Na 1 week lezen nog geen beslissing

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dus gewoon lekker vor 450 euro een 70-200 f/4 op de kop tikken via MP.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
E.Dirks
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 389
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 18:01
WoonplaatsCOLON BrouwHuis.
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONDus gewoon lekker vor 450 euro een 70-200 f/4 op de kop tikken via MP.
Zeker weten... advies nr uno. :wink:
[b]Konnichiwa, Eric[/b]
Gebruikers-avatar
Evert61
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 16:51
WoonplaatsCOLON Bennekom
CONTACTCOLON

Nou was het maar zo eenvoudig ;-)
Ik ben er wel achter dat ik niet echt trillingsvrije handen heb haha
Ik ga dus voor de IS versie
Ik fotografeer met Canon 400D,Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf. IF, Canon 70-200 F4 IS, verder heb ik een 3 poot en een 1 poot van manfrotto.

Groetjes Evert
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat gun ik je, maar een heleboel mensen kopen IS omdat ze dan minder bewogen foto's maken, maar dat licht niet aan de camera maar aan de manier van fotograferen.

Ik zie dat je een monopod hebt maar dat is niet altijd handig. Maar probeer eens met een tele lens anders te schieten. Zoals er ook met wapens geschoten wordt.

Dus anders vast houden en je benen anders neerzetten.

Meestal zie ik mensen staan als of ze tegen de verwarming of een barkruk aanstaan. Als je die weg zou trekken virtueel dan donderen ze achter over.

Probeer eens ten eerste je linker en rechter been niet naast elkaar maar het ene been net iets voor het andere been te hebben staan als of je een halve pas gemaakt hebt. Probeer eens je lens zo vast te houden zoals het bedoeld is dus met de palm van je linkerhand naar bovengericht zodat de lens in je hand ligt. Probeer zelfs maar eens de zonnekap vast te houden, je vingers komen er nooit op als je je vingers maar niet aan de voorkan er in duwt en je zult zien dat je meer ruimte hebt en meer frictie opbouwd.

De laatste is misschine ene beetje raar en ik zie mensen raar kijken als ik dit doe, maar geen beweging. Ik leg mijn linker arm met de hand op mijn rechterschouder, en de lens leg ik in mijn linker elleboogholte, ik laat mijn hoofd voorover zakken en kijk dus iets schuin (gekanteld) door de zoeker, maar zo heb ik ook met een karabij formaat wapen op hele grote afstanden en zittend met een pistool dingen geraakt die anders niet te raken waren. De camera ligt in dit geval dus voor je borst langs ipv recht voor je uit.

Hoe langer de lens hoe makkelijker dit wordt voor statische doelen.

Maar IS is idd erg makkelijk :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Nitow
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2008 09:22

Zou je van je zelf eens een foto willen maken zodat we kunnen zien hoe je dat doet :wink:
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

jvanarkel schreefCOLONDe laatste is misschine ene beetje raar en ik zie mensen raar kijken als ik dit doe, maar geen beweging. Ik leg mijn linker arm met de hand op mijn rechterschouder, en de lens leg ik in mijn linker elleboogholte, ik laat mijn hoofd voorover zakken en kijk dus iets schuin (gekanteld) door de zoeker, De camera ligt in dit geval dus voor je borst langs ipv recht voor je uit.

Hoe langer de lens hoe makkelijker dit wordt voor statische doelen.

Maar IS is idd erg makkelijk :)

Jeroen
Dit ken ik, het werkt echt.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Nog even iets over IS, wat wellicht al gezegd is, maar wat mij in ieder geval bij mijn aankoop van de 70-200 ook op het hart is gedrukt. Als je al snelle sluitertijden nodig hebt om je onderwerp (rennende honden, zo ik lees) te bevriezen heb je niet zo veel aan die IS. Je moest toch al 'n hoge sluitertijd hebben, vanwege het scherp op de plaat krijgen van je onderwerpen.

Als je het geld hebt voor de IS: zeker doen, maar staar je er niet op blind. Ik weet bovendien niet hoe vast je hand is, maar ik redt sluitertijden van 1/80-1/100 nog prima op 200mm.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar