Nieuwe flitsetje linkstar gekocht +update

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Eindelijk de knoop maar eens doorgehakt en toch maar eens een flitssetje (Linkstar 200Watt ) gekocht. ( Wilde ik al jaren )

Bij gebrek aan een model heb ik eerst mezelf maar eens op de foto gezet.
Dat valt nog niet mee jezelf op de foto zetten :?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Sasami, in totaal 3 keer gewijzigd.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Dat valt inderdaad niet mee, weet ik uit ervaring! Toch best aardig gelukt.
Tipje voor een volgende zelfportret: trek je schouder niet zo omhoog, dat staat beter.

Er lijkt een licht blauw/magenta-achtig kleurzweem over de foto te zitten? Misschien nog even spelen met de witbalans. Of gooi er een Photo Filter overheen (Photoshop), met het Warming Filter 81 krijg ik hem wat prettiger van tint.
De belichting is verder netjes, maar weinig spannend. Komt vanzelf, lekker oefenen ermee!

Als model doe je het trouwens ook niet verkeerd! :)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Inderdaad niet eenvoudig om jezelf op de foto te zetten, maar best goed gelukt hoor. Je komt alvast mooi los van de achtergrond en geen schaduwen op de achtergrond.

Ik sluit me aan bij Fokke over witbalans en vlakke belichting. Het lijkt erop alsof je links en rechts gewoon twee flitsers in dezelfde sterkte op je gericht hebt en zo te zien eentje met een plu. Daar kun je lekker mee gaan spelen. Opstelling en sterkte van je invulflits veranderen, werken met reflectieschermpje ipv invulflits, spelen met de afstand van de softbox enzovoort.

Enne, zeg even tegen je visagiste dat glossy lippenstift niet altijd lekker werkt :D
Gebruikers-avatar
coolrxman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 914
GeregistreerdCOLON 24 Mei 2007 10:37
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Die eerste is in ieder geval heel goed gelukt !!

Volgens mij ga jij nog veel mooie foto's maken !


Cheers 8)
Ogen zijn de spiegels van de ziel. En die kun je niet opklappen..
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Ik vind het nog erg moeilijk om met de belichting te spelen, maar komt vanzelf wel ik hem de flitssetje ook nog maar een klein weekje.

@Fokkedeboer, Ik denk dat die licht blauw/magneta-achtige kleurzweem komt omdat de kamer waar het flitssetje staat helemaal lichtblauw geverft is,
ik zit er nog overna te denken om de muren donker te verfen. Maar heel erg bedankt voor de tips, ik zal de foto eens door photoshop halen met die filter.

@Ton Canon, Ja er staan idd 2 flitsers links en rechts (bijna op dezelfde sterkte) En nee niet met paraplu, 2 met softboxen.
Ik heb een heel klein reflectieschermpje die zal ik er dan ook eens bij pakken. Ik weet alleen niet zo goed waar ik dan met dat reflectie schermpje heen moet. Maar ik zal eens gaan spelen. Jij ook bedankt voor de tips.

@coolrxman, Dank je wel voor je reactie.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Gebruikers-avatar
surfer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2006 20:22
WoonplaatsCOLON Den Haag

Vraagje???

Misshien heel simpel maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb ook een flitssetje.
Hoe stel je scherp op jezelf als je eerst nog naar de cam moet lopen om de ontspanknop in te drukken??

hoop van jullie te horen
Canon Eos 7D, Canon 24 - 105 IS USM, Canon L 70-200 F 2.8 USM IS,Canon 50 F 1.8, Canon 580 EX
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Is dit al wat beter kwa belichting?

Afbeelding

@surfer, Een afstandsbediening kan helpen Hoewel mijn draad niet lang genoeg was heb ik er een stoel op de plek met mijn doos van de flitsset neergezet stel daarop scherp, en ga op die plek staan.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Sasami schreefCOLONIs dit al wat beter kwa belichting?
Wat vind je zelf?

Ik vind hem inderdaad al een stuk beter. Nu nog ff licht/donker in wat meer verhouding brengen. De lichte kant van je gezicht vind ik nog een tikkie te licht. Bijvoorbeeld door je diafragma wat te knijpen (kan het wel hebben met f10 nu) en reflectiescherm links van je zetten. Die vangt dan het hoofdlicht op en licht je schaduwkant wat meer op.
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Ton Canon schreefCOLON
Sasami schreefCOLONIs dit al wat beter kwa belichting?
Wat vind je zelf?

Ik vind hem inderdaad al een stuk beter. Nu nog ff licht/donker in wat meer verhouding brengen. De lichte kant van je gezicht vind ik nog een tikkie te licht. Bijvoorbeeld door je diafragma wat te knijpen (kan het wel hebben met f10 nu) en reflectiescherm links van je zetten. Die vangt dan het hoofdlicht op en licht je schaduwkant wat meer op.
Ja, ik vind hem zelf al iets beter maar ben nog niet tevreden.
Bedankt weer voor de tips, ik zal het eens proberen met de reflectiescherm
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Een stuk plastischer beeld zo, vind je zelf ook niet? Ton gaf al goede tips, vooral doorgaan met oefenen! Maar wel weer die lichte zweem, jammer. Fotografeer anders eens met hetzelfde licht een blaadje papier mee, en gebruik dat in Photoshop, LightRoom of wat je ook gebruikt voor de ontwikkeling van je RAW-data, om de witbalans mee in te stellen.
Daarna naar smaak aanpassen (zal denk ik wat warmer moeten).

Ook je model-werk is weer prima trouwens, mooie blik!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Sasami
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2007 19:17
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLONEen stuk plastischer beeld zo, vind je zelf ook niet? Ton gaf al goede tips, vooral doorgaan met oefenen! Maar wel weer die lichte zweem, jammer. Fotografeer anders eens met hetzelfde licht een blaadje papier mee, en gebruik dat in Photoshop, LightRoom of wat je ook gebruikt voor de ontwikkeling van je RAW-data, om de witbalans mee in te stellen.
Daarna naar smaak aanpassen (zal denk ik wat warmer moeten).

Ook je model-werk is weer prima trouwens, mooie blik!
Ja vind ik zelf ook idd. En die lichte zweem is toch echt de kleur van de muren. Ik heb zelfs al lichtjes die filter in photoshop over de foto gedaan.
Maar wel een goede tip even een witte blad mee fotograferen.

Bedankt weer voor je reactie. Oh en natuurlijk bedankt voor de complimentjes van het model werk.
"De camera is een gemakkelijke manier om die andere werkelijkheid te ontmoeten."
rickMeijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2008 20:07
WoonplaatsCOLON Groningen

ik heb de vrijheid even genomen om het e.e.a uit te proberen in PS en ik kwam op dit resultaat:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=122279[/img]

Ik heb een nieuwe layer aangemaakt met en die gevult met 50% grijskleur. De blendingmode op difference gezet, en dan met een threshold-adjustment layer het zo afgesteld dat er nog maar een paar zwarte pixels zichtbaar waren. Op een van die zwarte pixels een markertje geplaatst, de twee layers verwijderd en een levels-adjustment layer gemaakt. In het adjustments menutje de middelste pipet gepakt naast de histogram en de pixel met het markertje geselecteerd. Nu heeft je foto ong. de juiste wb instelling. (het klopt niet 100% omdat je foto geen pixel had die precies 50% grijs was, maar het komt wel erg dicht in de buurt!)
400D + 50mm F1.8 | 70-200 F4[b]L[/b] | tamron 17-50 F2.8 + 420EX
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Dat ziet er erg goed uit qua kleur! Leuke methode.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar