one boy and his sea

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

Benieuwd hoe hij valt

(en ja, het is een portret van mijn zoon)

Afbeelding
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
Davidvisser
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 05:37
WoonplaatsCOLON Melbourne
CONTACTCOLON

Ik vind m super :-) Hoe heb je die zee zo vaag gekregen? Onscherpte op de armen is erg mooi :)
[url=http://www.flickr.com/photos/david-visser][b]Flickr[/b][/url]. Canon 450D, Sigma 17-70mm Macro, 50mm f1.8, Sigma 70-300mm APO DG Macro, Gorillapod en normaal statief, Speedlite 420EX
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Mij bevalt ie erg goed, leuk om dit zo te benaderen !
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

heel erg gaaf!!
Gebruikers-avatar
Sabrina
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 841
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2008 08:18

Ik vind de foto opzich wel goed maar ik had hem zwartwit gemaakt.
Ik vind de kleuren niet zo mooi.
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Heel mooi gedaan, maar ik denk dat z/w de foto nog sterker maakt.
Maar verder, goed geslaagd!

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

@david: 10 seconden sluitertijd met een lichte branding.. wel even wachten tot er een mooie (schuim) golf langs komt..
@sabrina: z/w haalt nou net de magie uit de plaat. De palen die nu nog iets van leven brengen in de foto (met het groen) verworden dan tot een donkere massa waar geen nuance meer in zit (het eerder genoemde leven). Verder is mooi of niet mooi altijd een kwestie van smaak. ik hou wel van deze enigszins naar beneden getrokken kleuren met veel in het grijze spectrum. past ook bij het gevoel dat ik met deze plaat probeer uit te leggen.
@ almanbroer: zie boven :)
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
linson
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 331
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2006 17:50

heeel apart..je moet het maar zien !
ik hoop wel dat je zoon niet in het water is gevallen.
www.lin-son.nl


canon 350d; canon 28-135 USM; canon 50mm
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

gerben_cadee schreefCOLON@sabrina: z/w haalt nou net de magie uit de plaat. De palen die nu nog iets van leven brengen in de foto (met het groen) verworden dan tot een donkere massa waar geen nuance meer in zit (het eerder genoemde leven). Verder is mooi of niet mooi altijd een kwestie van smaak. ik hou wel van deze enigszins naar beneden getrokken kleuren met veel in het grijze spectrum. past ook bij het gevoel dat ik met deze plaat probeer uit te leggen.
En als je het blauw wat grijzer maakt? Het groene vind ik namelijk ook wel mooi :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Gelukkig valt hij niet hihhi..sorry kon het niet laten.
Vind het een gave compositie...mooi beeld en goed gezien.
En idd kleurtoon is smaak...helemaal mee eens.
Maar qua bewerking zou ik idd wat verder gegaan zijn..het groen van de palen vind ik zeer sterk. Maar het blauwe vind ik persoonlijk minder, die zou ik zelf toch nog wat naar beneden halen.
Maar dat is mijn smaak maar he :wink: je foto is gewoon erg gaaf.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
gerben_cadee
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2006 12:32
CONTACTCOLON

los van smaak:
het beeld bestaat uit 3 elementen, het vergrijzen van mijn zoon zou 1 van die elementen doen vervagen en in mijn ogen de balans verstoren..
en da's nou het mooie van het maken van dergelijke platen: het is iets wat mij iets vertelt, maar bovenal iets over mij vertelt. Deze plaat is eentje uit een (groeiende) serie die voor mijzelf maar ook voor anderen zou moeten definieren wie ik ben. En het mooiste is dat ik die dingen deels zie als ik een beeld voor zie ontstaan, maar ook als ik zo'n plaat later voor mezelf probeer te duiden...

damn.. nu lijk ik op die mislukte kunstenaars die bij een geschilderde drol 4 kantjes a4 aan uitleg ophangen.. moet me nu gaan inhouden LOL
Ofcourse my 40D is a point and shoot camera! If I don't point I get the strangest results, and if I don't shoot I don't get anything at all!
www.gerbencadee.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

He...je hebt groot gelijk hoor..het is jou foto!!!!!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

He...je hebt groot gelijk hoor..het is jou foto!!!!!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
ronhui

Zo, netjes gedaan. Opende de foto in een half scherm en zag dus vooral de bewegingsonscherpte van bovenaf opdoemen, vond het niets, maar verder scrollen naar beneden en dan die hele scherpe palen.... Ik had meteen een WOW gevoel erbij.

Echt een voorbeeld van een foto die je goed moet bekijken om de gehele waarde te zien! Bedankt ook voor de uitleg hierboven over het maken van de foto.... neem dat mee voor eventuele eigen expirimenten!
Gebruikers-avatar
Davidvisser
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 05:37
WoonplaatsCOLON Melbourne
CONTACTCOLON

Onwijs bedankt voor je uitleg over hoe je de foto gemaakt hebt, dat is voor mij als beginnend fotograaf erg leerzaam :)
[url=http://www.flickr.com/photos/david-visser][b]Flickr[/b][/url]. Canon 450D, Sigma 17-70mm Macro, 50mm f1.8, Sigma 70-300mm APO DG Macro, Gorillapod en normaal statief, Speedlite 420EX
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik vind het idee en uitvoering erg leuk gedaan. Met een mooie foto als resultaat !
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik vind hem onwijs gaaf! Sterk idee om zoiets te doen, een 10 voor originaliteit :D
Waar ik zelf nog even aan zat te denken was een wat meer diagonale lijn in de foto, dus dat je camerastandpunt iets meer naar rechts had geweest. Dan loopt de lijn van die stenen schuin van links naar rechts en verschuift het onderwerp ook wat meer in een hoekje.
Maar een hele goeie foto om te zien.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar