Canon-Outlet-Nederland op eBay

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Dat kan ik me goed voorstellen, al zal je best wel een uitzondering zijn maar het blijft vreemd.

Sterkte!
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

inderdaad heel vervelend, je hebt dan wel twee jaar garantie maar dat wil niet zeggen dat je twee jaar ellende moet mee maken. Als ik jou was dan zou ik Canon duidelijk maken dat je hier niet mee wilt door gaan. Ze hebben het recht om de zaak in orde te maken maar het moet wel redelijk blijven en anders moeten ze met een goed alternatief op de proppen komen. Even doorbijten maar vooral eisen dat ze op korte termijn iets zinnigs moeten gaan doen.

succes er mee !
http://jeandeboo.jalbum.net/
Gebruikers-avatar
Leguaantje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Na een hele tijd afgesloten te zijn geweest staat er weer een en ander op aangeboden.

http://stores.ebay.nl/Canon-Outlet-Nederland

Nella
mol_air
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2008 11:43

hmmm, ik zie een 70-200 2.8 IS staan...een lens waar ik al een tijdje naar kijk, maar mijn budget reikt (normaliter) maar tot de F4.0 IS...maar deze is wel erg goedkoop.

De vraag is, refurbished...hoe erg is dat? doen of niet doen? Iemand ervaringen met refurbished lenzen van deze zaak?
Gebruikers-avatar
Leguaantje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

mol_air schreefCOLONhmmm, ik zie een 70-200 2.8 IS staan...een lens waar ik al een tijdje naar kijk, maar mijn budget reikt (normaliter) maar tot de F4.0 IS...maar deze is wel erg goedkoop.

De vraag is, refurbished...hoe erg is dat? doen of niet doen? Iemand ervaringen met refurbished lenzen van deze zaak?
Het is een veiling dus het kan ook nog snel oplopen hoor. Het refurbished til ik persoonlijk niet zo zwaar aan, tenslotte is hij nagekeken en heb je een jaar garantie.

Verder is het niet eens zeker of hij wel refurbished is, het kan ook bijv. een demomodel zijn.

(nee ik heb geen aandelen)

nella
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik had even naar die 70-200 gekeken en een bepaald bedrag in mijn hoofd gesteld. Helaas is hij daar inmiddels al lang overheen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

dejong1racing schreefCOLONIk had even naar die 70-200 gekeken en een bepaald bedrag in mijn hoofd gesteld. Helaas is hij daar inmiddels al lang overheen
Waar ken ik dat van... mmm... had dus precies hetzelfde! :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Ik heb ook even lopen meebieden op de Canon outlet. Zag een leuke 40D, en toen het bod verlopen wasging camera uiteraard niet naar mij ging :( (te laag geboden, iemand bood de laatste 10 seconden hoger).

Maar, het vreemde, of heel toevallige, is dat er nadat het bod is afgelopen er weer een nieuwe 40D body bij is gekomen. Ik heb zo het vermoeden dat de eerste niet voor de prijs ging die ze wilden, en ze hem toen zelf hebben gekocht en nu opnieuw proberen... Of ik zit ernaast.. Het kan ook zijn dat ze steeds ladingen binnen krijgen, maar blijf het toevallig vinden.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Je hebt toch ook van die ebay-bots die je kan instellen met max. prijs en tijd van bieden?
Denk dat iemand die gebruikt heeft en je dus overboden heeft...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Ja, dat kan inderdaad ook :).

Hij is trouwens weggegaan voor 441,00 euro. Opzich ook een nette prijs, alleen niet mijn prijs.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik vind 441 ook belachelijk duur. Ik koop dan voor 130 meer liever een nieuwe.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

BasZ schreefCOLONJe hebt toch ook van die ebay-bots die je kan instellen met max. prijs en tijd van bieden?
Denk dat iemand die gebruikt heeft en je dus overboden heeft...
Precies! Dat kan je doen met zogenaamde snipe-bots. Het nut daarvan wordt overigens vaak bediscussieerd, maar het komt op Ebay heel erg vaak voor (en is ongelooflijk irritant!)
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

@ martinculemborg, als je op marktplaats rondkijkt gaan ze voor 500 euro 2dehands weg. 441 met 12 maanden garantie valt dan wel mee. Alleen die veiling is maar net geluk hebben, de dag erna ging er 1 weg voor 550, dat is wel belachelijk duur..

Heb er gisteren een Canon Pixma MX700 gekocht voor 100 euro onder de nieuwprijs. Ik zal mijn ervaring hier posten als ik hem binnen heb (staat, service e.d.)
Michaeldw

Ik heb wel een beetje mijn vraagtekens bij hun handelswijze.
Een aantal keren heb ik daar wat besteld, maar de laatste tijd vertrouw ik het niet helemaal. Ook omdat het meerdere keren voorkomt dat de winkel in 1 keer helemaal leeg is.

Een tijdje geleden had ik geboden op een film/dia scanner. Nieuwprijs zo rond de € 70,00.
Op de outlet stonden er meerdere met prijzen van 20 tot 25 euro.
Ik heb voor mezelf besloten er maximaal € 40,00 voor te willen betalen, Dus € 40,00 ingevuld.

Goed, de prijs was na een tijdje opgelopen naar € 27,00. In de laatste minuut had ik de scanner voor € 39,00 gewonnen. Heel raar. Waarom zou iemand erop bieden, terwijl er meerdere op staan? Het lijkt wel of er nu het maximale uit de klant wordt gehaald.

Het gaat me niet om die € 40,00, want dat was me die scanner wel waard, maar ik vond het wel heel verdacht.
Gebruikers-avatar
Leguaantje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Michaeldw schreefCOLONIk heb wel een beetje mijn vraagtekens bij hun handelswijze.

knip

Goed, de prijs was na een tijdje opgelopen naar € 27,00. In de laatste minuut had ik de scanner voor € 39,00 gewonnen. Heel raar. Waarom zou iemand erop bieden, terwijl er meerdere op staan? Het lijkt wel of er nu het maximale uit de klant wordt gehaald.

Het gaat me niet om die € 40,00, want dat was me die scanner wel waard, maar ik vond het wel heel verdacht.
Als je kijkt naar degenen die een bod uiteindelijk winnen zie je al snel dat het steeds dezelfde zijn. Handelaartjes dus, vandaar dat er op geboden wordt als er meerdere staan. Die willen alles.

Nella
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zie dat je automatisch tot een maximaal bedrag kunt bieden.
Dat lijkt me wel handig :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Van mij mogen ze hun camera's lekker houden, na 2 keer slechte ervaringen met bieden. En als ik de verhalen lees van mensen die hem wel ontvangen hebben, al helemaal.

Heb inmiddels op marktplaats een paar 2de hands 1Ds mk2's gezien voor rond de 1800 euro (zelfs een bij Calumet inc 3 maanden garantie).
Dus als ik 1800 uit ga geven dan liever een 1Ds mk2 die je eerst kunt bekijken voordat je geld geeft, dan 1800 voor een (ook vaak 2de handse) 1D mk3 waarbij het maar afwachten is wat je krijgt.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

@Michaeldw
Dat is dus een van de trucjes;je voert je bod in en je vult een maximumbod in, dus je geeft ebay de opdracht om automatisch te overbieden las jij overboden wordt, tot aan je maximum bod.
Vervolgens gaat een van hun (canon outlet) medewerkers bieden, (een bod op een product van een bepaalde waarde, bij mij 1d mk3, moet altijd 20 euro hoger zijn dan het bod dat je wilt overbieden, dus demedeweker zal zien dat hij iedere keer 20 euro wordt overboden (door ebay ivm met jouw maximum bod)
Indien er plotseling met minder dan 20 euro wordt overboden door de ebay-bot, dan weet de medewerker dat jouw maximumbod bereikt is en stopt hij met bieden.
Zo trekt Canon Outlet het maximale uit je beurs zonder dat er andere bieders aan te pas komen.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dat verhaal gaat niet op als er (buiten jij en de veronderstelde Canonmedewerker) ook nog anderen meebieden.

Het is jouw feestje, maar de garantie van 1 jaar op de spullen lijkt mij te prefereren boven de geen garantie elders.

Vaak is het spul gewoon nieuw in ongeopende doos waar een deuk in zit.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

"Dat verhaal gaat niet op als er (buiten jij en de veronderstelde Canonmedewerker) ook nog anderen meebieden."

Klopt, maar dan is dat trucje ook niet nodig, bovendien hebben ze nog andere trucjes om de produkten niet onder de (hun) prijs weg te laten gaan, zoals je in dit topic kunt lezen.

Verder, wat ieder prefereert moet ie zelf weten. Maar als ik de verkoopmethode al niet vind kloppen, en er wordt gelogen over het begrip 'refusbished' , dan hoeft het van mij eigenlijk al niet meer.

Ook een beetje principekwestie , geef ik toe..
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar