RGB (laatste update)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Voor school moet ik een drieluik van studiofoto's maken.. mijn thema is RGB (rood, groen, blauw)
De rode serie heb ik af, de andere 2 moeten nog bewerkt worden..
De foto voor in het drieluik is de 1e.

Het is de eerste keer dat ik met mijn eigen studiosetje gewerkt heb, ik heb 2 lampen..

Is het wat?

Model: Elisabeth
Visagie: Samantha

Afbeelding

Afbeelding
_________________________

En de update van het thema groen..
jammer van het bh-bandje, I know.. :( helaas pas achteraf opgemerkt omdat ik zo druk bezig was met licht, compositie, poses bedenken..
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

________________________________

En dan rest nog blauw..
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Sabrina, in totaal 13 keer gewijzigd.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Sabrina schreefCOLONIs het wat?
Is het wat zegt ze dan :D
Helemaal prima en zeker voor zo'n eerste studioshoot... hartstikke goed.

Waar ik nu wel heel erg benieuwd naar ben, is hoe je dat drieluik gaat oplossen. Je moet uitkijken dat het niet drie aparte foto's gaan worden, waar alleen de kleur de overeenkomst is. Knap lastig om een mens te kiezen voor een drieluik met kleur als verbindende factor. Niks zeggen hoor, maar ben benieuwd of je drie keer hetzelfde model gebruikt. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe je de visagie gaat oplossen. Bij deze foto heeft de visagiste lekker rood geblusht, past ook perfect bij deze kleurstelling. Maar toen... :lol:

Nogmaals.... ben heel nieuwsgierig naar de andere twee, cq het afgeronde drieluik.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Helemaal met Ton eens! Prachtfoto's gewoon. Nog iets om aan te denken bij je drieluik: welke kant kijken de modellen op? Welke kant zit de rug?

Maar dat is verder aan jou natuurlijk...
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ton en Fokke, bedankt voor jullie reacties! :D

@ Ton, ja ik heb inderdaad 3x hetzelfde model.

Bij groen is de visagie met groen en geel op de ogen gewerkt, en 1 oog is dan met extra lange nepwimpers aangezet. De dreads zijn dan ingevlochten en met allemaal groene clipjes vastgezet.

bij het thema blauw, ook weer de visagie aangepast, nu zijn de ogen eerst ingesmeerd met gel, en daarna blauwe glitter erover ( :roll: )
Hier is nog met sieraden gewerkt om het blauw af te maken, pauweveer oorbellen + armband. Maar toch is dit het thema wat ik het minst geslaagd vind.

(Ik zal ze hier wel als update plaatsen als ik ze bewerkt heb)


@ Fokke, bedankt voor je tip, dat is inderdaad een moeilijke. Wat ik zelf het mooiste vind is dat ze bij rood (links) naar binnen kijkt, blauw (midden) recht naar voren, en dat ze bij de rechter foto ook weer het drieluik inkijkt. Heerlijk vage omschrijving zo :lol:
Had jij het ook zo gedaan, of?..
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
activ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 19:18

Mooie foto's en ook lekker scherp.
Gebruikers-avatar
Chrit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 726
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 12:55
WoonplaatsCOLON Herten
CONTACTCOLON

Heel mooi.
Belichting, kleuren en scherpte allemaal goed.
www.chrit.nl

Canon 5D MK3 + BG-E11 | 17-40 f4 L | 24-105 f4 L IS | 70-200 f2.8 L IS | 50mm 1.4 | Speedlite 430 EX | Canon 600ex-rt | Media Storage M30
Gebruikers-avatar
F4-2grapher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 12:19
WoonplaatsCOLON Knegsel (gem EERSEL)
CONTACTCOLON

1e (bovenste) foto zou ik niet gebruiken voor het drieluik - ik vind dat ie wringt door draai-zit van model waardoor model's rechter arm (links op de foto) echt afgehakt is. Foto 2 vind ik qua houding veel aangenamer maar jammer dat je model net mond net een beetje open heeft.. Heb je geen gelijksoortige shot waar mond 'dicht' is en dat je die kunt over kopieren via photoshop? Ik doe dat weleens bij ogen - waar totaal beeld klopt alleen model 'knipperde' net.
Ik vind dit geoorloofd - die techniek deed ik vroeger ook in doka (dubbeldrukken)

Kijk nog eens goed tussen je materiaal en zie eens of er qua totaalbeeld niet een betere tussen zit die liefst ook de 'expressie' van je bovenste foto heeft
[size=67]EOS 1Ds (EOS-3 +PB-E2) + 420 EX + Stofen OmniBounce + EF 24-105mm L F4 IS USM + EF 24-85mm F3.5-4.5 USM + EF 70-210mm F3.5-4.5 USM+EF 100mm F2.0
[/size]
Gebruikers-avatar
Owl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2005 15:21
WoonplaatsCOLON Annen

Mooie foto's als begin van deze serie. Je rood is ook echt lekker rood.
Sabrina schreefCOLON@ Fokke, bedankt voor je tip, dat is inderdaad een moeilijke. Wat ik zelf het mooiste vind is dat ze bij rood (links) naar binnen kijkt, blauw (midden) recht naar voren, en dat ze bij de rechter foto ook weer het drieluik inkijkt. Heerlijk vage omschrijving zo :lol:
Had jij het ook zo gedaan, of?..
Gelet op je thema RGB wat het misschien juister geweest als je de groene in het midden had geplaatst. 't is een detail, maar toch....
/ * Geen commentaar */ [size=75]EOS 30D | Sigma 17-35/2.8-4.0 HSM | Canon EF 24-70/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM | 430EX | Canon 50/1.8 II[/size]]
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Mooi gedaan, rood knalt er lekker in. Mooi resultaat voor de 1e keer... absoluut vaker gaan doen!

:lol:


gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

F4-2grapher, bedankt voor je suggestie, alleen is dat nou net wat ik mooi vind aan de foto, dus ik laat het zo :wink:

@ Owl, volgens mij heb ik wat te haastig getypt vanochtend, dat was de bedoeling eigenlijk ook, groen komt gewoon in het midden, en blauw rechts. :D

Voor de rest iedereen bedankt voor de reacties! Ik zal zo de update plaatsen.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

prachtige foto´s

ik heb ze op hyves ook al gezien bij het model


waar woon jij=
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Elisabethfotografie schreefCOLONprachtige foto´s

ik heb ze op hyves ook al gezien bij het model


waar woon jij=
2 km bij het model vandaan :lol: :wink:
In Makkum is dat.
www.modelmayhem.com/reflectionsfromwithin
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Het zijn mooie platen die je hier toont !

Bij de rode foto's dacht ik "het jonge spat van het model af", waarschijnlijk door de rode tint van de make-up (ik snap wel dat het rood moet zijn).
Bij de blauwe foto's zit dat helemaal goed, echt een kleurtje voor haar. Mooie open gelaatsuitdrukking.

En die ladder, met name houding Groen 2 is uitdagend.
Gebruikers-avatar
Ben Wijman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 405
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 14:30
WoonplaatsCOLON Eygelshoven (zuid-limburg)
CONTACTCOLON

prachtige platen en zeker voor een eerste shoot, de bh-bandjes bij de groene foto's is een leermoment voor de toekomst
[size=75][color=#FF0000]Canon[/color] body met wat [color=#FF0000]L[/color] glaswerk[/size]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie opnamen waar veel aandacht aan alles is besteed.
visagie is heel goed, vaak stopt dat bij het gezicht, wat hier niet het geval is.
grt,bouk.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Erg fraaie foto's geworden, maar ik zou toch nog graag één update zien: het uiteindelijke drieluik!!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar