Eerste portret serie [UPDATE]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Hierbij mijn eerste portret serie. Het moest er toch maar eens van komen, en je raad het al, ik vond het nog hartstikke leuk ook. Van de bloemen de prachtige landschappen in een keer in het diepe :P
Wat vinden jullie?



#1
Afbeelding

#2 Kleuren wat aangepast en schaduw iets opgehelderd
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5 Te dromerig voor achter tralies, maar lichtval vond ik wel leuk zo.
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Wardie, in totaal 8 keer gewijzigd.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Enkel foto 4 is zichtbaar. Ik zie ze ook niet bij je Flickr foto staan. Gemarkeerd als enkel voor family/friend?

Edit: en nu zie ik enkel foto 1. Misschien heeft Flickr weer wat hick-ups.
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

Bij mij is alleen foto 4 zichtbaar? (This photo is currently unavailable- Flickr)
Bij deze foto vind ik het erg jammer dat de aandacht naar de struiken aan de linkerkant wordt getrokken en het model hierdoor wat wegvalt.
Vind 'm ook wat druk... Dit is mijn mening maar, voor echt fototechnisch commentaar moet je bij de rest van het forum zijn, ik ben ook maar beginnend...

Ben wel benieuwd naar de rest van de foto's...
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ging even iets mis, nu moeten ze allemaal te zien zijn.

Mijn eerste ervaring:
Ik vond het heel moeilijk om niet te gezochte foto's/poses te kiezen/maken. Ook de juiste lichtval kiezen viel me tegen, maar daar ben ik op zich wel tevreden over.
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

Nu zie ik ze allemaal!
Zal een poging doen met verbetertips vanuit mijn kant, maar nogmaals, voor de écht goede tips moet je bij de rest van het forum zijn :).

Foto 1:
Vind het een leuke houding van het model. Let wel op je horizon, deze is scheef! Ook toont de huid (misschien alleen op mijn beeldscherm?) een vale tint...

Foto 2:
ook een erg leuke houding van het model. Jammer dat er aan de onderkant, bij de voet zo weinig ruimte is tov de ruimte boven het hoofd.

Foto 3: Let op de horizon...

Foto 4:
Bij deze foto vind ik het erg jammer dat de aandacht naar de struiken aan de linkerkant wordt getrokken en het model hierdoor wat wegvalt.

Foto 5:
De lichtinval/schaduwen op haar handen vind ik mooi, maar die op haar hoofd vind ik teveel aanwezig. Wel vind ik ook dit weer een erg leuke houding!

Foto 6:
Vind ik de mooiste! Model komt mooi uit de lucht gezet, horizon is recht. De benen van het model halen ook de compositie wat uit het midden. Ik vind 'm leuk!
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Wat heb je voor lichtbron gebruikt Wardie? Extra flitser of standaard flitser?

Vind het een leuke serie, met de opmerking dat de ogen op foto 3 niet scherp lijken..
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties tot dusver :D

@yv87: Die horizon waar jij hebt over hebt zit perspectief in, waardoor je een aflopende lijn krijgt. Helaas, maar tis niet anders en je gaat het echt zien als wanneer ik het perspectief recht zet.

@Harmr: Ik heb een extra flitser aan een draadje gebruikt. Draadje is wel erg handig om een beetje te variëren in lichtval hoor!
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

Okee, dan heb ik daar niets over gezegd :D .

Je poses vind ik echt heel leuk!
Heb ze nog een keertje bekeken en ik blijf foto 6 helemaal leuk vinden!
Was dit de eerste keer portret? Dan ben ik benieuwd naar de uitkomst van de volgende keer!
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Leuk hoor! Vind het alleen jammer dat ze allemaal aan de donkere kant zijn... vind ik afbreuk doen. Maar ja, denk dat dat persoonlijk is. Maar waarom bij foto 2 bijvoorbeeeld F/2.8? :) De converse van hem zijn al niet meer scherp..


Bij foto 4 vind ik het donkere schip teveel afleiden, en foto 6 vind ik heel mooi belicht. Maar jij hebt wel altijd van die donkere/grijze wolken, iets wat ik minder vind. Heb je perongeluk je ND-grad gebruikt? :lol:
Was volgens mij ook behoorlijk niet lekker weer daar? :wink:

Verder heel goed voor de eerste keer!:)
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Ja, dat vraagt om reactie ;)

Nou eh, om te beginnen over de scherptediepte, ik heb gewoon niet goed opgelet, technisch was het beter geweest als ik een wat grotere scherptediepte had gekozen.

Foto 4 en het donkere schip; ik vond het schip wel wat bijdragen aan het plaatje. Ik heb het expres wat donkerder gemaakt om er niet teveel detail van te laten zien, maar juist een soort silhouet. Foto 6 is ook mijn favoriet, fijne belichting inderdaad, dankje :).

ND-grad? Nee hoe kom je erbij. Je kunt met een flitser toch zelf de belichting bepalen? Ik heb gekozen om de achtergrond wat onder te belichting, want ik wilde het slechte weer benadrukken. Ik wilde graag een soort modeshoot in een vrij bizzare omgeving en daar is het weer wel een mooie toevoeging op volgens mij.
Dank voor je reactie!
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Wardie schreefCOLON ND-grad? Nee hoe kom je erbij. Je kunt met een flitser toch zelf de belichting bepalen? Ik heb gekozen om de achtergrond wat onder te belichting, want ik wilde het slechte weer benadrukken. Ik wilde graag een soort modeshoot in een vrij bizzare omgeving en daar is het weer wel een mooie toevoeging op volgens mij.
Dank voor je reactie!
Hoe ik erbij kom? Tja.. weet niet eigenlijk. Was behoorlijk slaperig net.... :wink:
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Nadat ik alle foto's nog een paar keer bekeken heb, heb ik nog wat gespeeld met bewerkingen en vond ik deze wel erg mooi.

#8
Afbeelding
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Hmmzzz, ik ben niet overtuigd van je laatste bewerking. De huid van je model wordt er volgens mij wat vlekkerig van.
Van je eerste reeks vind ik nummertje zes erg netjes ingeflitst. Daar zit een lekker sfeertje in zo.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar