Op naar de WK Ierse dans

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sandun
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 22:53
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Vandaag mijn gerepareerde Tamron 28-75 teruggekregen. Gelijk even meegenomen naar de training van mijn zoon. Is zich aan het voorbereiden op de wereldkampioenschappen Iers dansen in maart (trotse vader :-)

Heb het al eerder gezegd maar ik vind het nog steeds moeilijk dit soort foto's. De spronegn die je ziet moet je precies op het hoogste punt pakken en dan merk je dat ook een 300D wel degelijk een afdrukvertraging heeft.
Heb ISO 400 gebruikt en geflitst. TV stand op 1/100 (Av 2,8 ) bij beide foto's. Beetje gefotoshopt (ruis, curves en verscherpd). Graag jullie mening over deze aanstaande wereldkampioen (hmmm........ :-D Met name opmerkingen van sportfotografen die dit soort snelle opnames maken zijn welkom

1.
Is vanaf wat verderaf in de studio gemaakt. Geeft schaduwen op de muur maar de sprong was hoog.......
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97054[/img]

2.
Helaas net het voetje rechts gemist in de spiegel. Heb het nog tien keer daarna geprobeerd maar dit bleef de mooiste
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97055[/img]
300D, kit lens, 35-80 canon lens, 70-210 canon lens, Tamron 28-75, Canon 50 f1,8, 420 EX
Bart St.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2006 10:06
WoonplaatsCOLON Vlaamse Ardennen

hoewel mijn ervaring beperkt is...

...ik zou de ISO-waarde optrekken naar 800 of zelfs 1600. Ook al heb je dan wel meer ruis, je kan je sluitertijd verkorten, waardoor je bewegende onderwerp scherper zal zijn. Je gaat de ruis naderhand in fotoshop beter kunnen bewerken, dan een onscherp onderwerp scherp te krijgen!

Lijkt me wel een boeiende sport! 'k hoop dat we van het wereldkampioenschap zelf ook foto's te zien krijgen :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar