1D Mark III wil kaart niet formateren

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Men neme een zaklamp. Opene het luikje waar de CF kaart in valt en kijke goed naar de pinnetjes. Alles nog oke, niets verbogen?
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Alles lijkt ok binnen in de camera.
Wat die firmware betreft, dacht ik ook al aan, ik vrees dat het niet zal helpen maar proberen kan geen kwaad.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Dat lukt dus niet. Of hij vind de update niet op de kaart (heb hem wel in de root staan) of hij zoekt naar een hogere versie (die er dus niet is) en geeft daarom de boodschap ; kan kaart met update niet vinden.

edit; lukt dus wel (was vergeten bestand uit te pakken) maar helpt niet.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

Hallo
wil graag weten hoe dit afloopt omdat ik ook een scandisk ultra ii heb liggen die het niet meer doet.

heb deze nieuw gekocht en geformateerd in mijn 10d werkte zonder problemen, wel 20x geformateerd en nieuwe foto`s mee gemaakt.
daarna en een Hp printer gedaan waar een cardreader in zat (normaal doe ik dat met een losse cardreader maar had die niet bij mij) en de foto uitgelezen.
daarna weer in de 10d en de kaart wou niet meer formateren .
kan hem wel formateren op de computer en er foto`s opzetten, maar in de 10d kan ik er niets meet mee.
hezelfde probleem ook met een sd kaartje die word gebruikt in een andere camera van canon.
mvg johan bokkers
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Ik ben er inmiddels achter dat mijn 1D dus idd een probleem heeft met formatteren. Ligt dus sowieso niet aan de kaartjes.
Morgen even ETB bellen.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

JackManson schreefCOLONIk ben er inmiddels achter dat mijn 1D dus idd een probleem heeft met formatteren. Ligt dus sowieso niet aan de kaartjes.
Morgen even ETB bellen.
Bij de konijn andere kaartjes geprobeerd dus? Herkende hun het probleem (komt misschien vaker voor?)

Dat is wel een kleine tegenvaller.. succes met de afhandeling.
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Als je hem de eerste keer opstuurt ben je hem echt minimaal drie weken kwijt.
Zelfs de 2e keer met vermelding van cps-nr duurde het bijna drie weken.
Ik heb, toen de camera voor de eesrte keer weg was, gebeld naar etb of ze met de reparatie gelijk dat tft-glas wilde vervangen. Deden ze in 't geheel niet moeilijk over en werd erbij gezet, en dus ook gedaan.

Wat betreft firmware update: heb ik ook gedaan terwijl 1.2.3 erop stond en de camera installeerde dezelfde versie gewoon opnieuw.
Dat hij hem bij jou niet leest, ligt dus in het verlengde van je probleem en niet aan dezelfde firmware.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

@Maarten
Yep, maar had thuis al meerdere kaartjes geprobeerd.
Het probleem kwam hen helaas niet bekend voor.

@Almanbrother
Het niet kunnen installeren van de firmware lag idd aan iets anders (het niet uitpakken van het bestand), maar dat had ik geloof ik al verteld.

Wat ETB betreft, ik heb gehoord dat je een afspraak kunt maken daar.
Ik rijd dus liever een keer naar Roosendaal dan via post te gaan werken.

Overigens nog steeds geen reactie van Digital River....
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
KillerDream
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2008 15:36
WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
CONTACTCOLON

JackManson schreefCOLONOverigens nog steeds geen reactie van Digital River....
Waar mail je dan heen? Ik had altijd binnen 5 werk uren een reactie van Sophie.
[size=75]1DMKIII & 350D | EF 24-105mm F4.0 L IS USM | EF 50mm F1.8 II | EF 70-200mm F2.8 L IS USM | EF 400mm F5.6L | Extender EF 1.4x II | Speedlite 580EX II[/size]

[url=http://www.andrenauta.nl]André's fotoblog - Iedere dag een verse plaat[/url]
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Almanbrother schreefCOLONAls je hem de eerste keer opstuurt ben je hem echt minimaal drie weken kwijt.
Zelfs de 2e keer met vermelding van cps-nr duurde het bijna drie weken.
Daarom heb ik mijn 20D paar jaar terug ook niet naar ETB gestuurd maar naar ROFA. 's Maandags op de bus gedaan en vrijdags gerepareerd in huis. Ging heel snel en was maar €128 voor nieuw sluiter mechanisme kwijt.

http://www.rofarepair.nl/
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Oei oei, dilemma
Heb vanmorgen eerst Digital River gebeld , die verwees me naar de Technische Dienst van Canon.
Daarheen gebeld, vertelden me dat het hier een DOA Death On Arrival betreft en dat Digital River mij een nieuwe camera aan moet bieden. En dat ik niet naar ETB mocht gaan omdat het een DOA was.

Hierop vroeg ik of dat dan echt een nieuwe zou zijn of ook een refurbished. Daarop zei hij dat dit ook een refurbished zou kunnen zijn.
Daarop opperde ik of het dan niet beter zou zijn hem gewoon te laten repareren, immers; nu weet ik wat ik heb (een puntgave camera met 350 op de teller en een klein krasje op het lcd) en als ik weer een refurbished krijg is het maar weer afwachten wat ik krijg, (misschien weer een kapotte?) Nog afgezien van de (lange) tijd die dit allemaal ongetwijfeld in beslag gaat nemen.

Hij begreep me en zei toen dat ik idd ook direct met ETB contact op kon nemen om een afspraak te maken voor reparatie.

Nu heb ik net een mailtje gehad van Sophie. Ik mag de camera terugsturen en krijg mijn geld terug.

Dus ik kan:
1 een nieuwe camera eisen
2 deze laten repareren
3 geld terugvragen

wat is nu het verstandigste...
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Gewoon laten repareren en een paar weken geduld hebben. Dat weet je met een refurbished er zitten risico's aan dat wist je van te voren. Je zegt dat je deze graag wilt houden omdat hij er goed uitziet en weinig klicks heeft dus waarom niet dat geduld.

Ik hoop maar dat de mijne wel goed is :oops:

Gr. Chris
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Geduld? heb ik niet nee :wink:
Ik zou ook gewoon zelf langs ETB kunnen gaan. Dan hoeft het blijkbaar geen weken te duren.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Kunnen ze de camera niet swappen voor een andere? Anders geld terug vragen en op een volgende bieden?
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Ja, dat moet dus kunnen volgens Canon, maar die tweede optie lijkt mij ook het verstandigst aangezien ik er nog 1870 euro voor heb betaald en ik inmiddels al verschillenden hier heb gezien die er heel wat minder voor betaalden
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Waarschijnlijk ken je het grootste deel van mijn soap met Digital River.
Heb inmiddels een ruilcamera gekregen, ook een refurbished uiteraard en deze ligt nu weer bij etb.
Vuil in het huis, tussen zoeker en matglas. Kan het dus zelf niet reinigen.
Ondanks dat ik er bij canon op aangedrongen heb dit niet te willen loop ik tegen een muur. Geen extra service ondanks CPS-lid. :twisted: :evil:
Moet hem gewoon weer opsturen ter reparatie.
Denk je dat je een goed exemplaar in handen hebt, HOUDEN zou ik zeggen.
Misschien dat je op een volgende veiling wat minder betaald, maar je weet nooit wat je gaat krijgen.
Ik doe dit in ieder geval nooit weer.
Ik heb tevens verzocht o de camera geheel na te kijken en als hij terug is gaat hij in de verkoop.
Dan maar iets langer doorsparen voor een nieuwe, maar volwaardige garantie vind ik na deze ervaring toch wel meer waard.
Trouwens het opsturen naar etb gaat zeer eenvoudig. Reparatie aanmelden, kiezen voor op laten halen, UPS-label printen en UPS bellen voor een afspraak (kan vaak dezelfde dag nog, mits op tijd gebeld).
Kost je niets en je hoeft er de deur niet voor uit.

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Ja, naar aanleiding van jouw verhaal heb ik vandaag dan ook gevraagd of een reparatie niet beter zou zijn dan een vervanger.
Maar goed, ik ga hem terugsturen en waarschijnlijk doorsparen voor 5D MkII, die eigenlijk toch iets beter aansluit bij mijn wensen.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
NieuwZuidje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 22 Nov 2008 12:17
WoonplaatsCOLON thuis

Tja is en blijft een Mark III... Kortom tobben tot er hopelijk een goede opvolger komt.
Ga maandag WEER terug...
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ja Aldert dat kan helaas gebeuren met een refurbished. Je hoort dit meer en daarom heb je de camera ook veel goedkoper. Ik waag ook de gok net als jou en hoop dat het de goede is. Maar ik kan me wel voorstellen dat je baalt en nu zeg nooit meer. Maar ja de prijs € 1775,- voor een MKIII. Dat is toch wel aantrekkelijk :roll:

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

NieuwZuidje schreefCOLONTja is en blijft een Mark III... Kortom tobben tot er hopelijk een goede opvolger komt.
Ga maandag WEER terug...
Nu scheer je alle mkIII's over 1 kam, dat lijkt met niet echt verstandig... Ken genoeg eigenaren die nog geen problemen hebben gehad, waar ik er zelf 1 van ben.
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar