verder geoefent met paarden

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kekavo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 10:00

Ik ben maar weer verder gaan oefenen maandag met paardenfoto's. Aangezien ik af en toe de vraag krijg om een fotoshot van iemand's paard te maken, wil ik hier toch zo snel mogelijk goed in worden. Dus veel oefenen.

Ik heb maandag 2 fotoshots gemaakt, een in opdracht en eentje van mijn verzorgpaard voor mezelf.
Zelf vind ik ze alwer een stukje beter geworden. Ik ben heel benieuwt wat jullie ervan vinden.

Eerst maar de foto's in opdracht:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Deze foto's zijn voor mezelf:
4. naar mijn idee zit het hoofd iets te ver naar rechts.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Deze vind ik iets te donker
Afbeelding

7.
Afbeelding
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

hoi dit is mijn heel bescheiden commentaar op enkele foto's. ik hoop dat je begrijpt wat ik een beetje bedoel.

foto 6 : ik vind het touw te opvallend door precies het midden lopen
foto 3 : ik vind het 'spul' vliegen ?? rond het oog niet mooi
foto 7 : ik vind deze erg leuk, ook de reflectie van jezelf in het oog
foto 5 : mooie foto
algemeen: ik zou proberen door wat meer te spelen met scherptediepte de achtergrond nog meer te laten vervagen zodat alle aandacht uitgaat naar het paard en de achtergrond helemaal wegvalt.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik denk dat een paardenbezitter blij is hoor, met zulke foto's! :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Het gaat echt al stukken beter :D Hier kun je al blij mee zijn!
Ik ga wel mee met het commentaar van kiran
En bij foto 6 heb ik nog een tip: zorg dat het paard altijd met z'n hoofd in de wind staat, dan waait de staart van hem af en niet tussen z'n benen door, zoals nu op de foto.
Ook zou ik proberen het paard 'in het vierkant' te zetten. (voorbenen netjes naast elkaar, hoofd er mooi rechtop, achterbenen ietsje achter elkaar geplaatst en als het kan dan ook nog de voorhand een beetje hoger - daar moet je even naar zoeken dan)
Juist een paard kan zichzelf zo 'deftig' presenteren, en als je hem dan ook nog eens een handje helpt..... :wink:
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Nwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2008 16:30

Wat voor objectief gebruik je?
Minder scherptediepte zou denk nog wat mooier zijn :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar