Prinsjesdag 2008 vanaf het binnenhof gezien...!

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
dailyphoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 23:18
WoonplaatsCOLON Velsen
CONTACTCOLON

Als je de mensen kent kom je nog eens ergens, vandaar fotows van prinsjesdag vanaf het binnenhof... Eerst de security door en dan gaat er een wereld voor je open... Gaaf hoor.. Many thx voor degene die het voor mij geregeld heeft...!

hier wat picas, natuurlijk met een daily photo twist... ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Mooie foto's, maar wat een poppenkast :lol:
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jij hebt geluk gehad!!

Ze hebben 'n mooi oud effect, dat kan ik wel waarderen :). Wat dat betreft is de GSM van die man op foto zes wat jammer, maar verder is 't 'n mooie serie ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
mademoiselle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2008 14:27

mooie serie zeg! vooral foto 1, 7 en 8 vind ik heel mooi!
ik zou graag dat oude effect eens toepassen op een aantal van mijn foto's, maar ben een nitwit op het gebied van Photoshop.
misschien zou je me wat basisstappen voor deze bewerking kunnen wijzen, waar ik dan zelf mee aan de slag kan? of een tutorial oid?

alvast bedankt!

mademoiselle

-----------
http://suzanne1.deviantart.com/gallery/
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

mademoiselle schreefCOLONmooie serie zeg! vooral foto 1, 7 en 8 vind ik heel mooi!
ik zou graag dat oude effect eens toepassen op een aantal van mijn foto's, maar ben een nitwit op het gebied van Photoshop.
misschien zou je me wat basisstappen voor deze bewerking kunnen wijzen, waar ik dan zelf mee aan de slag kan? of een tutorial oid?

alvast bedankt!

mademoiselle

-----------
http://suzanne1.deviantart.com/gallery/
Je kunt ik Photoshop de verzadiging omlaag doen, dan creeer je het oude effect

Je kunt ook de Picture Style "Nostalgia" downloaden ;) Die heb ik ook op mijn camera staan en geeft erg mooie resultaten (kan de link nu niet vinden, op mijn eigen pc staat hij wel bij favorieten maar ik heb geen internet verbinding daarop momenteel)
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Qua onderwerp vind ik het wel een aardige serie, maar de bewerking kan me niet boeien en ook niet bijdragen aan een authentieke sfeer. Het komt op mij eerder over als verkeerde kleurbalans of vreemde zweem over een foto alsof ze verkeerd afgedrukt zijn, hetgeen nog verstrekt wordt door de onscherpte van sommige foto's. Foto 3 (nummer je foto's even, dat praat makkelijker) lijkt met een mobieltje gefotografeerd te zijn. Als dit je bedoeling was, dan is het prima gelukt ;-)

slechts mijn 2 centen natuurlijk...

groeten Sarpa
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind de bewerking wel erg mooi! Unieke mogelijkheid heb je gehad trouwens. Mooie platen hoor! Gaan er ook wat naar een krant?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

ff gegoogeled en bij deze de link.

Nostalgia
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Toch leuk zo'n miljoenen nota. :lol:
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
dailyphoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2008 23:18
WoonplaatsCOLON Velsen
CONTACTCOLON

Thx voor alle reacties tot nu toe. Ik ben daar erg blij mee, want de een zegt ik vind ze gaaf, terwijl de ander zegt ik vind het nix. De fotos zijn dan iig niet mwoah...

Er komen er inderdaad een aantal in de krant.

En over de bewerkingen. Ik zou graag een ieder die heel graag wil weten hoe het werkt, willen uitnodigen om eens langs te komen voor een kop koffie en een leuke middag. Ik wil dan alles vertellen over licht, bewerkingen etc etc.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Fraaie serie heb je weggezet bij deze schitterende kans. De bewerking heb je mooi door de hele serie laten lopen, ik kan dat wel waarderen. Zou je ze wel willen nummeren, dat beoordeelt wat makkelijker :wink:

Van koffie ben ik geen fan, maar ben altijd wel in voor een leuke middag. Locatie is wel enigszins bepalend.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Ik vind het een hele mooie serie.
Normaal kunnen foto's van dit soort gelegenheden mij niet echt boeien, vind ze saai en ze zijn allemaal hetzelfde.
Maar deze foto's spreken mij erg aan!!
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind de bewerking niet bij alle platen even passend, maar verder een erg leuke reportage om naar te kijken. Mooi gedaan.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je bent consequent in je bewerkingen en of het je smaak is is een tweede. Ik vind het wel lekker om naar te kijken. Soms zijn de achtergronden heerlijk zacht wat het echt een beetje tot oude foto's maakt (hoewel je het contrast dan wat omlaag zou moeten schroeven)

Klein minpuntje; ik zie een beetje veel ruggen. Misschien heb je nog een hoop andere foto's en had je misschien andere moeten kiezen. Begrijp me niet verkeerd, een foto met iemand ijn rug kan best en individueel gezien toon je foto's waarop het op zich allemaal kan, maar als je ze bij elkaar legt, dan gaat het opvallen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Alfred
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Bollenstreek

Leuke serie, de bewerking is niet mijn ding.
Op sommige foto's vind ik de donkere rand te overduidelijk aanwezig en storend.
En herken ik daar mijn dorpsgenoot De Waal ?
Zo serieus kijkend ken ik 'm niet ;-)
EOS 400D | EF-S 18-55 | EF 50 1.4 | EF 70-300 4-5.6 IS USM | 430EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar