Kwaliteitfotoboek afdrukken... maar waar?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Dank je wel Zorgeleos :)

Dat lijstje heb ik natuurlijk niet in een avond gemaakt en is ook niet echt objectief.

Ik ben op zoek naar een goed werkbaar programma en kijk daarna wel hoe de kwaliteit van de afdrukken zijn en hoe de service van een bedrijf is.

Verder vind ik het gewoon leuk om mijn bevindingen met iedereen hier te delen :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

Bowral schreefCOLONMooi werk Sugarman! Alles op een rijtje, echter de sites die ik heb bekeken hebben alleen Windows-software. Tja, daar kun je met een Mac niet zoveel mee :wink:

Weet iemand of er ook bedrijven zijn met Mac-software? :D

Paul
iPhoto is ook niet slecht hoor.... Heb er wel goede ervaringen mee.... Wat promotiemateriaal laten drukken.... Verzenden duurt een tijdje... maar ben er zeer over te spreken....

gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

Bowral schreefCOLONMooi werk Sugarman! Alles op een rijtje, echter de sites die ik heb bekeken hebben alleen Windows-software. Tja, daar kun je met een Mac niet zoveel mee :wink:

Weet iemand of er ook bedrijven zijn met Mac-software? :D

Paul
iPhoto is ook niet slecht hoor.... Heb er wel goede ervaringen mee.... Wat promotiemateriaal laten drukken.... Verzenden duurt een tijdje... maar ben er zeer over te spreken....

gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON@Palabra, ik heb Blurb thuis op WindowsXP nog even getest en idd kan je wel op een pagina twee foto's zetten.
Werkt wel omslachtig maar ok, het kan.

Verder werkt het programma te traag en is niet intelligent genoeg.
En ook hier weer die, voor mij dan, vervelende kaders waar je een foto in moet plaatsen.

Maar als jij dat een goed programma vind dan is dat toch prima.

Ben benieuwd wat je van het programma vind die www.foto.com te bieden heeft.
Bedankt voor de tip sugarman.

Ik heb net gekeken op www.foto.com. Maar hun hardcoverboek mag maximaal maar 60 pag's hebben. Terwijl ik met mijn boeken vaak al uitkom op ongeveer 100 pagina's. Ook ben ik erg gecharmeerd van de linnen hardcover met papierenomslag van de gebonden boeken van blurb.

Ook is de software niet zo belangrijk voor mij, ik maak de pagina's op maat in photoshop en daar combineer ik zoveel foto's en teksten als ik wil. Daarna gooi ik alle betanden op volledige pagina's in het programma van blurb.

Voor mij is dus de kwaliteit en de prijs belangrijker dan de werking van de software.
MarkR
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2004 14:14

www.myphotofun.nl

Is al genoemd door sugarman, ik heb er erg goede ervaringen mee. Makkelijk en vrij in te delen, mooie afdrukkwaliteit en perfecte service.

Zo heb ik een bepaald album 2 keer terug gestuurd omdat de kleuren niet goed waren. Bleek dat hun printer niet goed functioneerde. Albums werden geheel kostenloos opnieuw geprint totdat de kleuren goed waren, ook de portokosten waren voor hun rekening (antwoordnummer).
Groeten, Mark
Michaeldw

Zo Sugarman, dat heb je ontzettend uitgebreid onderzocht!!
Tot nu toe heb ik maar één fotoboek gemaakt, via Kruidvat. Wel een beetje lage inktdekking, maar daar valt mee te leven.
Bij de software was het inderdaad irritant dat je niet kon uitlijnen of afmetingen van de foto kon instellen. Maarja..je kunt niet alles hebben..ben namelijk Adobe InDesign gewend, en sja..vergeleken met dat is alle fotoboeksoftware bagger.

Ga de software van foto.com maar eens proberen, laat je nog weten hoe de afdrukkwaliteit is?

Over de software van Kruidvat. Misschien wat tips.
1 foto over twee pagina's: gewoon in photoshop de foto precies middendoor knippen en opslaan als een linkerhelft en rechterhelft. Vervolgens een mal invoeren op de linker- en rechterpagina van 1 foto, over de hele pagina. Plak de foto's, et voila...

Lijnen tekenen: voeg een tekstvak in met alleen maar underscores ( ___ ), zet het op de juiste plaats en je hebt lijnen.
Michaeldw

Palabra schreefCOLONOok is de software niet zo belangrijk voor mij, ik maak de pagina's op maat in photoshop en daar combineer ik zoveel foto's en teksten als ik wil. Daarna gooi ik alle betanden op volledige pagina's in het programma van blurb.

Voor mij is dus de kwaliteit en de prijs belangrijker dan de werking van de software.
Hallo Palabra,

Dat is natuurlijk ook een manier en zat ik zelf ook aan te denken. Vroeg me alleen af hoe dat met de tekst gaat, wordt deze wel scherp genoeg? Dit ivm evt verkleinen van te grote foto's.

Ik weet nog niet hoe het met de software is van foto.com, maar bij Kruidvat kan het lettertype grote niet kleiner dan 10 (uit mijn hoofd); in ieder geval vind ik het lettertype te groot. Een pagina opmaken in photoshop oid is dan een uitkomst, maar zoals gezegd twijfel ik over de scherpte van de letter.
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Top Sugarman, lekker uitgebreide 'test'!

Ik heb zelf ervaring met pixum en de hema.
- De hema vind ik redelijk, meer niet. Kleuren zijn niet echt goed, levering en linnen cover vind ik wel goed. Zelf indelen (niet automatisch) gaat ook erg goed.
- Pixum, kleuren zijn goed, scherpte ook. Levering ook goed, altijd netjes in karton. Zelf indelen (niet automatisch) gaat ook erg goed.

Kortom, ik was zelf altijd blijven hangen bij pixum, voor albums en foto's. Maar denk dat ik nu maar es jouw tips ga volgen :wink:
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLON
Palabra schreefCOLONOok is de software niet zo belangrijk voor mij, ik maak de pagina's op maat in photoshop en daar combineer ik zoveel foto's en teksten als ik wil. Daarna gooi ik alle betanden op volledige pagina's in het programma van blurb.

Voor mij is dus de kwaliteit en de prijs belangrijker dan de werking van de software.
Hallo Palabra,

Dat is natuurlijk ook een manier en zat ik zelf ook aan te denken. Vroeg me alleen af hoe dat met de tekst gaat, wordt deze wel scherp genoeg? Dit ivm evt verkleinen van te grote foto's.

Ik weet nog niet hoe het met de software is van foto.com, maar bij Kruidvat kan het lettertype grote niet kleiner dan 10 (uit mijn hoofd); in ieder geval vind ik het lettertype te groot. Een pagina opmaken in photoshop oid is dan een uitkomst, maar zoals gezegd twijfel ik over de scherpte van de letter.
Tekst ziet er in Photoshop scherp uit, in de booksmart software van Blurb ziet het er dan ineens niet scherp uit, maar vervolgens op de afdruk is het weer wel scherp. Alleen niet zo heel diepzwart.
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Blurb /Booksmart heeft zijn software ook speciaal voor de MAC ontwikkeld ( volgens net blad MacFan...) In nummer 73 is daar een artikel aan gewijd.Er was wel kritiek, maar men was toch overwegend positief( kritiek was er oa op de betaversie van de software, waarin al maanden aantoonbare fouten zaten..ondertussen is wel een nieuwere versie (1.9.0)dan de besproken 1.8.1 versie in MacFan online..).Naast Iphoto (heel duur..) toch mi een aanrader voor de Mac fans..
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Lees ook deze instructies van Blurb over het opmaken in InDesign en vervolgens exporteren naar Blurb: http://blurberatiblog.com/index.php/200 ... booksmart/
Robbert L.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 16:32
CONTACTCOLON

Ik heb nu twee albums gemaakt via fotoproduct4u. Een van de vakantie in Tanzania, een van de vakantie in Texas.

Helemaal super! Goede kwaliteit, mooi ingebonden en het software programma geeft alle mogelijkheden die je zou willen (op 1 na: een foto afdrukken over twee pagina's).

echt een aanrader, niet over nadenken.

Robbert
Eos 50D / Canon 18-85 IS / Sigma 70-200/2.8 / Sigma 10 - 20

Ik blijf het proberen...
Dodododo
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2007 11:41

Kunnen we hier een poll van maken? Zodat in één oogopslag duidelijk is wat hier op het forum als beste digitaal afgedrukt fotoalbum bevonden wordt?

Voor mij is nu nog niet duidelijk welke "de beste is"..
hoi_roy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 22:53
WoonplaatsCOLON Rosmalen

Ik heb net mijn eerste boek via Blurb binnnen. Ik vind de afdrukkwaliteit erg goed!
De kleur is in orde, resolutie beter dan ik had verwacht en erg mooi ingebonden. Ik heb een harde kaft met daaromheen een bedrukte omslag. Ik heb een klein boekje (40p) gestuurd als proef. Straks ga ik mijn India reis er ook laten afdrukken op groot formaat (>250p). De prijzen zijn relatief laag en de kwaliteit goed. :D Echt een aanrader!

Mijn ervaring met pixbook daarintegen is niet goed, ik heb daar ook een boek laten afdrukken, die software ruineerd je foto's het eindresultaat is ook, naar mijn smaak, niet goed. De papiersoort is niet mooi en de resolutie ook niet. De zwarten zijn wel iets dieper dan bij blurb.
[size=75]TKA: BG-E2. Interese e-mail of PB.
BCP: EOS 20D, BG-E2, Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD
NEW: EOS 5D mk II, EF 24-105 f/4 L, Canon EF 70-300 F/4-5.6 IS USM, Canon EF 50 F/1.8[/size]
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Hoi hoi_roy,
Wat leuk om te horen dat jij ook zo enthousiast bent over je blurb-boek. Ik ben er ook heel tevreden over. En inderdaad is de prijs een stuk voordeliger dan de meeste anderen en de kwaliteit is top!
Wat ik ook leuk vind, is dat je er je eigen boeken ook kunt verkopen.
JD
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2008 13:48
CONTACTCOLON

Een reactie over de test van Promaker 3.0
Er is blijkbaar getest met Vista. De huidige versie is nog niet Vista compatible. De nieuwe EC versie 3.1 wordt mei 2008 verwacht. In ieder geval zijn de huidige opmerkingen niet aan de orde als met XP of 2000 wordt gewerkt. De gebruikers krijgen automatsich bericht als de nieuwe versie gereed is doordat hun email adres waarmee ze de download link hebben gehad in een database is bewaard.
Verder is de consumentenversie MyEasyBook wel Vista compatible. Een belangrijk verschil met andere boekaanbieders is dat de afwerking gebeurd op echt Kodak fotochemisch papier. Het hele process en daardoor het hele products is niet te vergelijken met welke andere aanbieder dan ook. Ook de prijs is daarom heel anders.
JD
Gebruikers-avatar
Arjan B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 242
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 13:55
CONTACTCOLON

He hallo

Net een boek laten afdrukken via phototools, echt super mooi resultaat. Mooi druk werk, fijn papier. Alleen geen 2x3 formaat.
Arjan B
Wreckerrm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2005 15:09
WoonplaatsCOLON Muntendam

We hebben eens 2 albums via webprint laten afdrukken. Goede kwaliteit alleen een lekker programma. Te beperkt mbt layout. Tevens zaten er een paar vervelende krassen op een paar foto's. Daar hebben we echter direct 2 albums voor gekregen voor de prijs van 1. De 2e was wel goed.

Via kruidvat gaat ook wel goed, maar ik vind de kwaliteit van de foto's niet zo best. Ik wil graag foto's met een diepe glans en hoge resolutie. Veel album printers hebben zijdeglans of foto's zonder glans.

Welke aanbieders hebben een mooie diepe hoogglans?
Canon EOS 350D + BG-E3 + Canon 10-22 + Canon 24-105 f/4L IS USM + Canon 70-300 IS + Canon 50 1.8 II + Canon 18-55 + Speedlight 420EX + Omnibounce + wat filters
Gebruikers-avatar
Mijkeltje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:55
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

Nou, volgens mij heb ik dan toevallig die ene misdruk van blurb gekregen, maar ik vind het tien keer niks zeg! Te dun papier, je ziet de printdots zitten, kleuren zijn wel ok en de dustjacket is geweldig, maar voor mij geen blurb meer. Ik vond het teleurstellend, na alle juichende opmerkingen die ik er over had gehoord.
[size=67]Camera+toebehoren+creativiteit[/size]
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Heb net de software van de hema geprobeerd.

Helemaal niks...

Vanavond maar eens die van foto.com bekijken.
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar