KE ten voeten uit.

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
christiano
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 09:15
CONTACTCOLON

thezeeuw schreefCOLONKE is goedkoop (subjectief), en daarmee heb je alles gezegd.
Service is slecht (sorry, 10 dagen geleden, en op de bon staat binnen 8 dagen OF dat is normaal OF fabrikant neemt niet retour dus wij ook niet). Nix uitproberen (wij verkopen enkel gesealde dozen), personeel wat je vaker wel dan niet al boterham-etend met een volle mond je te woord staat, enz, enz...
ik kan niet anders dan bovenstaande beamen:

Helaas heb ik dus voor de 3e keer moeten constateren dat je voor echt advies, gewoon niet bij KE moet zijn. Vandaag heb ik (helaas) met een slecht gevoel het pand daar verlaten.. omdat ik een verkoper trof die zijn gedachtegoed probeert te verkopen en niet luistert naar de vraag die ik stel. De reden van mijn bezoek was, na telefonisch overleg een week eerder met een collega van hem, om twee verschillende lenzen te testen (proef foto maken). In de winkel kon het ineens niet. Na wat doorvragen was het dan wel mogelijk om de Canon Shop in Shop 1 lens te proberen.. met gratie dan! Als hij dan oook nog zegt dat de sensor van een 40D een stuk groter is dan die van m'n 400D verliest hij (en zijn adviezen) natuurlijk een stuk van z'n glans...
Voor de prijzen en snelle leveringen blijft het een mooie zaak, maar even serieus van gedachte wisselen bij KE is er wat mij betreft niet meer bij. Jammer!
EOS 5D Mark III | EF 17-40mm f/4 L USM | EF 24-105mm f/4 L IS USM | EF 50mm f/1.4 USM | EF 70-300 f/4-5.6 IS USM | EF 100mm f/2.8 MACRO USM | Lensbaby Composer | SpL 430EX | Cactus V4 WFT | B+W F-PRO circ.-polar. | RC1 |
Gebruikers-avatar
Nagtie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1030
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2008 01:38
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

heel vreemd, ik weet niet waar het over gaat, want je beschrijft niet echt wat er niet goed ging.
Maar ik heb eens een lens geruild na 2 weken, maar dan moet die er wel als nieuw uit zien.
Daarnaast zijn er veel grote bedrijven zoals V&D waar je op dezelfde dag al geen electra meer kan ruilen.

Ook het verhaal van Christiano ken ik persoonlijk niet. Ik heb tot nu toe altijd een goed babbeltje gehad. Maar zoals het in elke winkel gaat willen winkels graag verkopen, en als je advies wilt betaal je daar vaak voor.
Het idee van een winkel als KE is dat ze voor weinig je een priduct kunnen leveren, dat kan niet wanneer alle klanten voor een paar honderd euro om de tafel willen met een kopje koffie.
Omdie reden zoek ik eerst uit wat ik wil hebben, Ik heb ook nog nooit in een winkel een net zo duidelijk en degelijk advies gehad als hier op het forum.
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Gisteren kreeg ik een email dat de 24-105 weer leverbaar is, maar dat het wel handig was om snel te reserveren. Vanmiddag wil ik hem halen, op de site staat dat hij nog in voorraad is, maar ik denk: 'laat ik toch maar even bellen.....' Ja hoor, men vertelde mij dat hij uitverkocht is en dat ik voortaan snel moet reageren.
Als je hem nu via de website bestelt (daarop staat immers dat hij op voorraad is) en je betaalt alvast, moet je dus toch nog even geduld hebben.
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Omdat ik helaas niet de beschikking over een persoonlijke geldboom in mn achtertuin, maar los hiervan: ik vind het voor een paar honderd (!!) euro niet meer als normaal dat je fatsoenlijk advies krijgt. Sterker nog: m.i. igv goed/fatsoenlijk ondernemersschap staan deze zaken los van elkaar...of beter: vullen zij elkaar aan.
Nagtie schreefCOLON Het idee van een winkel als KE is dat ze voor weinig je een priduct kunnen leveren, dat kan niet wanneer alle klanten voor een paar honderd euro om de tafel willen met een kopje koffie.
ArieScanner
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 608
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2007 17:00
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Super gehad vandaag bij K-E! Was er rond 14.00 uur, op een rustige dinsdag dus... Had van te voren al wat telefonisch gereserveerd, omdat er een behoorlijke trip aan vooraf ging. Telefonisch zei ik dat de tas een persoonlijke keuze is en dat ik die nog wel even wil zien/testen in de winkel, dat was ook geen probleem. Nou had ik zelf enige haast, omdat ik de files van de Afghanistan-top wilde mijden, iets wat de verkoper merkte en ook aan mij zag dat ik nog niet helemaal te spreken was over de tas. Heeft de verkoper even de grootste verkoopbalie voor mij vrijgemaakt en even met mijn foto-apperatuur de tas ingericht en even zitten kijken. Ik twijfelde en zei eigenlijk al: nou, ik ga thuis maar even verder kijken, maar op verzoek beetje van de verkoper de Stealth Reporter 400AW er even bijgehaald en ook die even ingericht. En de laatste is het uiteindelijk ook geworden. Kortom: met de rust en kennis van de verkoper, uiteindelijk tot mijn keuze gekomen en moet zeggen, ben er tot nu toe erg blij mee! Chapeau.
[size=75]www.persmoment.nl
Twitter:@persmoment

Canon EOS 7D & 40D (incl. grips)- Canon EF 16-35mm F2.8 L- Canon EF 17-40mm F4.0 L- Canon EF 70-200mm F2.8 L- Canon Speedlite 430EXII- Lowepro Stealth Reporter 400AW & Mini Trekker Classic[/size]
janie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 17:48

Ik ben er toevallig ook gisteren middag geweest.
Ik werd keurig netjes geholpen en helemaal geen klachten.
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

thezeeuw schreefCOLONOmdat ik helaas niet de beschikking over een persoonlijke geldboom in mn achtertuin, maar los hiervan: ik vind het voor een paar honderd (!!) euro niet meer als normaal dat je fatsoenlijk advies krijgt. Sterker nog: m.i. igv goed/fatsoenlijk ondernemersschap staan deze zaken los van elkaar...of beter: vullen zij elkaar aan.
Die boodschap is duidelijk, echter merk ik het in mijn werk ook vaak...de gemiddelde consument wil het liefste zo goedkoop mogelijk uit zijn maar wel voor de volle 100% aan service, kwaliteit en dienstverlening. het zal toch ergens vandaan moeten komen, en bij KE is het de prijs die interessant is waarbij het uitgebreide advies (soms) achterwege blijft.

Het venijn zit 'm vervolgens in de staart voor die ondernemers die wel uitgebreid hun klanten voorlichten waarbij de potentiële klant vervolgens op zoek gaat naar de goedkoopste aanbieder.

In mijn optiek heeft het dus niet zoveel te maken met goed/fatsoenlijk ondernemersschap, het is een beleid die door het bedrijf gevoerd wordt en je hebt zelf de keuze om er wel of geen zaken te doen.
Gebruikers-avatar
Jean
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2007 20:20
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep

ik heb geen slechte ervaring met KE, ben er een paar keer geweest en je wordt gewoon zakelijk geholpen, het is duidelijk dat ze graag snel werken en omzet draaien. Ze vinden het uiteraard prettig als je zegt "ik kom die lens kopen" dat ze hem kunnen pakken en op het knopje volgende klant kunnen drukken, dat is waar ze voor betaald worden, omzet maken en die rij aan de balie kort houden.

Het viel me wel op dat KE graag een bepaald imago wil ophouden, zakelijk en professioneel. Ze zijn volgens mij erg blij als er (semi)-profs binnen komen omdat ze dan op niveau kunnen praten. Als er dan zo'n "low budget MediaMarkt klantje" (daar hebben ze vast een leuke naam voor) een "cropcameraatje" komt kopen is dat voor die mensen gewoon minder leuk. Dat blijft als je ergens veel verstand van hebt (of denkt het te hebben) en al veel dure spullen hebt verkocht gewoon moeilijk. Ze hebben vast liever twee mensen over de vloer die een 1DS komen kopen dan 5 die een 1000D komen halen en nog twijfelen over een UV filter van 25 euro. Ik denk dat de meeste van ons ook liever Porsches verkopen dan Ka's, zal wel menselijk zijn. Maar als je verkoper bent (ongeacht in welke branch) waar mensen hun eigen geld komen besteden moet je altijd beseffen dat mensen vaak lang gespaard en nagedacht hebben alvorens tot aanschaf over te gaan, het moment van koop is ook een emotionele gebeurtenis. En of dat nou een "goedkope" camera is of het nieuwste topmodel mag niet uitmaken.

Daarom moet KE er "gewoon" voor zorgen dat iedere klant zich welkom voelt, ook op drukke dagen. Dit is vast niet eenvoudig te realiseren en vergt misschien wel een kleine cultuurverandering. Afijn, ik kan niet in de portemonnee van de eigenaar(en) kijken, misschien lacht hij zich wel een breuk terwijl hij dit leest. De kans dat ik een volgende keer weer wat bij KE aanschaf is echter wel groot vanwege het assortiment en de prijs, wie ik dan aan de balie tref en hoe die mij te woord staat zie ik dan wel weer. Maar ik snap dat dit voor iedereen anders is.
http://jeandeboo.jalbum.net/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar