Kopen via marktplaats uit de UK via Escrow

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
rmjanzen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2004 17:20

Hallo,

Even een mening nodig over iets.... Via marktplaats ben ik bij een persoon uit Engeland terecht gekomen die erg goedkoop een nieuwe 20D verkoopt( lees onder de 1000 euro). Ik ben hierdoor uiteraard zzeer wantrouwend en heb gevraagd naar het serienummer... Deze heb ik gekregen en ligt nu bij canon die bekijken of hij bij hun bekend staat als minder legaal. Hij zou deze willen verkopen middels het gebruik van een escrow service. Dit zou inhouden dat ik hem eerst mag bekijken en dat daarna ik akkoord moet geven aan de escrow dienst om de betaling door te laten gaan.. Is bij jullie iets bekend over zulk soort transacties of misschien wel zwendels ?

mvg,

René
Gebruikers-avatar
martmarbus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3626
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 10:20
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

ik heb daar wel eens van gehoord
Maar heb daar nooit gebruik van gemaakt

mart
RAW rules the world!

[size=6] 5D Mark III,diverse glassoorten in diverse kokers, wat leuntoestellen, nylonzak om alles in mee te slepen[/size]
splunnie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 16:34

In aansluiting op het aanbieden van de 20D. Ik heb de betreffende persoon een e-mail gestuurd. Kreeg netjes een berichtje met uitleg over deze service. E.e.a. zou via DHL worden verstuurd en er waren geen extra taxes verschuldigd. E.e.a. leek me heel redelijk. Wil eigenlijk toch mijn camera aanschaffen via een handelaar in Amersfoort. Deze adverteert met heel scherpe prijzen op Marktplaats
PetervdK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 19:51
WoonplaatsCOLON 't Gooi

splunnie schreefCOLONWil eigenlijk toch mijn camera aanschaffen via een handelaar in Amersfoort. Deze adverteert met heel scherpe prijzen op Marktplaats
Dat is dan waarschijnlijk Crown International. Als dat zo is, dan is dat een goede partij om zaken mee te doen.
[size=75]Eos 20D / EF 50 1.8 II / EF 24-70 2.8L USM / EF 70-200 4L USM / TC 1.4 II / Speedlite 420EX / 3x 256Mb Sandisk / CompactDrive PD7X (15Gb)[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Crown is zeker een goede zaak / man...
Stukje over Crown ->
Wij hebben een groothandel en exporteren vanuit Nederland Canon camera equipement naar een aantal landen in de voormalige Sovjet Unie. Wij hebben geen winkel en/of web site. Wij zijn gevestigd in Woudenberg, bij Amersfoort/Leusden. Op afspraak bent u welkom om goederen te halen of ter plekke bij ons te bekijken c.q. te testen.

Ben er zelf ook langsgeweest voor me Sigma flitser, goede zaak & goede service!!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
splunnie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 16:34

Goed dat je ervaringen met Crown International positief zijn. Op diverse forums kom je ze sporadisch tegen. Wel wordt lovend over andere handelaren gesproken. Uit mijn onderzoek blijkt dat deze toch duurder zijn. Zodra je precies weet wat je wilt aanschaffen, geven ze ook nog een passende offerte. Top! Ik ben nog aan het onderzoeken wat ik precies wil aanschaffen. Met name met betrekking tot de lens wil ik nog e.e.a. uitzoeken. Velen raden me aan niet de 18-55mm te nemen. Dus ga ik bij vrienden langs om te kijken wat hun ervaringen zijn. Ik gebruik de camera m.n. voor sport en natuur.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar