would you hire me? [update :(]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONHeb twee keer gebeld. Eerste keer was de persoon in kwestie nog met lucnh. Twee uurtjes later was hij niet binnen. Daarna geen tijd meer gehad.
Morgen weer proberen
Jeroen je weet het he, drie keer.................
En de aanhouder..........

:roll:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
tinkywinky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 21:56
WoonplaatsCOLON Brabant

Ik heb het topic eigenlijk bekeken alsof ik de krant aan het lezen ben.
Hierdoor heb ik wat aandachtspuntjes voor je.

1) de voetballer op de achtergrond met zijn ogen dicht is zonde van het plaatje. Verder misschien iets meer power over brengen?

2) is er een feestje ofzo? Zonder tekst en uitleg, snap ik niet zo goed wat de foto laat zien.

3) Iets meer strijd had er wel van af mogen stralen, maar zeker een mooie foto hoor.

4) als ik de krant open sla en zo'n foto zie, trekt dat mijn aandacht wel.
Dan wil ik ook meteen weten hoe spannend de wedstrijd was, in het bijhorende verhaal. De foto straalt dus actie uit. Mooie foto.

5) de mensen op de foto (spelers, scheids en toeschouwers) kijken wat duf. Alsof er niets aan was. Ik ben dus sneller geneigd om verder te bladeren in de krant.

6) erg gave foto.

7) trekt mij ook aan. Alweer doordat er actie vanaf straalt.

8) Hij is duidelijk blij, maar ik vraag me even snel af he. Worden de foto's in de krant zwart/wit geplaatst? Is de donkere speler dan nog wel goed te zien met de tevens donkere achtergrond.

Ik wil hiermee niet aangeven dat jou foto's niet mooi zouden zijn, maar of ik als krantlezer geneigd ben door te bladeren, of juist aangetrokken word door de foto.
Iets wat je niet moet vergeten in jou keuzes welke foto's geschikt zullen zijn. Jou naam hangt er immers aan vast.
Stel dat jou foto's geplaatst zullen worden en je leverd telkens erg mooie foto's, gaat mond op mond reclame erg snel en wie weet waar je over enkele jaren ineens staat met je fotografie. Dat zou toch wel erg mooi zijn!

Ik ben nog niet zo lang aangemeld op dit forum, dus niet alle foto's heb ik van je gezien.
De foto's die ik wel van je heb gezien zijn erg mooi.
Het is jou leven en je hebt blijkbaar plannen voor de toekomst.
Als jij dus denkt dat NU het moment is om eens bij een krant aan te kloppen, dan moet je dat zeker doen.
Niet geschoten is altijd mis, nietwaar?
Ik wens je iig heel veel succes!

Stel nou dat deze krant geen interesse heeft.
Stap dan naar een andere.
Waarom zou een voetbalblad niet in het rijtje passen? Klop daar ook gewoon eens aan met je verhaal.

Kortom, go for it!
Nogmaals, veel succes.
Canon 350d met kitlens sinds 19 juli 2007, wat mij een echte beginner maakt.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nou, nieuws van het front.

Helaas pindakaas bij de krant. Met RKC hebben ze een contract met een persbureau (wist ik al, en ik weet ook welke)
Voor amateurs zijn ze ook al voorzien van voldoende free-lance-fotografen.
Desondanks toch even lekker gebabbeld en uiteraard worden mijn naam en nummer genoteerd.
Heb ook verteld dat ik wel met andere sporten bezig ben, maar dat ik de kwaliteit daarvan nog niet goed genoeg vind voor de verkoop.
Werd verteld om me daar voorlopig dan even op te concentreren.

De plannen voor mezelf waren al wel dat ik, zodra de seizoenen weer begonnen zijn, mezelf ook daar echt serieuzer mee ga bezig houden.
Maar dat vraagt even wat tijd. Die tijd ga ik nu ook nemen en als ik daar tevreden over ben, dan ga ik gewoon langs en schuif ik hem mijn foto's onder zijn neus.

Helaas dus. Maar niet getreurd, betekent dat niet dat ik nu mijn camera aan de wilgen hang :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Erg jammer om te horen! Misschien een schrale troost: ik vond je foto's erg goed!
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

dejong1racing schreefCOLONDesondanks toch even lekker gebabbeld en uiteraard worden mijn naam en nummer genoteerd.
Eerste poging... niet opgeven ;).

Maar ehm, heb je nog wel kans gehad je portfolio voor te leggen? Wat vonden ze er van?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, niets kunnen overleggen.

Maar ga ook niet bij de pakken neerzitten. Nieuwe plan is al getrokken en wordt iets 'agresiever' van techniek.

ps. Hoe lang moet je wachten op een wapenvergunning
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

dejong1racing schreefCOLONNee, niets kunnen overleggen.

Maar ga ook niet bij de pakken neerzitten. Nieuwe plan is al getrokken en wordt iets 'agresiever' van techniek.

ps. Hoe lang moet je wachten op een wapenvergunning
Zorg dat ze je zien dat jij betere platen schiet dan degene die ze aangekocht hebben.

Jaja, eigenbelang 8)
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

dommel schreefCOLON
dejong1racing schreefCOLONNee, niets kunnen overleggen.

Maar ga ook niet bij de pakken neerzitten. Nieuwe plan is al getrokken en wordt iets 'agresiever' van techniek.

ps. Hoe lang moet je wachten op een wapenvergunning
Zorg dat ze je zien dat jij betere platen schiet dan degene die ze aangekocht hebben.

Jaja, eigenbelang 8)
Je hebt toch geen wapenvergunning nodig om plaatjes te schieten. :lol: :lol: Dus een camera is ook een wapen.... :roll:
Jammer Jeroen, maar de aanhouder wint. Is het nu niet dan is het later wel. Succes in ieder geval.

gr. Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Helaas, het had leuk geweest echter geef de moet maar niet op!
Oh dat deed je al niet :-)

Waar liggen je interessen nog meer, nu voetbal niet meer je main target is?

Grt Jan

PS in de kaartenbak is soms al erg handig en kan iets spontaan tot stand komen jist als je het niet meer verwacht.

Je kan eventueel af en toe wat mailen waarvan jij denkt dat het interessant is voor hun, dan blijf je onder de aandacht. (wel lage resolutie of course)
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

We hebben hier in het dorp ook nog een fatsoenlijke handbalclub, basketballclub, en biljarten is hier heel hot.

Daarnaast wordt er ook nog gesoftbald, is er atletiek, misschien nog jeux-de-boules :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
jeremy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2007 15:20
CONTACTCOLON

hey ik volg dit topic al zolang t bestaat, jammer dat het nix is geworden, maar niet getreurd, gewoon betere foto's als de anderen maken en uiteindelijk komen ze je smeken :lol: :roll: :!: ok ok niet letterlijk mischien maargoed :lol: gewoon doorgaan en nog meer je richten op hetgeen je echt wilt! ik zou mischien ook beter de dierenfotografie in kunnen gaan??? (als voorbeeld) maar ik wil het liefst bij de motocross betrokken blijven en daar ga ik dan ook helemaal voor :wink: 'it doesn't matter if you got rejected, but it matters how you deal with it'.. wordt mij verteld :wink: ik zie met elke tegenslag die ik krijg mijn foto's steeds beter en beter worden! kracht halen uit je tegenslagen maken je op een dag een topper :wink:


ik wens je succes met alles :!: :D ...

Groetjes

JvdS :wink:
Canon Eos 1d mark III | 24-70mm F2.8 L USM Canon | 70-200mm F2.8 L USM Canon | 300mm F2.8 L IS USM Canon | 580EX II Canon | 40D | 2.0 Extender | Lowepro Photo Trekker AW II | en wat ander spul..
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONNou, nieuws van het front.

Helaas pindakaas bij de krant. Met RKC hebben ze een contract met een persbureau (wist ik al, en ik weet ook welke)
Wat je ook zou kunnen doen een "open" sollicitatie sturen naar dat persbureau.
Al nemen ze je eerst aan als oproepkracht.
Dat zou al een stap in de goede richting kunnen zijn.

Succes, Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
tinkywinky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 21:56
WoonplaatsCOLON Brabant

He getverderie, wat jammer Jeroen!

Mag ik even heel nieuwsgierig vragen wat er nu zo bijzonder is aan dit ene krantje dan?
Nog genoeg andere kranten hoor, waarom daar ook niet eens aankloppen? (brabants dagblad, telegraaf, noem maar op)
En dan vraag ik me tevens nogmaals af, wat er mis is met voetbalbladen. Maakt het zoveel verschil of je je foto's terug ziet in een krant of ik een blad?

Dat het niet lukt bij de krant waar jij het liefste jou foto's in zou willen zien, wil niet zeggen dat je geen andere opties meer hebt.
Plannetje een beetje bijschaven en opnieuw proberen.
Als je iets echt wil, dan kan het ook!
Geloof daar in en stap af op de volgende....

Blijf doorzetten Jeroen.
Succes.
Canon 350d met kitlens sinds 19 juli 2007, wat mij een echte beginner maakt.
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Klas genoot van mij heeft een aantal keren voor de club zelf gefotografeerd (FC Groningen) misschien kun je een aantal voetbal clubs benaderen?

Weet niet of hun zelf fotografen aan nemen :?:
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dit geeft maar weer aan hoe moeilijk het is om in de fotografie je geld te verdienen. Je werk is echt prachtig Jeroen, maar blijkbaar springt het er niet zo goed uit dat ze de huidige fotografen meteen de wacht aanzeggen.

Goed is tegenwoordig niet goed genoeg meer.
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

StefS schreefCOLONGoed is tegenwoordig niet goed genoeg meer.
Dat zie je verkeerd. "Goed" is "goed genoeg", beter hoeft niet. Bij "de krant" wordt niet zozeer gelet op kwaliteit (zolang de minimale kwaliteit maar gehaald wordt) maar meer op redactionele inhoud, betrouwbaarheid van levering en prijs. In de praktijk kun je op grotere evenementen als individu niet meer opboksen tegen de stock agencies als gettyimages en soortgelijke wurg-contract-leveranciers. :cry:
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

StefS schreefCOLONDit geeft maar weer aan hoe moeilijk het is om in de fotografie je geld te verdienen. Je werk is echt prachtig Jeroen, maar blijkbaar springt het er niet zo goed uit dat ze de huidige fotografen meteen de wacht aanzeggen.

Goed is tegenwoordig niet goed genoeg meer.
Beetje onzin natuurlijk, in de kern heb je misschien gelijk maar er zijn natuurlijk veel en veel meer fotografen die net als Jeroen goed kunnen fotograferen. Moet je gelijk iemand aan de kant zetten als die al goed werk levert? Bovendien worden de redacties en dergelijke wel regelmatig benaderd door mensen die dergelijke foto's presenteren.

Maar goed als mens gezien gun je natuurlijk een gewaardeerd forumlid een kans.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
StefS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 141
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2007 14:48
WoonplaatsCOLON Zwolle

Naja misschien schreef ik het heel cru maar het is echt flink veranderd.

Mede door de opkomst van digitale fotografie is het aanbod aan fotografen vertienkeervoudigd ;). Ik denk dat het nu veel lastiger is om je foto's te verkopen dan vroeger, zeker op het gebied van pers/evenementen.

Ik heb ook wel eens een krant benaderd nadat ik een paar foto's had van een spectaculaire botsing, zij wilden het wel plaatsen maar gratis wat ik geweigerd heb. Vervolgens werd er een andere foto geplaatst die kwalitatief veel minder was (lucht overbelicht e.d.). Ik weet niet of ze met haar een contract hadden of dat het gratis was...

Ik ben wel benieuwd waarom Gettyimages niet meer te overtreffen zijn. De kranten die ik open sla gebruiken vooral ANP/AP en Hollandse Hoogte. Hebben die ook wurgcontracten als je daaraan verkoopt?
[size=59]Canon Eos 350D + BG3-grip + 430 EX + 18-55mm kitlens + 50mm F1.8 II + 70-200mm F4 L USM[/size]

Je leeft te kort om alle fouten zelf te maken.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het is zeker niet makkelijk om ergens je werk te verkopen als je helemaal onbekend bent bij die mensen. Een kruiwagen of connectie opent vaak al mooie deuren.

Ben de laatste weken erg veel met heel veel sportfoto's bezig en ik begin inmiddels al aardig door te krijgen wat we hier in Nederland nog missen (ga het niet vertellen, dat houd ik voor me).
De komende tijd ga ik me richten op andere sporten en gaandeweg zal ik daarin een stijl gaan ontwikkelen die niet zo standaard is als gemiddeld waarmee ik volgens mij een stukje meerwaarde kan creeëren.

Zoals eerder gezegd is, er zijn zat mensen die dezelfde foto´s kunnen maken als ze de kans krijgen of de kansen zoeken (want iedereen kan bij de amateurs langs het veld zitten, maar ja, dat is geen Ajax. Who cares!)

Ik wil me de komende tijd dus gaan richten op andere dingen dan voetbal en bij mijn voetbal zoeken naar beelden die je niet overal tegenkomt.
Op die manier wil ik me gaan onderscheiden en wel naar een dusdanig niveau dat ik iets bied wat een ander niet doet.

Dat kranten met de invoering van digitale fotografie meer aanbod krijgen zal zeker zo zijn. Voor fotografie die onvoorspelbaar is (ongelukken e.d.) zal dit zeker een behoorlijke concurentiestrijd opleveren. Maar voor planbare dingen probeer je van tevoren je afspraken te maken.
Ik hoef niet na een voetbalwedstrijd te bellen of ze interesse hebben.
Dat weet ik wel als ik hun vaste fotograaf daar zie.
Bij een krant, en zeker in het sportkatern, ligt van tevoren vaak al vast hoe groot welke stukken zijn en welke foto´s daar bij komen. Alleen de echte invulling daarvan is vaak last moment werk.

Maar bij het weekblad waar ik soms voor fotografeer weten ze van tevoren al wat ze willen plaatsen. Als ik erop uit gestuurd word, dan krijg ik ook te horen ´een liggende foto die zus en zo uitstraalt´
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar