Nog een keer landschapsfoto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Met behulp van de reacties die ik bij de vorige inzending landschappen mocht ontvangen, heb ik een nieuwe poging ondernomen.
Het zijn geen "blikvangers" maar ik heb geprobeerd een aardige foto met beperkte middelen neer te zetten. Is het deze keer wat?

1. In de verte DSM (Geleen)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107673[/img]

2. In de verte het kerkdorp Ubachsberg

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107674[/img]

3. Naderende zonsondergang

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=107675[/img]


Bedankt voor het kijken


Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
jordyvaneijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2008 14:56

Allereerst voordat ik wat zeg moet je niet alles aannemen wat ik zeg want kom zelf ook maar net kijken ;)

Mooie plaatjes vooral 2 en 3, 1 vindt ik een beetje te licht lijkt een beetje overbelicht ofzo. Misschien een beetje nabewerken. Ik ben dol op groen gras :)

Foto 3 vindt ik het mooiste.
[b]350D+Grip[/b] [i]EF-S18-55, EF75-300 USM III, Speedlite 580EX II [/i] [u]LowePro Slingshot 300AW[/u]
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

van foto 3 vindt ik de scherpte erg mooi...en ook de mooie wolken!

zit wel een erge stoor factor erin..dat takje links onderin...
jammer wel :wink:
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

jordyvaneijk schreefCOLONAllereerst voordat ik wat zeg moet je niet alles aannemen wat ik zeg want kom zelf ook maar net kijken ;)

Mooie plaatjes vooral 2 en 3, 1 vindt ik een beetje te licht lijkt een beetje overbelicht ofzo. Misschien een beetje nabewerken. Ik ben dol op groen gras :)

Foto 3 vindt ik het mooiste.
scherm calibreren helpt denk-ik een hoop..

ik heb hier prima kleuren....

hij is wat licht, maar dat heeft wel wat bij dit plaatje..

fraaie shots JO..

plezier..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
rvdwetering1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 11:28

Drie mooie landschappen. Foto 1 en 3 zijn erg fraai. Mooie plekjes gevonden hoor. Ik houd hier wel van! En een takje... hoort in de natuur :)
I thought the internet was something fishermen used
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Algemeen: Erg mooie serie. Je hebt de sfeer van het limburgse mooi 'gevangen'.
Bij 1 en 2 heb ik het gevoel dat de horizon scheef staat, maar dat zal ook wel door het limburgse landschap komen :wink:
#1. Erg mooi gedaan. Het platteland loopt mooi over naar de industrie.
#2. De voorgrond stoort mij net iets te veel naar mijn zin. Verder is het erg mooi gedaan.
#3. Heel mooi het glooiend landschap met de wolkenpartij.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Pagi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2008 13:47

Ik ga het vooral hebben over de compositie, qua soort landschap is het niet mijn favoriet, en qua techniek voor landschappen weet ik er nog te weinig van.

#1: ik vind de poging om enorme diepte te krijgen gelukt door de rechte lijnen van al het groen rechts. Het linkerdeel oogt interessant door de zachte structuren. Beide delen harmonieren qua kleur en structuur/textuur. Ik vraag me af hoe het zou zijn als je de snijlijn niet zo had geplaatst en het snijpunt tussen deze lijn en de kader niet precies links onder had gekozen. In mijn verwachting zou het dynamischer beeld geven. Ik vind de verste verte helemaal niet interessant; de lijnen brengen onze ogen ook niet tot iets bepaalds daar in de verte. Het gaat vooral om de voorgrond bij dit plaatje. Ook de luchten en de bomen er achter zijn weinig interessant.

#2: de snijlijn tussen donker en lichtgroen loopt ietsje naar beneden [van links naar rechts] maar dat zou wel de Limburgse horizon zijn. Hij staat in het midden en dan verwacht ik een bijna even sterke delen onder en boven. Vergeleken met # 1 is hier de voorgrond niet zo interessant, dus blijf ik zoeken naar dat interessante deel …. en ik kan het voor mijzelf helaas niets vinden. Ook de luchten links zijn net niet interessant genoeg; misschien als je nog een paar minuten langer had gewacht tovert de zon interessantere luchtkleuren en wolkenpartijen ?

# 3: is mijn favoriet binnen deze serie. Waarom ? Misschien vanwege de rust in het groen en de grilligheid in de wolken; ze geven te samen een gebalanceerd geheel. Met mijn voorganger ben ik eens dat ik de tak aan de voorgrond weg zou laten, of althans verwacht ik dat de bijdrage aan het geheel minimaal is. Ik snap je keuze natuurlijk wel, je wilt immers het lanschap het liefst in 3 dieptes krijgen. De twee bomen links staan midden in qua diepte, en zorgt al voor perspektief. Doordat de wolken bijna dezelfde vormen hebben als de rechterboom word ik weer geneigd om dat als 1 geheel te zien, terwijl we ze eigenlijk los van elkaar willen trekken, toch ? De bomen gaan verder buiten de kader links, en de boerderij gaat verder buiten de kader rechts; dat zorgt voor een wijds gevoel wat je hier misschien ook bewust wil creeeren. Dat zou althans mijn denkwijze zijn geweest als ik de fotograaf was. Iedereen vindt de wolken wel prachtig, ik ook.
Fotograferen is vastleggen wat jij mooi vindt

400D | Sigma 18-200mm F3,5-6,3 | EF 17-40mm F4 L USM | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM | Soligor Tussenringen | CS3
Gebruikers-avatar
nielz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 10 Okt 2007 18:37
WoonplaatsCOLON den bosch
CONTACTCOLON

Ik vind 3 erg mooi!
De eerste 2 vind ik iets minder lekker kijken maar zijn techhisch ook gewoon goede platen.
EOS 500 :: EOS 850 :: EOS 30D+grip :: EOS 5D+grip :: 50mm 1.8 II :: 24-70L 2.8 :: Tamron 17-35 2.8/4.0 :: 430EX II :: Lowepro rugzak :: Statief ::
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Prima platen. Bij nr 1 denk ik ook dat de horizon scheef is! Vooral nr 3 heeft een mooie sfeer!
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Nr 3 is ook mijn favoriet, mijn ogen werden onmiddelijk getrokken naar de wolk partij. De tak op de voorgrond wordt pas storend als je er lang naar kijkt ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar