[verzameltopic] Zoom Experience 2008

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik heb er geen bezwaar tegen als hier een verzameltopic van wordt gemaakt of als iemand zijn foto's erbij wil zetten.
Anders komen er misschien tientallen zoom-topics :D

Dit is wat ik ervan gebakken heb. :P

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
volucris
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2005 18:46

mooie serie heb je daar neergezet.

foto1 spreekt me niet zo aan, voornamelijk omdat ik niet weet hoe de kleuren foto er uit zou komen te zien.

foto2 vind ik erg gaaf met die oude stijl terug komen (kan niet op de naam komen)

foto3 mooi portret, maar mis een klein stukje haar

foto4 vind ik ook de haar weer teveel afgesneden, en je ziet al aardig wat rimpels rond de mond verschijnen.

foto5 is een mooie uit de lucht geschotenfoto

foto6 is zelfs nog een betere foto die wat dichterbij komt

foto7 vind ik jammer dat die paaltjes er niet helemaal opstaan. maar wel mooi effect met die nepsneeuw in de lucht

foto8 vind ik het jammer van die ski links.
Canon eos 350D 18-55 F3.5-5.6/50mm F1.8/75-300 F4-5.6 II/ Sigma 170-500 F5-6.3 APO DG

http://www.jeff-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Bedankt voor je uitgebreide reactie.
zelf ben ik helemaal weg van 1 namelijk, ik vind haar echt een mooi model.
In kleur ziet hij er zo uit, en dat vind ik zelf minder mooi. Ik vind de blauwe achtergrond lelijk.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Nog een paar uitgezocht uit de honderden foto's..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

2 is schitterend!
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Goed idee om er een soort "verzamel topic" van te maken.
Voor mij een mooie reden om mijn probeersels te plaatsen. :roll:

Foto 1: Zoomgirl -Puur natuur (1)

Afbeelding

Foto 2: Zoomgirl - Puur natuur (2)

Afbeelding

Foto 3: Zoomgirl - Puur natuur (3)

Afbeelding

de titel Puur natuur heb ik gekozen omdat ik aan deze foto's geen bewerkingen heb gedaan.

De 4e foto is wel bewerkt. Achtergrond weggewerkt, omgezet in zwart-wit en een tekst toegevoegd.

foto 4: lolita with Toy

Afbeelding

Foto 5: Lolita-2 (Ook geen bewerkingen toegepast)

Afbeelding

Foto 6: Sneeuwmeisje. (Deze foto is wel bewerkt, achtergrond weggepoetst, omgezet in zwart-wit en een subtiel kadertje eromheen)

Afbeelding

Dit waren ze. ben erg benieuwd naar jullie reacties. :oops:
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Leuk dat je je foto's erbij gezet hebt!

Foto 2 oogt niet helemaal scherp.
Foto 3 is een leuke plaat die wel haarscherp is. Volgens mij ligt dat ene meisje op het raam best beroerd :lol:
Foto 4 vind ik leuk bedacht. Storende achtergrond bij Sigma vond ik erg jammer. Alleen zie ik bovenin bij de rok van het meisje nog een stukje achtergrond bij het zwarte.
Foto 5 vind ik niet zo, nogal onderbelicht. Wat ik me vooral afvraag, wat is er met het Sigma bord gebeurd rechts van het meisje?
6 is leuk! Mooie blik en ik vind je bewerking leuk gedaan. Jammer dat ik dat model gemist heb.. :(

Ik hoop dat je er iets mee kan..
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb de titel even aangepast naar verzameltopic
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

je hebt gelijk, Sabrina, wat foto 5 betreft.
Wat er precies gebeurd is met het Sigma bord, ik weet het niet.
ik denk dat er met het klonen iets mis gegaan is.( er zat een blauw vlekje in heur haar en dat heb ik weggepoetst).
Maar inmiddels heb ik de originele foto erbij gehaald en in plaats van de "foute" geplaatst. :oops:
Laatst gewijzigd door 1 op Erik Mulder, in totaal 17 keer gewijzigd.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
yv87
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2008 11:06

@ Sabrina, Foto 1, 2 en 8 zijn mijn favorieten.
Vind foto 1 inderdaad stukken mooier in zwartwit dan in kleur.
Bij foto 2 lijkt het alsof er een waas over de foto heen zit? En hij toont wat licht, maar dit kan ook aan mijn beeldscherm liggen. Vind de compositie wel heel erg geslaagd!
Foto 8 vind ik erg gaaf, jammer dat de ski aan de linkerkant er nieth helemaal opstaat.

@ Rhoekje, Foto 4 vind ik de mooiste. Vind het jammer dat ze allemaal zo klein gecropped zijn, maar zeker spectaculair!

@ Erik Mulder, Foto 1 vind ik erg leuk! Leuke compositie en de blik in haar ogen past er precies bij! Foto 4 vind ik ook erg leuk, maar ik stoor me gigantisch aan de tekst die erbij is gezet! Zou het niet mooier en rustiger zijn om de tekst weg te halen? Naar mijn mening geeft de tekst ook geen toevoegende waarde, de foto spreekt al voor zich... De ondergrond loopt ook scheef, of lijkt dit zo?

Zal die van mij ook eens uploaden, krijg ik misschien ook nuttige tips :).
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

@Sabrina: van je eerste serie vindt ik foto 3 en 8 heel mooi.
Van je 2e serie springt voor mij foto 1 er uit! Juist omdat je hebt gekozen om dit model van achteren te fotograferen. De meeste fotografen maken foto's van het gezicht van het model. En deze foto is juist anders dan anders. Heel mooi gedaan.

@Rhoekje: eiugenlijk vindt ik ze allemaal even fraai. Mijn "aktie" foto's zijn geen van allen echt gelukt dus die zijn in de digitale prullebak verdwenen.

@ Yv87, ik denk dat je gelijk hebt. Achteraf denk ik ook dat de tekst TE is en eigenlijk overbodig. inmiddels heb ik de tekst van de foto verwijderd. :cry:

(Plaats gerust je eigen foto's. Sabrina gaf het al aan dat het leuk is als anderen ook de foto's van Zoom hier plaatsen.)
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik was ook op de zoomexperience.

Hierbij mijn impressie

1. Mr Dj
Afbeelding

2. Hiukwan ( deelneemster Expeditie Robinson 2008)
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

[quote="yv87
@ Rhoekje, Foto 4 vind ik de mooiste. Vind het jammer dat ze allemaal zo klein gecropped zijn, maar zeker spectaculair!

[/quote]

Ja sorry dit heeft te maken met eerst in lightroom exporteren naar 900x 900 en dan in photoshop nog croppen. niet echt slim geweest. zal volgende keer ffe anders aanpakken.
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
Gebruikers-avatar
rhoekje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 08:17
WoonplaatsCOLON Almere

sorry dubbel geplaatst :P
Eos 50d / EF-s 10-22 /EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS / Sigma 150mm F2.8 [color=green]EX[/color] DG HSM / EF 300mm F4 [color=red]L[/color] IS / Kenko 1,4x 300 PRO / BG-E2N voor houvast / Velbon Sherpa 538 en een Walimex 1pootje.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar