Tamron 17-50mm F 2,8 nog steeds geschikt?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
deve-lopment
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 11:36

Hallo,

Na een aantal jaren mee te hebben gelezen op dit forum (en ook veel informatie te hebben gebruikt, waarvoor dank!) heb ik nu toch een vraag die ik graag zelf zou willen stellen aangezien ik er met de zoekfunctie geen antwoord op kan vinden (bomen en bos principe).

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een Canon 400D aangeschaft en daar, samen met mijn Tamron 17-50mm F 2,8 en de Canon EF 50mm F 1.8 II veel plezier aan beleefd (voornamelijk tijdens stedentrips).

Aangezien ik na 2 jaar nog steeds veel plezier beleef aan aan fotografie heb ik recentelijk besloten over te stappen naar een 5D MK2
Nu zou ik graag willen weten of de Tamron nog steeds goed zal functioneren of dat ik beter een vervanger kan aanschaffen. (en dan met name door het fotograferen in de steden)

Alvast bedankt voor de info!

Gr,
Eddy
Gebruikers-avatar
kleef
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 174
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2008 15:06
WoonplaatsCOLON Twello

Helaas gaat niet lukken.
De Tamron past niet op een Fullframe camera. Je zou dus moeten gaan kijken voor een lens met EF vatting. Je 50mm 1.8 past dus wel.
Laatst gewijzigd door 2 op kleef, in totaal 27 keer gewijzigd.
Canon 40D, Canon 10-22, Canon 24-70, Canon 70-200 2.8IS, Canon 50mm 1.8, Canon 580EXII, Canon 1,4 Extender
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

denk niet dat deze geschikt is voor full frame, maar buiten dat krijg je al snel het principe een Ferrari met mindere banden.
Je hebt hier een toestel wat de top ambieert en daar moet je naar mijn inziens ook lenzen op monteren die tot de top behoren, anders zie ik het nut er niet van in.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Tamron zegt er DITover.

Kijk bij het proberen wel uit en bepaal eerst of er geen element buiten de flens komt bij het zoomen (dan kan de spiegel van de 5DII er tegenaan komen).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
deve-lopment
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 11:36

Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

Als ik de lens vergelijk met de standaard kit-lens heeft deze wel een grotere mount ( net zoals de 50MM 1.8 ). Daarom dacht ik dat deze eventueel wel zou kunnen passen... (of zeg ik nu iets heel doms?)

En de vergelijking Ferrari met mindere banden...daar was ik inderdaad al bang voor eigenlijk. bij deze dus bevestigd, merci.

Welke lens kunnen jullie me dan aaraden als ik ongeveer hetzelfde bereik wil behouden? Ik ga binnenkort enkele weken langs de westkust van amerika reizen en zou het erg zonde vinden als ik net de verkeerde heb aangeschaft....

Groeten,
Eddy
Gebruikers-avatar
deve-lopment
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 11:36

boels069 schreefCOLONTamron zegt er DITover.

Kijk bij het proberen wel uit en bepaal eerst of er geen element buiten de flens komt bij het zoomen (dan kan de spiegel van de 5DII er tegenaan komen).
Aangezien ik hier zo veel info te vinden was ben ik helemaal vergeten op de site van Tamron zelf te kijken....bedankt voor de tip!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik zou de 24-105L aanraden, erg mooie lens op een Full frame camera.
En net zoals in de reklame "heb hem zelf ook"
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi deve-lopment,

ik wist dat ik er ergens iets over gelezen had...
enkele verouderde hersencellen (vermoedelijke oorzaak enkele goede biertjes... :mrgreen: ) aangesproken en...
zie hier:
http://photography-on-the.net/forum/sho ... t=5d+17-50
een eindje verder in dit amerikaans topic staan een paar voorbeeldfoto's.

Ik ben weer redelijk tevreden :lol: .
Groet
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
fotogeniek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik zou ook de Canon 24-105L aanraden. Heb ze zelf allebei, maar gebruik op dit moment alleen de Canon. Voor de vakantie wordt ie waarschijnlijk verkocht om een ultrawide te kunnen kopen. Natuurlijk doet de Canon het beter op een 5D. Het is de 17-85 kitlens voor de 5D
Gebruikers-avatar
deve-lopment
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 11:36

Bedankt voor de (snelle) reacties allemaal. Zeker de link van Ad B was zeer bruikbaar aangezien daar iemand dezelfde combi al getest had (incl. test foto's).

Ook bedankt voor het aanraden van de 24-105. Ik zat al een tijdje naar deze lens te kijken, maar onbewust had ik waarschijnlijk de bevestiging nodig dat dit inderdaad een goede aankoop zou zijn ;-)

Groeten
Eddy
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

De 24-105 wordt niet voor niks verkocht samen met de 5D II in een kit... ;)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

deve-lopment schreefCOLON Welke lens kunnen jullie me dan aaraden als ik ongeveer hetzelfde bereik wil behouden? Ik ga binnenkort enkele weken langs de westkust van amerika reizen en zou het erg zonde vinden als ik net de verkeerde heb aangeschaft....
Gaaf, wat voor route heb je gepland?

Ben zelf afgelopen zomer van vancouver tot san diego gereisd en toe binnenlands weer terug omhoog.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
deve-lopment
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2007 11:36

Afotos schreefCOLON
deve-lopment schreefCOLON Welke lens kunnen jullie me dan aaraden als ik ongeveer hetzelfde bereik wil behouden? Ik ga binnenkort enkele weken langs de westkust van amerika reizen en zou het erg zonde vinden als ik net de verkeerde heb aangeschaft....
Gaaf, wat voor route heb je gepland?

Ben zelf afgelopen zomer van vancouver tot san diego gereisd en toe binnenlands weer terug omhoog.

We pakken de driekhoek Los Angeles, Las Vegas en San Fransisco en uiteraard ale mooie locaties die tussen deze steden liggen. Vooral door de diversiteit van de omgeving zal de 24-105 een stuk beter tot zijn recht gaan komen dan de 17-50 die ik tot nu toe gewend was.
anthony
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 24 Mrt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON regio rijnmond
CONTACTCOLON

deve-lopment schreefCOLON En de vergelijking Ferrari met mindere banden...daar was ik inderdaad al bang voor eigenlijk. bij deze dus bevestigd, merci.

Eddy
Die vergelijking heb ik ook altijd in me hoofd gehad totdat ik de 90mm tamron macro op mijn 5DmkII zette....
Prima scherp voor een zeer goedkope lens...

Foto's staan in het 5DMKII topic

De vergelijking gaat dus niet altijd op..
www.hamond.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar