Sigma 18-200mm OS tegenover Canon EF 70-300mm IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BJ Koorn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 17:59

Beste Allemaal, momenteel ben ik in het bezit van een Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS /HSM, ben hier opzich wel tevreden over maar mis af en toe toch nog wat scherpte, en begin daar meer en meer van te balen.
Heb deze lens veel te snel aangeschaft zonder nog te weten waar ik op zou moeten letten.
Nu ik steeds meer mn draai begin te vinden in de fotografie wereld, begin ik er ook steeds meer achter te komen dat de kwaliteit van deze lens nou niet je van het is, en ik me eigenlijk door me ongeduld een hoop geld heb verspeeld.
Nu lees ik net dat de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM flink gedaald is in prijs en vraag mij af hoe de kwaliteit is van deze lens in verggelijking van die sigma ?
Zit er namelijk over te denken om die sigma mischien weg te doen en daarvoor in de plaats een Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Dit houd in meer wisselen, maar ik vraag mij daarbij wel af, hoeveel ga ik er op vooruit kwa gebruiksgemak, maar bovenal kwa kwaliteit van mn foto's ??

Hoop dat iemand mij flink op weg kan helpen, of mischien een suggestie kan doen voor een andere vervanging van de Sigma 18-200.
Mijn voornaamste fotografie houd in, natuur en dier fotografie, en daarbij een aantal plaatjes schieten als ik een dagje weg ben met vriendin of familie ?

Hoor het wel

Vriendelijke Groet
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik zou het doen. De 18 200 kun je nog even houden tot je een echt prima lens voor het groothoekbereik hebt. Je kunt hierbij denken aan de canon 17-40 en de canon 50 mm 1.8, of de canon 17-55 2.8.
Gebruikers-avatar
Spot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 258
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2007 20:43
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Zonder af te doen aan de kwaliteit van het objectief of de fotograaf, maar bij dit soort topics komt vaak de quote naar voren dat een goede fotograaf juist met beperkingen van zijn apparatuur om weet te gaan.

Het id dus een uitdaging om met dit objectief goede foto's te maken.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben nog lang niet zover.

Ik heb de non OS versie gehad en ben overgestapt (zie onderschrift) naar m.i. kwalitatief betere objectieven. Ook nu nog vindt ik het moeilijk om een goede foto te maken (geen kiekje).

Soms mis ik dit objectief zeker met OS evoor mij en ideaal vakantie objectief.
[size=75]| Canon 350D + BG-E3 | Tokina AT-X 116 Pro DX 11-16mm f/2.8 | Canon ef-s 17-55 f/2.8 IS USM | Sigma APO 50-150mm f/2.8 EX DC HSM | 4x 1GB Sandisk extreme III | Lowepro Orion Trekker | Cullmann 2904 Makro |[/size]
jago
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 07:08
WoonplaatsCOLON Drunen

Spot schreefCOLONZonder af te doen aan de kwaliteit van het objectief of de fotograaf, maar bij dit soort topics komt vaak de quote naar voren dat een goede fotograaf juist met beperkingen van zijn apparatuur om weet te gaan.

Het id dus een uitdaging om met dit objectief goede foto's te maken.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben nog lang niet zover.

Ik heb de non OS versie gehad en ben overgestapt (zie onderschrift) naar m.i. kwalitatief betere objectieven. Ook nu nog vindt ik het moeilijk om een goede foto te maken (geen kiekje).

Soms mis ik dit objectief zeker met OS evoor mij en ideaal vakantie objectief.
toch maakt een kwalitatief beter objectief het makkelijker om betere foto's te maken.

die 70-300 is een hele goede lens...heb zelf ook erover nagedacht echter toen toch gekozen voor de 70-200f4L is. maar ik had het geld er voor over. anders is de 70-300 perfect
eew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2007 21:35

Het antwoord op de vraag van TS:

Ik ken de sigma 18-200 OS niet. Wel heb ik ervaring met een tamron 18-200. Het is gewoon een feit dat de 70-300 IS USM optisch een superlens is. En in geen vergelijk met die multizooms, als je het geld hebt. Doen!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

En met het eerste objectief in je optie: De Sigma 17-70 (macro) zit je ook helemaal niet verkeerd. Dan heb je in ieder geval je groothoek afgedekt met een kwalitatief serieus te nemen objectief. Daarnaast dan de 70-300 en je bent voorlopig onder de pannen!

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Koekiemonster
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1326
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2005 22:22
WoonplaatsCOLON Versen (D)
CONTACTCOLON

Ik heb dezelfde combinatie en ben er zeer tevreden over.
Als je het geld er voor hebt, doen. :wink:
Rens

-- EOS 80D / EF-S 10-22 / Sigma 17-70 / 70-300 IS USM / 50 1.8 / Tamron 18-400 / 420EX --
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Mijn mening weet je. Het is een pracht combinatie :wink: :wink: :wink:

Gr. Chris
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

BJ Koorn schreefCOLONZit er namelijk over te denken om die sigma mischien weg te doen en daarvoor in de plaats een Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC en de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.
Dit houd in meer wisselen, maar ik vraag mij daarbij wel af, hoeveel ga ik er op vooruit kwa gebruiksgemak, maar bovenal kwa kwaliteit van mn foto's ??
Ik heb zelf de Sigma 17-70 en ben over de prijs/kwaliteit verhouding van deze lens zéér te spreken en kan je die lens echt aanraden. (zie voor voorbeelden van foto's van de Sigma 17-70 mijn persoonlijke album en dan specifiek de kastelen).
De Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM ken ikzelf persoonlijk niet maar lees alleen maar positieve berichten over deze lens (ikzelf heb de EF 75-300mm III USM maar gebuik deze niet zo heel erg vaak).

Tip : Eventueel kan je nog eens via een handige tool genaamd Exposure Plot je meest gebruikte brandpunt laten berekenen klikkerdeklik zodat je weet of je eerst die 17-70 danwel de 70-300 IS aan zou dienen te schaffen!!!!

Veel succes bij je uiteindelijke keuze.

Pieter
ijsje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 583
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:13

ik zou ook zo'n 70-300 aanbevelen

optisch een toppertje, en die 18-200 houd het nog wel effe uit..

ik vind trouwens een 17-70 niet echt een grote verbetering ten opzichte van een 18-200 .. zeker niet voor wat ie kost.
Laatst gewijzigd door 1 op ijsje, in totaal 15 keer gewijzigd.
|| Canon || Elinchrom ||
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

ijsje schreefCOLONik zou ook zo'n 75-300 aanbevelen

ik vind trouwens een 17-70 niet echt een grote verbetering ten opzichte van een 18-200 .. zeker niet voor wat ie kost.
Ahum... 70-300 zul je bedoelen. De 75-300 was niet zo best. :?

Overigens is de optische kwaliteit van de 17-70 vele malen beter dan de 18-200 binnen dat zelfde bereik.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
BJ Koorn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 17:59

Een ieder bedankt voor zijn of haar reactie, de beslissing is genomen en de lenzen zijn gekocht !

Met als resultaat :
Sigma 17-702.8-4.5
Canon 70-200 F4 L IS
pieters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 96
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2006 21:42
WoonplaatsCOLON Gelderland

Heel veel plezier toegewenst met je keuze.

Heb je inmiddels al plaatjes geschoten met deze zojuist aangeschafte serie lenzen?


Met vriendelijke groeten,

Pieter
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Mooie set hoor! Nu heb je iig geen excuus meer om slechte foto's te maken :wink: .
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Pagi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2008 13:47

BJ Koorn schreefCOLONEen ieder bedankt voor zijn of haar reactie, de beslissing is genomen en de lenzen zijn gekocht !

Met als resultaat :
Sigma 17-702.8-4.5
Canon 70-200 F4 L IS
Eerder had je de Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM willen kopen, maar toch gekozen voor de L lens van ca 2 keer zo duur. Mag ik je argumenten weten ? Kunnen we zeggen dat beide concurrerend zijn voor hun prijs/kwaliteit verhoudingen ?
Fotograferen is vastleggen wat jij mooi vindt

400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar