strobist!!

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
ruud van de steeg
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 15:42
WoonplaatsCOLON echt
CONTACTCOLON

Ik ben op zoek naar een site/mensen die aan strobist doen.
Zelf ben ik bezig om met mijn flitser off cam. te werken,de app. die ik daarvoor heb is;canon 350d/ canon 420ex/transmitter st e2/plu en nog wat rommeltjes.
Met 1 flits en reflex.lukt me dat al aardig en het gaat echt heerlijk met de transmitter te werken.
Wat natuurlijk ook mogelijk is om met 2 of meerdere flitsers werken,en ben dan ook op zoek naar nog een ex flitser,maar voor de aanschaf wil ik graag wat meer info verschaffen dmv anderen die al op deze manier werken of een forum/website hierover,en wat voor mij het belangrijkste is werken met deze transmitter st e2. igv meerdere flitsers.
Dus zijn er mensen die me willen helpen hiermee,alle beetjes helpen.
IEMAND EEN SITE HIEROVER? DAN GRAAG IN HET NEDERLANDS (IK BEN EEN ENGELS ''DISLEKT'')
Ik woon in het Limburgse, in Echt (tussen Roermond en Sittard)
Voor de Belgen onder jullie,bij Maaseik over de grens.

0475487332
0651204819
vr.groet,
ruud van de steeg[b][/b]
een treffende foto komt uit je buik en gebeurd maar zelden
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ben momenteel erg geïnteresseerd in het hele strobist gebeuren.
Vooral vanwege de mogelijkheden om met kleine spullen toch grote mogelijkheden te bereiken. Het is veel minder afhankelijk van de locatie

(Ja stroom op lokatie kan ook met een generator achtig ding, maar dat is allemaal leuk en aardig, maar niet echt handzaam om even snel iets te kunnen doen)

Ik sta op het punt om een setje pocketwizards aan te schaffen, maar ben nog e.e.a. aan het uitzoeken m.b.t. accesoires die ik er dan ook bij wil hebben. De flitsers (550Ex en 580Ex) wil ik daarmee aansturen. Dit met Pocketwizards omdat ik ook soms de camera van afstand wil bedienen)

Ik heb met de St-E2 gewerkt, maar heb hem verkocht. Wat ik er mee wilde, was met infrarood niet echt te doen (afstanden te groot)

Maar..... Echt ligt niet echt in de buurt :lol:
Ik woon in Midden-Brabant.

Voor een goede site zou je eens kunnen kijken op www.strobist.com
Wel engels, helaas
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Hmmm, nu dit zo onder mijn aandacht is gekomen, ziet dit er wel heel erg geinig uit. Dan zou ik met een extra flitser en wat simpele accessoires al heel erg leuke foto's eruit kunnen halen denk ik. Ook op vakantie of zo..., maar voor die van mij, in oktober, is dat een beetje heel erg kort dag.

Moet toch maar eens een goed boek over flitsen aanschaffen, die ook dit soort zaken behandelt.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit soort zaken wordt eigenlijk niet zoveel in boeken behandeld.

"The Moment It Clicks"van Joe McNally (ISBN-13: 978-0-321-54408-0) is daar een uitzondering in. Veel van zijn werk gebeurt op locatie met portable flitsset (Elinchrom) en soms in strobist-style

Veel andere boeken die over flitsen gaan, gaan vaak over flitsen in de studio
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Kijk eens rond op deze site: http://www.photofacts.nl/fotografie/index.asp en gebruik dan de zoekfunctie op "strobist"
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
MarEos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2008 13:40

Kijk eens op YouTube,daar staan wat leuke filmpjes van de Belgische fotograaf Bert Stephani, die ook in de strobist stijl fotografeert. Hij doet de uiteg wel in het Engels, maar je kan tenminste lekker kijken :lol: ! Erg interressant!
-Kijken is niet altijd zien-
EOS 30D / 28-135 1:3.5-5.6 IS USM / 50mm 1.8 / Speedlite 430EX / Linkstar LF-400A flitsset
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Ik heb veel gehad aan een speciaal strobist topic op een ander forum http://fotovisie.net/
Daar zit veel info over flitsers, uitrusting en hoe je daar goedkoop aan kan komen.

Ikzelf gebruik 3 flitsers met aansturing van IR triggers (Hong Kong).
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ben er al een tijdje mee bezig en heb de meeste gear wel bij elkaar (incl de ultieme strobist flitsers: SB-25, 26...).
Heb al een hoop van David Hobby geleerd.
Laatst gewijzigd door 2 op sdirkx, in totaal 22 keer gewijzigd.
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik volg deze draad ook even.
Ik ben zelf steeds lerender in de strobist wereld. Ik werk met 2 580EX'en en heb net voor mijn vakantie statieven en paraplu's aangeschafd. Door tijdsgebrek nog geen serieuze modelshoot kunnen doen maar die staat zeker nog op de rol.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Door tijdsgebrek nog geen serieuze modelshoot kunnen doen maar die staat zeker nog op de rol.
Geldt voor mij ook wel. Moet nog 's wat 'slachtoffers' zoeken. :)
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar