Kata DR-465

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

Ik heb op de website van Konijnenberg de Kata DR-465 zien staan. Bij de laatste foto op de Kata site zie ik echter dat er een aparte hoes over de tas heen getrokken moet worden om de tas tegen extreme weersomstandigheden te beschermen. Dit lijkt mij totaal niet handig. Wat is jullie ervaring hier mee?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dat zul je altijd houden. Ook de Lowepro-tassen hebben allemaal zo'n All Weather-hoes voor optimale bescherming.

Mijn persoonlijke ervaring is overigens dat je 'm er in 'n vloek en 'n zucht omheen hebt ;), dus ik voorzie geen problemen!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als je echt iets zoekt wat waterdicht is moet je naar de dryzone serie van Lowe kijken. Hier gaat geen hoes overheen en ze zijn 100% waterdicht. De ritsen zijn wel zo stug dat je ze lastiger open krijgt wat het gebruik niet echt makkelijk maakt.

Veel tassen werken inderdaad met een hoes wat zoals gezegt vaak prima werkt. Heb zelf veel gewandeld met rugzak maar per saldo gebruik je de regenhoes niet veel. Het is maar net wat je wilt. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

Maar zijn de lowepro tassen bijvoorbeeld niet standaard al tegen weersinvloeden beschermd?

Ik zit nu nl even heel erg te twijfelen tussen de Kata tas en de Lowepro Fastpack 200. De Fastpack spreekt mij heel erg aan omdat ik dan ook andere dingen mee kan nemen tijdens de wandelingen en ik dus niet met twee tassen moet lopen. (ja... ik neem altijd veel troep mee, hoe groter de tas, hoe meer troep :oops: ) Maar... De Kata tas is weer mooier al vond ik die hoes dus wel een onwijs nadeel, omdat mijn indruk was dat de tassen van Lowepro dit niet nodig hadden. Bij die omschrijving staat namelijk het volgende: "Het onderste gedeelte van de tas is gepolsterd en beschermt apparatuur optimaal tegen zand, vocht en de elementen."
RdeBoode
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Arnhem

Shazz,
ik heb zelf de kata 465 en moet zeggen dat hij mij goed bevalt.
Er is genoeg ruimte om een camera met batterygrip, 2 extra lenzen en verder kleinspul comfortabel in mee te nemen.

Vraag is natuurlijk hoe vaak je de hoes daadwerkelijk nodig zult hebben.
Persoonlijk heb ik de regenhoes nog nooit hoeven gebruiken.
Zolang het "miezert" loop ik gewoon door. Ik heb nog nooit gemerkt dat mijn camera of lenzen vochtig zijn geworden of erger.

Het grote voordeel van deze tas in mijn ogen is dat hij er ten eerste uitziet als een normale rugtas (dus niet iedereen ziet gelijk dat je voor een klein vermogen aan fotoapparatuur meezeult) en ten tweede dat er genoeg ruimte overblijft in het bovenste gedeelte voor andere spullen.
Je kunt in ieder geval meer meenemen dat bij andere vergelijkbare tassen.

Veel succes met je beslissing !
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

Ontzettend bedankt voor uw advies. Dit geeft voor mij de doorslag!
Het is inderdaad een erg groot voordeel dat het een tas is die er niet als fototas uitziet. Las ook dat men zelfs het fotogedeelte eruit kan halen om de tas als een gewone rugzak te gebruiken. Ook ideaal natuurlijk.
Maar voornamelijk dat de tas dus blijkbaar wel waterdicht genoeg is voor een beetje miezer-regen, is ook goed om te lezen. Top. Kortom, ruim genoeg, waterdicht genoeg voor een beetje regen en goede looks. Dan weet ik al wat ik ga bestellen :lol:
RdeBoode
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Arnhem

Shazz,

fijn dat ik je heb kunnen helpen. Veel plezier met je tas !
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar