Chess play met Kat Baier

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Onlangs Kat Baier op bezoek gehad voor een sessie in de homestudio. We hebben iets uitgewerkt rond mijn schaakspel. Oorspronkelijk wilden we het iets anders aanpakken rond het schaakspel, maar dat vond ik, omdat er geen tegenspeler was, toch minder geschikt.

Bij het bewerken van de fotos nogal gestoeid met de huidskleur van Kat, die was in 1e instantie rood/rossig. Dat heb ik aardig weten oplossen, toch?

En in een paar beelden vertekening door groothoekgebruik, maar als ik dat probeerde te corrigeren kreeg ik een krom schaakbord.......kiezen of delen dus..

Ik ben uiteindelijk dik tevreden......Kat is een dame die wel weg weet met de camera op zich gericht.

Een impressie, wat vinden jullie ervan?:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Checkmate of remise?

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Over de techniek kan ik geen oordeel geven, maar wat me niet duidelijk is, is de combinatie "sensueel (bijna) naakt" en het schaakbord.
Haar tentoongespreide lichaam leidt m.i. af van het schaakspel.

Foto 1, vind ik de beste omdat er een evenwicht is tussen de schaakstukken en de speelster.

Foto 2, is één van de twee onderwerpen storend, waarbij ik het model als storend ervaar.

Bij de andere foto's leidt de tatoo zelfs af van het model.

Niet mijn smaak, maar ja dat is persoomlijk, nou?
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Voor mij ook duidelijk foto 1. De rest vind ik eigenlijk niet echt geslaagd, omdat ik daar alles verder als storend ervaar.. Bij foto 2 is dat het glas wijn en het feit dat zij zich aan het uitkleden is, wat mijn inziens niets met schaken te maken heeft, haha... Bij de rest is dat de tattoo...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
tubbie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2007 23:34

ben het wel met jeep eens vooral de "tatoo" vind ik storend . Ik vind ook dat de huid op de armen van het model niet echt mooi is op de de foto's. Ik denk dat er nog wel wat plaats is voor nabewerking van de foto's.

op foto #1 had ik denk ik er voor gekozen niet het hooft af te snijden.

Mijn favoriet is denk ik foto #10

harm
canon eos 350D 18-55mm kitlens / sigma 70-300mm F4-5.6 DG makro / fuji finepix A204
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Leuke serie Erik.
Vind het verhaal (als ik het goed interpreteer een spelletje stripschaken) leuk gebracht met een lekkere variatie aan standpunten.
Je kan zien dat je hebt nagedacht over composities.
De tattoo is het enige wat ik een 'storend element' vind in het hele verhaal.
Maar goed, die kan je niet wegpoetsen.
Over het stoeien, niet met een grijskaart gewerkt? Ze ogen ook wat donker maar dat is meer persoonlijk denk ik.
Complimenten voor de acteeracties van het model (en de durf) :D
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
Marco
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2007 22:58
CONTACTCOLON

Hoi Erik,

1st even de serie, ik denk dat je n hele mooie serie op neergezet, het spreekt wel.
vind alleen de belichting soms de huid wat grauw maken.

dan heel even deels offtopic.

ik begrijp gewoon niet waarom dat er zoveel commentaar gegeven word betreft de tattoo?!! wat is hier het probleem van? Meeste mensen kiezen bewust voor zon stukje kunstwerk! en hebben daar een speciale reden voor en dat heeft voor veel mensen een diepere betekenis.
Helaas word nu het model EN de fotograaf afgerekend door de kortzichtigheid van andere.
die tattoo is ook een stukje van de foto en een stukje van het model en in mijn ogen mooi en subtiel weergegeven door de fotograaf!

jammer dat r nog veel te veel mensen zon stukje persoonlijkheid het liefst willen weg photoshoppen!!!

kijk er eens met andere ogen naar, ipv in hokjes, zie het als kunst zie het als lichaams versiering of hoe je ook wilt, maar lever r eens geen commentaar op! kijk naar foto's zoals ze bedoeld zijn en beoordeel deze met commentaar waar iemand iets aan heeft, vooral techniek en niet of een tattoo wel of niet aanwezig hoort te zijn.

sorry maar voor het verstoren van dit topic, maar krijg hier onderhand acne van op mn tong zoals hier soms foto's bekeken en bekritiseerd worden.

gr, Marco
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Iedereen tot zover bedankt voor de comments..

Enerzijds begrijp ik de reacties over de tattoos wel..maar er is geen haar op me hoofd die er aan denkt de tattoos weg te shoppen. Alleen al om de tekst bij de tattoo op haar borst..alleen al daarom peins ik daar niet over!

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Marco schreefCOLONHoi Erik,


dan heel even deels offtopic.

ik begrijp gewoon niet waarom dat er zoveel commentaar gegeven word betreft de tattoo?!! wat is hier het probleem van? Meeste mensen kiezen bewust voor zon stukje kunstwerk! en hebben daar een speciale reden voor en dat heeft voor veel mensen een diepere betekenis.
Helaas word nu het model EN de fotograaf afgerekend door de kortzichtigheid van andere.
die tattoo is ook een stukje van de foto en een stukje van het model en in mijn ogen mooi en subtiel weergegeven door de fotograaf!

jammer dat r nog veel te veel mensen zon stukje persoonlijkheid het liefst willen weg photoshoppen!!!

kijk er eens met andere ogen naar, ipv in hokjes, zie het als kunst zie het als lichaams versiering of hoe je ook wilt, maar lever r eens geen commentaar op! kijk naar foto's zoals ze bedoeld zijn en beoordeel deze met commentaar waar iemand iets aan heeft, vooral techniek en niet of een tattoo wel of niet aanwezig hoort te zijn.

sorry maar voor het verstoren van dit topic, maar krijg hier onderhand acne van op mn tong zoals hier soms foto's bekeken en bekritiseerd worden.

gr, Marco
Ik ben gek op tatoeages, moet ook wel, ik heb er zelf meerdere waarvan 1 nogal grote op mijn rug.
Maar bij deze foto's vind ik de tatoeage ook niet echt staan, voornamenlijk denk ik omdat die alle aandacht trekt en het een specifieke stijl is die ik persoonlijk niet vind combineren met de foto's

Over de foto's zelf, mij spreken ze echt niet aan, sorry, het hele concept van stripschaken en de uitwerkinmg ervan vind ik een beetje "goedkoop"overkomen, maar dat is smaak, anderen zullen het geweldig vinden. ;)
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

maar er is geen haar op me hoofd die er aan denkt de tattoos weg te shoppen. Alleen al om de tekst bij de tattoo op haar borst..alleen al daarom peins ik daar niet over!
APPLAUS :!:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ikzelf ben ook helemaal weg van tattoo's maar misschien had je het schaakspel weg moeten laten en verder moeten borduren zodat de aandacht meer daarop valt

zoals bijv #9 en #10, ik denk dat je daar meer uit kunt halen met foto's in die sfeer
dat kroontje vind ik namelijk geweldig, daar zit meer potentie in!!

icm met het schaakspel is er teveel om naar te kijken, terwijl in #9 en #10 de aandacht enkel naar het model gaat en dus de tattoo beter 'rijmt' in de foto

do I make any sense??
less is better......
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik vind deze serie heel leuk om naar te kijken en ik weet niet hoe groot de studio is maar ze staat wel erg dicht tegen de achtergrond aan.

Zelf doe ik dit spelletje al wat jaartjes en moest wel lachen om de stelling die op het bord stond en de zetten die maar niet worden gedaan.
Volgens mij is het remise geworden :)

Best wel een aparte serie zo met een schaakspel die ik nog niet eerder heb gezien. Verder grappig hoe het glas wijn lijkt te zweven.

1 en 4 vind ik heel mooi in harmonie met het schaakspel.

3 vind ik haar hoofd een beetje te donker.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

ik begrijp gewoon niet waarom dat er zoveel commentaar gegeven word betreft de tattoo?!! wat is hier het probleem van? Meeste mensen kiezen bewust voor zon stukje kunstwerk! en hebben daar een speciale reden voor en dat heeft voor veel mensen een diepere betekenis.
Helaas word nu het model EN de fotograaf afgerekend door de kortzichtigheid van andere.
die tattoo is ook een stukje van de foto en een stukje van het model en in mijn ogen mooi en subtiel weergegeven door de fotograaf!

jammer dat r nog veel te veel mensen zon stukje persoonlijkheid het liefst willen weg photoshoppen!!!

kijk er eens met andere ogen naar, ipv in hokjes, zie het als kunst zie het als lichaams versiering of hoe je ook wilt, maar lever r eens geen commentaar op! kijk naar foto's zoals ze bedoeld zijn en beoordeel deze met commentaar waar iemand iets aan heeft, vooral techniek en niet of een tattoo wel of niet aanwezig hoort te zijn.

sorry maar voor het verstoren van dit topic, maar krijg hier onderhand acne van op mn tong zoals hier soms foto's bekeken en bekritiseerd worden.
Een in mijn optiek volkomen overtrokken reactie.
De foto's zijn geplaatst en er is gevraagd om een mening. Die mening wordt gegeven en daar kan de fotograaf mee doen wat hij/zij wil. Zo werkt dat.
Er is over het uiterlijk van de tatoo's geen verkeerd woord gesproken en dan is het commentaar van jou wel erg ongepast, zeker de toon waarin het is gesteld.
En acne op de tong kan wijzen op mond en klauw zeer zou ik zeker mee naar de dokter gaan. :D :lol:
Wel opletten dat je niet preventief geruimd wordt hoor :lol:
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het nemen van tattoo's is inderdaad een persoonlijke bezigheid, echter het mooi of lelijk vinden ervan ook.

Met andere woorden als mensen hier commentaar op hebben dan is dat ook een persoonlijke mening, net zo goed als de fotograaf die op zijn manier de plaatjes laat zien aan ons

Hij of zij heeft hier echter een doel mee en is benieuwd naar reacties hoe de foto's overkomen positief of negatief.

Zelf vind ik dat tattoo's erg mooi kunnen zijn maar er zijn ook zat minder fraaie exemplaren of op plaatsen waar ik het "persoonlijk" er zonde vind.

In het geval van dit model kan ik niet echt gecharmeerd zijn van het plaatje en de plaats waar het geplaatst is, dit is inderdaad niet het belangrijkste maar het trekt wel teveel aandacht en doet daarom ook afbreuk aan de foto's, zeker omdat het steeds terug komt.

Persoonlijk had ik wat minder aandacht aan besteed en het beprerkt tot minder foto's of door afwisseling met andere poses.

Wel is Erik er in geslaagd een goed belichte en originele serie van te maken en het model mag er voor de rest zeker zijn, dat is ook niet het issue net als haar tattoo.

Grt Jan
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Hoi Erik....ik heb de serie een paar keer bekeken en eerlijk gezegd vind ik het allemaal too much. De eerste foto is voor mij de beste uit deze serie, bij de rest vind ik erg teveel van alles in 1 foto zitten. Ik zou gekozen hebben voor het schaakspel maar dan niet in combinatie met het bloot. Of juist alleen het bloot en dan de tattoo mooi in beeld brengen. Nu vind het teveel bij elkaar allemaal. Foto 6 vind ik bv haar houding mooi, en blik ook sterk maar met het schaakspel en het glas had er van mij niet bij gehoeven. Als je deze cropt en in zwart/wit doet dan krijg je voor mij een veel sterkere plaat.
Foto 7 en 8 vind ik zelfs goedkoop overkomen(terwijl ze hier juist een hele lieve blik heeft)maar ik snap deze totaal niet. Maar dit is mijn smaak maar he... :wink:
Je model staat ook erg dicht tegen de achtergrond waardoor je de bobbels erg ziet, heb je ergens anders nu geschoten in een kleinere ruimte?
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar