Instellingen in zwembad

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

A.s. zaterdag gaat m'n neefje afzwemmen en als tante met een net nieuwe canon 450d wil ik daar natuurlijk wel bij zijn. Maar.... hoe gaat ik m'n cammetje instellen? Er zit een sportstand op, helemaal handig natuurlijk, maar als ik jullie adviezen zo lees op dit forum is het beter om het in te stellen op een van de handmatige standjes. Welke instellingen adviseren jullie??
| Canon 450D | EF-S 18-55 IS Kit | EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS | Kata DR-465 Geel/Wit |
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Niet flitsen, dat werkt niet zo met water.
En correct belichten. Het zal wat donker zijn, dus je zal wat hoog moeten gaan zitten met je ISO. Ga je dan onderbelichten, dan ga je erg veel ruis zien
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Ik zie dat je alleen een 18-55 kitlens hebt?

Misschien is het aan te raden om een telezoom van iemand te lenen, want als je neefje halverwege in het zwembad ligt krijg je hem er in geen mogelijkheid goed op met 55mm. (ik ken het zwembad niet precies, misschien lukt het wel, maar zoverre ik bekend ben met zwembaden gaat dat niet lukken)
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
ikenolaf
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 634
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2008 08:41
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Het is misschien ook een goed idee om je camera op temperatuur te laten komen. ik heb zelf ook een keer foto's gemaakt in het zwembad maar hij besloeg helemaal schrik daar niet van maar wissel ook geen lenzen in het zwembad zelf met al die warme lucht en vocht.

je bent al gauw een kwartier kwijt met het op temperatuur laten komen.

ik weet dat dit niet om instellingen gaat maar ik schat in dat je deze tip wel kan gebruiken.
Een Canon vraagt om goede Bommen en Granaten
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

@ Ik en Olaf: Nou, daar heb ik inderdaad helemaal niet bij stil gestaan! Goeie tip! Is een normale fototas hiervoor voldoende of moet ik met plastic zakken gaan werken? Heb hierover iets gelezen, maar weet niet meer helemaal hoe het zat.

@ Slipstream: Klopt. Wish I knew some one with a telelens, maar d'r is niemand in mijn omgeving met een canon DSLR ;)

Heb ook nog niet genoeg ervaring hiermee om te weten wat voor lens ik er bij wil aanschaffen, aangezien ik eigenlijk voornamelijk foto's maak van honden tijdens wandelingen en tijdens het trainen met de hond. De kitlens zoomt hiervoor ook inderdaad niet voldoende in, dus d'r moet wat meer zoom op, maar verder... Ik ben nog hard rond aan het neuzen hier op het forum en in boeken en online en ik wil nog die cursus gaan doen van canon.

@ Dejong1racing: Ah... dat is een goeie. Niet flitsen. Top! Die duw ik dus weer dicht ;) Pff.. correct belichten. Dat wordt nog een hele uitdaging haha.
| Canon 450D | EF-S 18-55 IS Kit | EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS | Kata DR-465 Geel/Wit |
Gebruikers-avatar
DPG
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2009 19:09
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Nog een tipje, hou je camera en lens even onder een haardroger als ze die hebben, dan warmt je lens en camera op zodat die niet beslaat.
Ik doe dit zelf in Burgers Bush ook en het werkt goed.
EOS 40D # canon EF-S 17- 85IS USM # canon EF 100-400 [color=red]L[/color] IS USM # soligor tussenringen # sigma 105mm F2.8 EX DG macro # statief en rugzak
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

Weer zo'n goeie tip. Leuk hier zeg :D
Ik ga op zoek naar haardrogers in het zwembad!
| Canon 450D | EF-S 18-55 IS Kit | EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS | Kata DR-465 Geel/Wit |
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Ik heb onlangs ook in zwembad geschoten (3 mooiste staan op mijn website)

Als je toch wat meer zoom wilt, denk dat je even in de buurt moet kijken of er een verhuur bedrijf is om een telelensje te huren.
Weet zeker dat je met 55mm beetje kort uitkomt. Mijn foto's zijn niet de beste kwaliteit, maar met 70-200 geschoten en goed uit de voeten gekomen.

Je moet zeker weten een spot focus doen om er zeker van te zijn dat je je neefje te pakken hebt ,water kan rare dingen doen met je camera ;-)
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

MG75 schreefCOLONWeet zeker dat je met 55mm beetje kort uitkomt.

Je moet zeker weten een spot focus doen om er zeker van te zijn dat je je neefje te pakken hebt ,water kan rare dingen doen met je camera ;-)
Dat vermoed ik ook, ik krijg m'n hond af en toe al niet op de foto als ze weer eens aan het racen is ;)

Spot focus... Jaaaa, dat ga ik zeker doen... Als ik er achter ben gekomen wat het is en hoe ik het doe :P
| Canon 450D | EF-S 18-55 IS Kit | EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS | Kata DR-465 Geel/Wit |
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

Knop met pijltje naar rechts indrukken (AF), en dan op One Shot zetten.
Als dat gedaan is kan je rechtbovenin op het vergrootglas met de + drukken, nu kan je je focus punt bepalen. Als je dan door je zoeker kijkt zaldie alleen op dat punt focussen
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Shazz
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2008 12:21
WoonplaatsCOLON Utrecht

Jee weer wat geleerd :D Had de functie al wel gevonden, maar wist niet wat het was ;) Altijd leuk zo'n hobby met een compactcameratje, stuk makkerlijker dan een DSLR. Maar ik vind het wel supergaaf om te leren :D
| Canon 450D | EF-S 18-55 IS Kit | EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS | Kata DR-465 Geel/Wit |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar