Mijn allereerste thuisstudio shots

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
girlnextdoor
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2007 10:27
WoonplaatsCOLON Den Haag

Een hele lieve fotograaf heeft mij 2 lampen te leen aangeboden waar ik natuurlijk heel graag gebruik van maak! Bij deze mijn allereerste foto's ermee met vriendjelief die absoluut niet graag voor de camera staat! (zoals ook wel te zien op de eerste foto) Daarom heb ik hem zijn gitaar gegeven en heb hem lekker zijn gang laten gaan, terwijl ik mijn gang ging :)
Afbeelding
Afbeelding

Bij de 1ste foto kleine aanpassing in witbalans gedaan en wat storende huidplekjes weggewerkt en verder alleen omgezet naar zwart/wit.
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

#1 vind ik qua compositie, belichting e.d. niet echt geslaagd. #2 vind ik wel OK.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Voor mij ook foto 2... Die vind ik eigenlijk best heel erg okee.. Jammer dat zijn gezicht niet nét iets meer is belicht...

Foto 1 doet me helemaal niets...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Voor de 1e keer zijn ze best leuk! Nummer 1 oogt wat saai, maar 't heeft wel wat vind ik. Ook omdat ie beetje "grumpy" kijkt :) Had je flitsers of gewoon lampen?
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Ook voor mij geldt: foto 2 vind ik het mooist. Misschien kun je er nog iets met photoshop of lightroom doen om de lichte delen nog iets meer naar voren te halen.
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Als ik foto 1 er even uit mag pikken:
let goed op de plaatsing van je hoofdlicht. In deze foto stond dat zo te zien behoorlijk hoog en dat kan vrij sterke slagschaduwen geven in bijv. de oogkassen maar ook onder de neus en kin.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar