Fotospullen uit Amerika

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Dirk Hofstede schreefCOLON
ArieScanner schreefCOLONNou dat vraag ik me eigenlijk nog af. Even de vorige pagina's utigeplozen (sorry en bedankt veldje :wink: ) en de 17-40 kost bij BH Photo 650 dollar (422.50 euro ten opzichte van 575 euro met cashback in NL). Dan zou je via de legale weg nog 6.7% invoerrechten moeten betalen + 19% BTW. Dan is het verschil nog maar 40 euro.
Als ik het wil laten verzenden, eventueel, dan komt er 25 dollar bij en is het verschil nog 25 euro...
Nu heb je het over hele andere dingen dan in je eerste post waarop ik reageerde :roll: :?: Je schreef dat je zelf volgend jaar naar de VS gaat om de 17-40 te kopen, volgend jaar is er geen cashback meer en als je de lens in de winkel koopt hoef je ook geen verzendkosten te betalen. In dat geval vind ik het echt wel de moeite om €100 te besparen.
En dan zit je nog met reparatie/garantie e.d.
Dat is hetzelfde als met een in Nederland gekocht objectief.
1.) Daar heb je gelijk in. Ik week een beetje af, sorry! Dan is het verschil inderdaad groot en lijkt het mij ook de moeite waard.

2.) Kan ik de in Amerika gekochte lens laten maken in een winkel in Nederland (ik heb totaal geen ervaring gelukkig met reparatie van camera-onderdelen, 'afkloppen')
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

ArieScanner schreefCOLON2.) Kan ik de in Amerika gekochte lens laten maken in een winkel in Nederland (ik heb totaal geen ervaring gelukkig met reparatie van camera-onderdelen, 'afkloppen')
Je kunt het alleen ter reparatie aanbieden.
Garantie van een NL-winkel heb je niet omdat je het niet bij die winkel hebt gekocht.

Over de geldigheid van de "internationale garantie" zou ik even bellen met Canon-NL.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb nu ook eens zitten kijken om wat lenzen te importeren uit de VS. Maar ik heb op ebay ook goedkope gevonden die in GB zitten.
Mijn berekingen: VS (omgerekend via GWK)
EF 24-70 2.8 = 685 euro
EF 100-400 = 810 euro
EF 70-200 2.8 = 714 euro
speedlight430 = 140 euro
totaal----------= 2350 euro.

In GB kom ik op ongeveer 3000

beide ex verzendkosten.

Maar als ik uit de VS bestel komt er nog 25% overheen. Als ik vanuit GB bestel niet??? of heb ik dit fout.
Want anders kom ik op hetzelfde bedrag uit. 25% van 2350 is ongeveer 590 euro. scheelt misschien 60 euro, maar dat haal je er in de verzendkosten wel uit dus is het ongeveer gelijk.

Wat denken jullie???
Gebruikers-avatar
Dirk Hofstede
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 421
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2006 14:08

De eBay Shops die in GB zitten verzenden het pakket vaak vanuit Hong Kong, dan moet je nog steeds invoerrechten en BTW betalen...
[size=67]1D III | 5D II | 16-35mm f/2.8 II | 24-70mm f/2.8 | 70-200mm f/2.8 IS | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.2 | 85mm f/1.2 II | 135mm f/2 | 300mm f2.8 IS | 1.4x | 580EX II 2x[/size]
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

oke, vaag want dit staat in de titel:

NEW! Canon EF 100-400mm F4.5-5.6 L USM IS 100 400 LENS
Cash & Carry In Crawley! Fast Shipping From UK!
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik zou dat soort dingen niet zo snel van E-bay bestellen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
dulfer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 335
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 11:31
WoonplaatsCOLON Katwijk

Tja, ik houd bij eBay altijd de 'tevredenheidsindex' in de gaten.
Zo heb ik bij een handelaar uit de UK, die ruim 1400 klanten had gehad, met een tevredenheidspercentage van 99,8% mijn 70-200 f/2.8 IS en 17-40mm f/4 gekocht. Totaal geen problemen. Heeft me destijds ruim 400 euro bespaard.
Let wel op, sommige handelaren verkopen tegen de prijs na aftrek van de cashback. Die hebben groot ingekocht, de cashback geint en zijn vervolgens aan het doorverkopen geslagen. Ga er dus niet blindelings vanuit dat je op een eventuele cashback kan rekenen.

Binnen de eu is vrije handel van goederen, dus er komen bij mij weten geen rare kosten bij. Vanuit de USA ben je verplicht je gekochte waar in te klaren bij de douane, als ze dat al niet voor je gedaan hebben... Mocht het pakket er door geglipt zijn, kun je later alsnog een aanslag verwachten aangezien de bekende pakketdiensten vrachtbrieven overhandigen aan de douane.
[size=75]Canon EOS 40(0)D[/size]
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Nou, ik ben gisteren terug gekomen uit de VS en geen enkel probleem gehad bij de douane! De cameraspullen waren daar inderdaad een stuk goedkoper dan hier (heb me uiteindelijk alleen laten verleiden tot aanschaf van een Olympus 1030SW camera en wat filtertjes en heel veel kleding). De douaniers stonden niet eens te controleren en iedereen is dus zo doorgelopen. Deze keer dus geluk gehad!
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
Calmtwood
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2008 16:55
WoonplaatsCOLON Brabant

Je kunt het alleen ter reparatie aanbieden.
Garantie van een NL-winkel heb je niet omdat je het niet bij die winkel hebt gekocht.

Over de geldigheid van de "internationale garantie" zou ik even bellen met Canon-NL.
Ik heb zojuist gebeld met Canon Nederland, en verkoopmedewerker Roel verzekerde me dat je hier in Nederland geen garantie hebt op in het buitenland gekochte camera's en objectieven.

Is dat weer gedubbelcheckt.

Vind het persoonlijk een flinke tegenvaller. Het scheelt dan financieel wel een boel, maar om nou een L-lens mee te laten nemen door m'n schoonouwelui en er geen garantie op te hebben is wel vers twee.
[url=http://www.flickr.com/photos/calmtwood/]Calmtwood@Flickr[/url]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

fversteegen schreefCOLONNou, ik ben gisteren terug gekomen uit de VS en geen enkel probleem gehad bij de douane! De cameraspullen waren daar inderdaad een stuk goedkoper dan hier (heb me uiteindelijk alleen laten verleiden tot aanschaf van een Olympus 1030SW camera en wat filtertjes en heel veel kleding). De douaniers stonden niet eens te controleren en iedereen is dus zo doorgelopen. Deze keer dus geluk gehad!
Wees er maar trots op. :evil:

Je berooft wel de staat en je maakt je schuldig aan een strafbaar feit.

De verantwoordelijkheid berust bij jou om te melden dat je iets aan te geven hebt. Doe je dat niet dan pleeg je willens en wetens diefstal, opzettelijk en met voorbedahcte rade.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

musicjohn schreefCOLON Wees er maar trots op. :evil:

Je berooft wel de staat en je maakt je schuldig aan een strafbaar feit.

De verantwoordelijkheid berust bij jou om te melden dat je iets aan te geven hebt. Doe je dat niet dan pleeg je willens en wetens diefstal, opzettelijk en met voorbedahcte rade.
[offtopic]
Tsja, ik geloof nog wél in de beginselen van de vrije markt economie en niet in krampachtig protectionisme. Inmiddels mag hopelijk ook wel duidelijk zijn dat de belastingregeltjes van de overheid niet werken (zie bijvoorbeeld onze mooie vliegtax).
Overigens is het sowieso geen vorm van beroven, aangezien het hier omzeilen van regels/niet aangeven van zaken betreft. Beroven zou pas zijn als het onder dreiging van geweld plaats vindt.
[/offtopic]

[ontopic]
Voor de Olympus camera geldt gelukkig wereldwijde garantie, dus ook dat zit wel goed!
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hoe zitten deze grappen wanneer ik het zelf ga ophalen? is de controle dan groot?
Nu is het zo dat mijn zus nog al eens naar Canada en dan ook vaak naar New York gaat. Ik kan natuurlijk daar iets bestellen en naar de famillie daar laten sturen dat mijn zus het meeneemt, nadeel is alleen dat zij niet fotografeert, of valt dat wel mee, en als ze al gecontrolleerd wordt hoe groot is dan de kans dat ze kan zeggen, jah die heb ik al een tijdje?
Groet Niels
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

[post verwijderd]
Laatst gewijzigd door 1 op Harmr, in totaal 30 keer gewijzigd.
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Voor de zoveelste keer: dit soort tips willen we op ons forum niet zien. Bij deze het verzoek hierop dus niet verder te gaan.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Waarvoor mijn excuses. Was niet de bedoeling (en was mij ook van geen kwaad bewust) de regels te overtreden, heb de post verwijderd.. :D
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nagtie schreefCOLONHoe zitten deze grappen wanneer ik het zelf ga ophalen? is de controle dan groot?
Ik zou me met de huidige koers even achter mijn oren krabben. Want ik denk dat je voordeel een heel eind wegvalt na importheffing/BTW
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Kent iemand, naast BH Photo Video, ook nog andere camera-winkels in de USA en het liefst in New York waar de spullen goedkoop zijn en het aanbod groot is? Een soort kamera-express, foto Knijn van Amerika, dus dan 10x groter....
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zou me met de huidige koers (1 $ = ca. € 1.30) wel even achter mijn oren krabben voordat ik spullen vanuit Amerika naar Nederland zou halen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONZou me met de huidige koers (1 $ = ca. € 1.30) wel even achter mijn oren krabben voordat ik spullen vanuit Amerika naar Nederland zou halen
Ja klopt, maar bepaalde producten scheelt het soms nog enorm... Bedankt voor de links Boels!
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar