MacroDag in Utrecht

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

@Rene, mooie serie neer gezet hoor merk al dat de 150mm snel gewend is.
gr,

Rob
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

René, zonder de rest tekort te willen doen, vind ik 3 en 4 schitterend, bij nr 14 vind ik het een beetje jammer van het witte in de achtergrond. ook zou ik willen dat ik de ogen zo erop krijg als bij nr 6. :)
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Omdat ik heel graag jullie mening eens wil over deze foto, plaats ik 'em hier nog maar een keer. (hij staat al op de vorige pagina; nummer 8 van mijn serie)
Zelf blijf ik er maar naar kijken en denk de éne keer 'ja, 't is wel wat', om vervolgens tijdens de volgende kijkronde de foto volledig af te branden :wink:
Aan de ene kant is 'ie te druk, maar aan de andere kant vind ik de achtergrond juist ook mooi meedoen.
De scherpe bloem had ik misschien niet pal voor de onscherpe bloem van de achtergrond moeten plaatsen. Maar dan was de foto nóg drukker geworden :roll:
Thuis lopen de meningen ook uiteen, vandaar dat ik het nu maar even expliciet aan jullie vraag.
Er hangt natuurlijk niets van af; maar dit is voor mij écht zo'n klassiek TWIJFEL-geval :D

Afbeelding
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
DutchBorg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2008 16:10
WoonplaatsCOLON ZHZ

Hoi Ina,

Aan jouw uitleg valt niets meer te verbeteren. En misschien is dat juist het knappe van het plaatje.

Als ik naar het plaatje kijk denk ik; op de achtergrond hangt een waterverf schilderij met daarvoor die bloem geplaatst. En zo een foto gemaakt.

Heb je hem al eens bekeken als je het linker deel cropt. Als het ware hem doormidden knipt?


grtjes René
Kijk ook eens hier:
https://www.flickr.com/photos/rvr-fotografie/
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Hi Ina, ik vind het een prachtfoto, juist door de scherpe bloem ervoor en erachter meteen de meer wazige bloem, en dan rechts nog iets, waarvan je weet dat het dezelfde bloem moet zijn. Ik vind de foto juist niet druk, maar lekker 'loom' wegkijken (als je begrijpt wat ik bedoel??)
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

@René: Heel grappig dat je het een 'waterverf schilderij' noemt, want zo noem ik het zelf ook steeds. Daar zijn we het dan meteen over eens :wink:
Ik heb'em op verschillende manieren gesneden, maar kom toch steeds op het oorspronkelijke formaat terug. Zodra je rechts weghaald, wordt 'ie ineens een stuk 'saaier'. Maar erg bedankt voor je meedenken :D

@Kiran: ook jij bedankt voor je commentaar. Ik snap je wel hoor, v.w.b. het 'loom wegkijken' :wink:

Ik denk dat deze foto voor mij altijd een 'twijfelaar' zal blijven. Hij gaat nú naar de externe harde schijf, daar zie ik 'em dan niet meer langskomen en vergeet ik 'em vanzelf :wink: :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar