Fotograferen in vrieskou (40D+70-200 2.8IS)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Ik zou vanavond een wedstrijd gaan fotograferen tussen 1900-2100 uur. Dan is het erg koud. Tevens is de verlicting matig dus ik verwacht er niet teveel van. En flitsen mag niet (denk ik).

Is het wel verstandig om met je spullen 2 uur buiten te werken onder deze (-5 a -9) omstandigheden? Volgens de manual moet je (even uit mijn hoofd) tussen de +5 en +45 werken.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Geen probleem mijn set heeft donderdag de gehele dag buiten om mijn nek gehangen kijk even een topicje of wat terug van vrijdag waar deze vraag ook gesteld werd. Maar belangrijk ik je accu's opladen allemaal ook al zijn ze opgeladen en dan 1 accu in de camera en als je een grips hebt ook maar 1 accu en de rest van de accu's zo dicht mogelijk op je leijf dragen dus borstzakken van overhemden binnezakken van jassen en broekzakken. En dan kan je gewoon aan de gang gaan. Ik zou wel mijn spullen ongeveer een half uur voor het begin al uitpakken zodat de lenzen aan de temperatuur gewend zijn en niet beslaan, als mede de camera. Ik weet niet waarom je niet zou mogen flitsen maar weet dat als het mistig is dat dit averechts werkt net zoals gewoon licht in de mist alle niet zienbare mistdruppels refelcteren hetlicht en oplaadbare penlights in de flitster zijn slechter tegen koude opgewassen dan camera auccu's

Veel suc6

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Merci. Dan ga ik het misschien toch maar proberen.
Eerst zometeen rondje golfen. Kan ik alvast aan de kou wennen :lol:

Flitsen heeft te maken met concentratie.

Dat andere artikel zie ik niet. Had ook al (voordat ik postte) gezocht op kou+fotograferen. Daar kwam niet uit wat ik zocht.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
widego
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 13:27
WoonplaatsCOLON Bij een afslag ergens tussen Breda en Rotterdam

Ik denk dat Jeroen deze bedoelt:

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=60297


Wicher.
Gebruikt een EOS-90D, met 40D en 50HS als backup. Sigma en Canon glaswerk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar