Tips voor reportage??

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jokejanus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2007 13:38
WoonplaatsCOLON Stein
CONTACTCOLON

Hallo allemaal hier :)

Ik ben nu sinds 2 weken met een cursus fotografie bezig. (erg leuk en leerzaam)
Nu hebben we 2 opdrachten gekregen en 1 ervan is, reportages maken van minimaal 5 foto's en maximaal 10 foto's.
Nu wordt morge het buurmeisje 1 jaar en daar wilde ik een reportage van maken. (of is dat een slecht idee)
Maar nu zat ik ook te denken om een reportage te maken over de groei (stadia) van het leven.
Jullie weten wel baby, kind, tiener, volwassenen en ouderen.
Alvast bedankt voor jullie tips :)

Groetjes Joke :)
AlexanderNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2007 16:08
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

1 tip, doe je eigen ding! Ga niet vragen van hoe en wat. Zo creeer je je eigen stijl.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Alexander heeft in principe gelijk, maar ik kan me ook wel de aarzeling voorstellen.
Als je wat idee of moed uit een persoonlijke visie kunt putten, het volgende:

Het maken van ee reportage van een 1-jarige baby is heel mooi, maar je bent misschien beperkt in die zin dat het steeds hetzelfde gezichtje is.
Dit heeft natuurlijk ook weer iets! Je kunt verschillende expressies van hetzelfde individuutje vastleggen in verschillende momenten.(denk aan slapen, verzorgen, eten, spelen e.d.)

Het maken van een reportage betreffende de groeifase is diverser, maar ook weer moeilijker omdat je diverse "modellen" moet benaderen om mee te willen werken. Bovendien kun je de resultaten alleen fototechnisch eerlijk met elkaar vergelijken!
Hopelijk heb je hier iets aan in je uiteindelijke beslissing!

Véél succes!

Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Confession
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 680
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2007 17:15
WoonplaatsCOLON Diemen

een boerenkool, vanaf de winkel tot als stamppot op een bord?
rvdwetering1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 11:28

Hoi Joke, alvast gefeliciteerd! Welk onderwerp je ook kiest (een onderwerp naast de deur voor een reportage is natuurlijk al geweldig), je mag even stilstaan bij hoe je de foto's gaat maken, wat wil je laten zien (thema)? Gaat het enkel om de verjaardag van het buurmeisje, of gaat het verder en is het meer "een dag uit het leven van..."? Jij bepaalt met welke invalshoek je de foto's gaat maken. Als je dat vooraf al een beetje in je hoofd zet, kan je anticiperen, welke beelden je zou kunnen gaan maken.

Veel plezier in iedergeval

Richard
I thought the internet was something fishermen used
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar