---

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
hierbenikdan
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 224
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 13:37

---
Laatst gewijzigd door 1 op hierbenikdan, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Niet in combinatie met vliegreizen, maar wel dat de tas erg groot en erg zwaar kan zijn (afhankelijk van wat je er in stopt ... duh...)... Ik kan me voorstelllen dat men deze tas in een vliegtuig weigert!!

Ik gebruik 'm als opslag voor mijn spullen als ik thuis ben; alles past er in. Als ik op pad ben heb ik een kleiner tasje bij me!
... Spiegel-Werk ...
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Volgens mij is dat puur afhankelijk van het gewicht (ik geloof max 15 kg, behalve bij budget airliners, maar daar moet je tegenwoordig voor ieder stuk bagage betalen).
Ik heb nl ook een Lowepro eh... kweetniet maar in ieder geval groot, en ik heb ze (op het vliegveld) nog nooit horen zeuren over het formaat.

Ik heb iig ALTIJD mijn apparatuur in mijn handbagage! Geen haar op mijn hoofd die erover denkt om die zaak in te checken.
Heb al genoeg meegemaakt met verloren bagage. En een duidelijke fotorugzak als Lowepro overlaten aan de logistiek in een ver vreemd land is wat mij betreft vragen om problemen.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
Flyinghigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 88
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2008 17:27

Het hangt een beetje af van het grondpersoneel en de maatschappij waarmee je vliegt. Budgetmaatschappijen letten meer op gewicht en afmetingen. De grotere vliegtuigen hebben ruimere bagagebakken en soms ook nog extra stuwposities voor afwijkende bagageformaten. (schilderijen/babystrollers/muziekinstrumenten) Maar in de kleinere toestellen is de bagageruimte niet toereikend genoeg en dan kan het niet in de cabine worden meegenomen. Dan gaat het "naar beneden" dus in het bagageruim bij de koffers.

Lees de passagiersvoorwaarden van de maatschappij waarmee je vliegt even door. Daarin staat duidelijk het formaat en gewicht beschreven voor de handbagage. Dan speel je op safe! Goede reis! :D
Canon 40D, 17-85mm IS USM, 70-200 f4 IS USM
rvdwetering1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 11:28

Er kan zoveel in dat je al snel het maximale gewicht te boven gaat natuurlijk!
De afmetingen van de tas zijn geschikt voor handbagage. Zowel bij Transavia.com als bij Delta deden ze er niet moeilijk over. Ik heb destijds (10-2008) Delta even gebeld om te vragen of er naast een fototas ook nog andere handbagage mee mocht. Daar deden ze vaag over niemand wist het mij te vertellen, ik heb toen alleen mijn fototas als handbagage meegenomen. Dat ging zonder problemen.
I thought the internet was something fishermen used
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

JackManson schreefCOLON(ik geloof max 15 kg, behalve bij budget airliners, maar daar moet je tegenwoordig voor ieder stuk bagage betalen).
15Kg krijg je (volgens de regels) echt niet mee als handbagage op Y class vluchten (zeker niet in een groot ogende tas/trolley), en 10Kg is toch echt het maximum, tenzij je C class vliegt natuurlijk :roll:

Je kunt wel tot 75Kg meenemen aan als handbagage, maar dan wordt er wel gevraagd om een extra seat boeken. En als je een tas van +/-15Kg bij je hebt die je zeker niet in wilt checken, kan de maatschappij je 'dwingen' een extra seat te nemen. Je betaald dan enkel de (op dat moment beschikbare) fare zonder de taxen, en dan mag je de tas op de stoel naast je zetten.

Veel mensen doen er vrij 'makkelijk' over, maar als een maatschappij op z'n strepen gaat staan ben je de sjaak en kun je betalen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Als je bij de diverse airline's kijkt kan je zien wat de afmetingen en de gewichten zijn van handbagage.


Ik vlieg op 2 september met een MD11 van de KLM naar vancouver en krijg op hun site deze info:

Hand bagage KLM

Mijn computrekker AWplus valt dus net binnen deze afmetingen.

Zelf zit ik nu op 10 kilo gewicht,2x 40D-70-200 F2.8-300 F4-10-22,2 x extenders en diverse losse spullen.


En dus volgens hun regels zou dit als hand bagage mee kunnen.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar