The Grey Zone

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Naar aanleiding van mijn recente bezoek aan Auschwitz en uitspraken van eenof andere bisschop heb ik mij eens verdiept in het fenomeen holocaust-ontkenning.
Zo kwam ik terecht op het forum RODOH (Real Open Debate On Holocaust). Daar wordt de holocaust besproken tot in ieder detail tussen de ontkenners en 'believers'.
Hier blijkt zeer duidelijk dat ontkenners goed zijn in een ding; ontkennen.
Veel zwakker zijn ze in het uitleggen van wat er dan wél is gebeurt, een alternatieve interpretatie van de gebeurtenissen en feiten. Met als hilarisch voorbeeld een poster onder de naam Little Grey Rabbit die er heilig in gelooft dat de crematoria in Auschwitz-Birkenau baksteenfabrieken waren.

Natuurlijk richten de ontkenners ook graag hun pijlen op Hollywood films als Schindlers List en The Grey Zone.
Naar aanleiding van een topic over the Grey Zone besloot ik eens even te gaan stoeien met photoshop. Dit was het resultaat:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=129071[/img]
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Sorry, maar vind je dit een onderwerp voor een fotoforum. Elke seconde aandacht aan de "not believers" besteedt zijn er 10 te veel.

Ik weet dat de gaskamers er waren, mijn vader is er gebleven.

Ik vind dit topic zeer onplezierig.(om het netjes te zeggen)
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Dit hoort hier niet, er zijn ook nog overlevenden die achter de PC zitten.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Het spijt me van je vader,

Maar ten eerste, ik vind het juist wél belangrijk dat er mensen in discussie gaan met die idioten. Ik weet niet of het je al is opgevallen maar door internet bereiken deze charlatans tegenwoordig een vrij groot publiek. Ze proberen hele hordes mensen te misleiden met hun vaak fake argumenten. Daarom is het een goede zaak dat er historici zijn die die argumenten online onderuitschoppen.
Ze doodzwijgen is niet effectief gebleken, sterker nog, ze maken daar handig gebruik van door zich op te werpen als martelaren van het vrije woord.
Zelf heb ik ook veel gelezen over de Holocaust alleen voel ik niet de behoefte om teveel met die lui in discussie te gaan over allerlei futiliteiten, daarom dacht ik een steentje bij te dragen door ze te ridiculiseren.

ten tweede, waarom hoort dit hier niet huis, het is toch een digital art product? Of het echt 'art' is mag je je eigen mening over hebben maar je bent vrij om me daarover te bekritiseren.
Laatst gewijzigd door 1 op JackManson, in totaal 24 keer gewijzigd.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Dit forum is bedoeld om foto's te bespreken en te tonen, maar niet om te discusieren over hersenloze figuren die de waarheid niet onder ogen willen zien :evil:
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Jan Vos schreefCOLONDit hoort hier niet, er zijn ook nog overlevenden die achter de PC zitten.
Sorry, maar ik snap eigenlijk niet waarom dit zo aanstootgevend voor overlevenden zou zijn.
Ik probeer hiermee de holocaust-ontkenning belachelijk te maken, niet de Holocaust zelf.
Bekijk anders ook even mijn foto's van Auschwitz als jullie zo twijfelen aan mijn integriteit.
maar niet om te discusieren over hersenloze figuren die de waarheid niet onder ogen willen zien
Ik probeerde alleen de context te illustreren waarin ik dit gemaakt heb, om te voorkomen dat het verkeerd overkomt, blijkbaar is dit niet gelukt.
Dit forum is bedoeld om foto's te bespreken en te tonen
ga je gang...
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het is begrijpelijk dat een onderwerp waarmee zoveel verdriet en onbegrip gepaard gaat leidt tot meer verdriet en onbegrip. Als het daarbij zou blijven, dan was er niets aan de hand, maar vaak wordt men dan boos op elkaar, en dat vind ik op dit FOTOFORUM ongepast.

We zijn duidelijk geen discussie-forum, en zeker niet over niet-fotogerelateerde zaken. Dus hier een slotje. Eventuele op- en aanmerkingen kunnen aan elkaar via pb gewisseld worden; er is niets mis mee met elkaar te praten :wink:
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar