schoudertas voor camera, welke?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Omdat mijn dagelijkse schouder/fototas te klein is voor de 40D zoek ik een nieuwe schoudertas.

waar gaat het om:
Een schoudertas voor alledag waar mijn 40D met grip en 17-85mm lens in past en daarnaast mijn portomonee, sleutels paspoort autopapieren etc en een extra geheugen/accu/powershot A80/ wat kleine rommeltjes, pen/notitieboekje en evt nog plaats voor b.v canon 100mm 2.8 en 50mm 1.8 of mijn autonavigatie.

omdat ik mijn fotocamera altijd bij me heb zoek ik dus een makkelijk model waarmee ik dus ook de boodschappen etc kan doen.
Mijn huidige tas (merk Hama) is veel te klein en kan ik niet meer gebruiken.
wie heeft er tips.

(P.S ik zoek dus geen rugtas of slingshot o.i.d die heb ik al en gebruik ik als ik er echt op uit trek om te fotograferen)
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Petertje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 586
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2008 19:42
WoonplaatsCOLON Steenwijk
CONTACTCOLON

lowepro nova 3aw?

heb ik hierzelf ook...gebruik hem eigenlijks niet meer..(heb ook een rugzak,omdat ik nou nog meer objectieven heb..)

maargoed ik had erin..

-400d + grip
-430 ex flitser
-sigma 24-70 f2.8 objectief
-sigma 10-20 objectief
-laders van flitser en accu camera..(ook in de tas dus...niet in een vakje)
Johnalb

Je kan misschien je licht op steken op kamera tassen
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

johnalb schreefCOLONJe kan misschien je licht op steken op kamera tassen
heb ik al gedaan, maar kom er nog niet uit, vandaar ook mijn vraag, mensen die zelf een schoudertas hebben kunnen ook beter zeggen of ik de spullen die ik mee wil nemen er in kwijt kan.

vanaf een plaatje kijken werkt toch wat lastiger als je de tas niet in het echt ziet, maar wel leuk om je een beetje te orienteren.

bedankt in elk geval voor jullie tips.

Lowepro Nova AW3 weet niet of die wel ruim genoeg is, mijn papieren etc moeten er ook in kunnen.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Michaeldw

Qua tassen heb ik goede ervaringen met Lowepro als Crumpler.

De Crumpler tassen zijn ook nog eens voor iets anders te gebruiken buiten de camera om. De Lowepro wat minder. Lowepro's zijn gebouwd met één simpel doel: cameraspullen zo efficient mogelijk meenemen.

Link naar Crumpler website Type Pretty Boy en The Daily. Allemaal in veel verschillende kleuren en maten verkrijgbaar.

Link naar Lowepro website

Groeten,
Michael
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Een tweetal foto's van een Nova 5, via Tweakers.net gevonden. Daar kan aardig wat in.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Crumpler maakt leuke modellen die je ook mee naar de kroeg kan nemen qua uiterlijk!
Gebruikers-avatar
vincent2008
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2007 23:19
WoonplaatsCOLON Eindhoven

ik heb de Lowepro slingshot 200AW en dit is wat er bij mij allemaal netjes in past..

Canon 400D+BGE3
Canon 17-40 op de camera en zonnenkap ergens los er tussen.
Canon 15 fisheye
Canon 70-200 2.8IS zonnenkapomgekeerd er op.
Canon speedlite 430EX met omnibounce er ergens tussen.
3 filters
Canon accu oplader
Duracell 15min oplader
Extra batterijen


eigenlijk alles wat ik dus heb dus ook boekjes passen erin behalve me statief.

-Ik heb zelf de indeling aangepast zoals het eigenlijk niet hoort.
Canon EOS 400D | BG-E3 grip | Speedlite 580EX II | 17-40 F4L USM | 70-200 F2.8L IS USM

Website in aanbouw
[url]www.vaneijndhovenvisuals.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik heb de Crumpler Pretty Boy 7500 XXXL voor walk-around met vrijwel exact de spullen die jij noemt. Alleen.... wat vrouwen verstaan onder "wat kleine rommeltjes"... oeps, dat kan gerust een halve tas vol zijn :oops:

De 100mm gaat makkelijk bij de body+grip+17-85. Uiteraard de 50 dan ook. Allebei wordt iets meer passen, maar gaat wel. Allebei en dan ook nog een tom-tom is net iets teveel. 50mm + tomtom gaat goed. 100mm met tomtom ook wel, maar dan zit ie wel strak vol. Beide lenzen wel mee, kan als je de grip van de cam thuis laat. Dan past je tomtom op of onder de camera. Kortom: met wat passen en meten moet je er zowat alles wat je noemt in kwijt kunnen.

En zoals gezegd; het uiterlijk ziet er niet echt uit als een fototas en er zit een brede schouderband aan met nog een extra zacht stuk schouderbescherming (wat je kunt verwijderen als je dat minder vindt).
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

vincent2008 schreefCOLONik heb de Lowepro slingshot 200AW en dit is wat er bij mij allemaal netjes in past..
(P.S ik zoek dus geen rugtas of slingshot o.i.d die heb ik al en gebruik ik als ik er echt op uit trek om te fotograferen)
:shock:

ik vond dit wel "informatief" http://www.flickr.com/photos/fensterbme/146115285/
http://www.flickr.com/photos/fensterbme/266613842/
http://www.flickr.com/photos/batfish/37 ... e raar uit
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Ton Canon schreefCOLONIk heb de Crumpler Pretty Boy 7500 XXXL voor walk-around met vrijwel exact de spullen die jij noemt. Alleen.... wat vrouwen verstaan onder "wat kleine rommeltjes"... oeps, dat kan gerust een halve tas vol zijn :oops:
:lol: :lol: ja rommeltjes, valt wel mee hoor, mijn camera moet er ook in en dus moet het overzichtelijk blijven :D niet teveel troep want e.e.a moet wel netjes schoon blijven.

Maar inmiddels ben ik door jullie wel in de juiste richting gekomen denk ik en momenteel kijk ik serieus naar de Crumpler Pretty Boy 7500 XXXL of toch een Crumpler Daily L490, deze laatste is iets groter en er kan ook een laptop in, misschien wel handig, nu ik binnenkort een nieuwe laptop krijg denk ik er toch serieus over om het laatste type te kiezen of wellicht nog een maatje groter de XL 600, moeilijk maar weet wel dat het een crumpler gaat worden, die tassen zien er goed uit en neem je volgens mij makkelijk mee.

in elk geval allemaal alvast weer bedankt voor jullie tips en suggesties het heeft me weer geholpen.

groetjes Annelies
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik heb zelf een Pretty Boy 7500.
Daar krijg ik het volgende met passen en meten in:

350D met grip
24-70 f2.8L
17-35 f2.8L
sigma 70-200 F2.8

als ik echt zou willen zou ik de 50mm mkII er ook nog wel bij krijgen, maar dat is alleen als ik echt wil ;)

allemaal met zonnekap uiteraard ;) Alleen van de 17-35 ligt de kap er dan los in, dat is ook een onmogelijk lomp, onhandig en massief breed ding.

extra accus', kaartjes, en kleine zut gaan dan in het voorvak

Als dat er in zit staat de tas trouwens ook wel op barsten ;)
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Ik ben eruit, althans voorlopig dan, heb de Crumpler Pretty Boy 7500 XXXL besteld, voorlopig ga ik het daar wel mee redden voor alledag.

zodra ik mijn nieuwe laptop heb ga ik wel weer kijken voor een andere crumpler (de daily 600 of de 750) maar die gaat dan alleen mee als ik mijn laptop ook nodig heb en aangezien ik die niet alledag meezeul leek mij op dit moment de pretty boy de beste keus.

ben zéér benieuwd naar de maat van de tas want van een plaatje en wat schriftelijke info kopen is toch altijd weer afwachten hoe het er in het echt uitziet.


groetjes Annelies
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

nou mijn tas is binnen, de pretty Boy 7500 XXXL, op zich een mooie tas en ook wel geschikt voor mijn doel om de 40D met grip en mijn spulletjes dagelijks mee te nemen.
kan er zelfs mijn navigatie bij doen mits ik geen andere lenzen in de tas stop, maar dat was ik ook niet van plan :lol: hij is voor dagelijks gebruik.

als je er meer in wilt meenemen dan wordt het wel snel proppen hoor, maar 40D en grip, navigatie, autopapieren, sleutels etc dat lukt prima en dat was ook de bedoeling :lol:

groetjes Annelies
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Weet niet of het nog nuttig is. Maar zelf heb ik de stealth reporter 400aw.

zat ruimte en vakjes
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb de Nova 2AW, al is die wat klein voor het spul dat je opnoemt. Ik zou dus eerder voor 'n 3 of 4 AW gaan. Het is echter wel 'n geweldige tas, met zat ruimte voor van alles en nog wat.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Michaeldw

TS heeft al een tas!
Moon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 22:03

Ik wil ook graag een (compacte) trendy schoudertas van Crumpler. Naast m'n 450D met een bevestigde 17-85mm lens (met zonnekap) moeten er ook mijn dagelijkse spullen en een 430EX II flitser in kunnen passen. Misschien wel handig als er dan nog ruimte over zou blijven voor één extra lens en eventueel nog wat (kleine) accessoires :wink:

De Pretty Boy 7500 XXXL is zover ik weet niet te koop meer. Je hebt nu o.a. de Pretty Bella (2500, 3000, 4000, 5500, 7500). Zou de 5500 misschien wat voor mij zijn? Of zou die soms te groot of te klein zijn? :roll:

Je hebt diverse Crumpler shops in Nederland, maar het scheelt me een ritje als ik de tas gewoon via internet zou kunnen bestellen. Even passen in de winkel zou natuurlijk wel beter zijn...........

Ik zou het wel erg prettig vinden als ik de 17-85 lens (met de zonnekap) op de camera kan laten zitten :!: Misschien een domme vraag, maar je plaatst de camera dan toch niet op z'n kop (d.w.z. LCD schermpje naar boven) in de tas? Of toch wel?

Zou de Pretty Bella een handige tas voor mij zijn (qua indeling e.d.) en zo ja, welke grootte zou ik dan het beste kunnen nemen :?:

Wie kan mij advies geven? :D
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Bever zwerfsport heeft een aantal tassen , onder andere crumpler. Je kunt dan met je spullen naar een winkel om te passen. Ze zijn bij Bever niet duurder dan bij internet winkels.
MikeG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 13:00
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Moon schreefCOLON Misschien een domme vraag, maar je plaatst de camera dan toch niet op z'n kop (d.w.z. LCD schermpje naar boven) in de tas? Of toch wel?
Wie kan mij advies geven? :D
Ik heb de Crumpler Muffin Top 3000 (voor jou te klein) maar hier doe ik mijn camera idd met het lcd scherm naar boven in, en de 15-55 lens zit er dan gewoon aanvast, als bescherming van het lcd doe ik daar het schoonmaakdoekje op, vind het erg makkelijk, kan hem vrij snel uit de tas pakken.
450D . Canon EF-70-200mm F/4 L . Canon EF-50mm f2.5 Macro . Canon 18-55mm IS.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar