto).
Dan ben ik toch te laat, want inmiddels heb ik hem al aangeschaft. Hij voelt op zich solide aan, let op, het is alleen voor de kitlens. Ik denk dat een prima keus is, alleen moet ik hem nog wel uitproberen.

Toen je kop afbrak in portretmode, wat voor lens had je er toen op? Toevallig ook nog een grip erop?!
Canon Eos 20D * 18-55mm IS 3.5-5.6 * 50mm 1.8 * 70-200 F4L USM * Kenko Teleplus Pro 300 DG 1.4x * Tamrac Expedition 3
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Het ligt er ook aan wat je er mee wilt. Moet het statief bij wandelingen mee, of gebruik je het alleen voor studiowerk?
In het eerste geval moet het zo licht mogelijk zijn. Ik heb daarvoor een statiefje dat ik ooit bij de ANWB winkel gekocht heb. Het is niet erg stevig, maar zo licht en klein dat je het altijd bij je kunt hebben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar