Hockey op een mistige veld

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Vandaag een beetje de vuurdoop voor mijn nieuwe 70-300mm IS USM. Het weer zat niet echt mee. Het was een beetje mistig. Ik heb maar even op de sport stand gezet. Oneerlijk he? Volgende keer gaan we manueel.

Ik had vrijdag middag op de training ook wat proefjes gemaakt, maar die waren allemaal 'overbelicht' omdat ik alles manueel had gezet en het wel even zo te doen...nou dat valt dus echt tegen. Verder ook nog de picture modus op user defined 2 staan :( ALs je manuaal gaat moet je ook echt alles in de gaten houden.

Dit was een mooi shotje van de keepster. Mee eens...of kan dit toch ook beter. Graag hoor ik ook commentaar als dat er is, maar ik was namelijk erg tevreden hierover.

Wat me zo te binnen schiet...Is het misschien 'behulpzaam' om met flits de foto's te nemen? De wat meer close-ups dan.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=132448[/img]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Waar was dit want dit is wel een scherpe foto maar van welke vereninging? En jij verteld het, ik weet het maar 90 % kent dergelijke helmen vrijwel alleen van IJShockey :) Waar is de rest?

Dus laat de rest ook even zien :) Stoere helm overigens en een erg duur exemplaar ook.

Als je echt wat wilt zien en veel ruimte om nog wat te schieten, raad ik je aan landelijke wedstrijden bij grote vereningen. 13.00 uur landelijk B en 14.45 Landelijk A. Dan kan je mooi hockey fotograferen met een mindere restrictie qua fotografie.

Een paar weken geleden is er een escalatie geweest op Gooische (Bussum) waar een scheidsrechter een wedstrijd volledig verkloot heeft en ongelijk had over het wegsturen van een fotograaf in de hoek bij de hoekvlag. En dus als je je daar begeeft zit je redelijk veilig en kun je mooie platen schieten. En als je weggestuurd wordt. Dan moet je maar een wedstrijd zoeken waar ik fluit :) Zoals vanmiddag in Laren.

Jeroen

P.s. als je maandag om 17.30 uur op of Kampong (Utrecht) of Amersfoort kunt zijn kan je Nederlands B meisjes Bloemendaal MB zien of Nederlands Jongens A Amersfoort. Ik heb afgelopen maandag Nederlands Jong oranje Schaduw/MA tegen Kampong gefloten en dat is echt mooi hockey waar je alle ruimte krijgt om super hockey foto's te maken.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONWaar was dit want dit is wel een scherpe foto maar van welke vereninging?
Mijn dochter (niet op deze foto) speelde een uitwedstrijd in Velp. Ze speelt in M8D1. Het zijn (nog) geen landelijke wedstrijden, maar wel erg leuk om te doen. Ze speelt nu pas haar tweede seizoen. Vorig seizoen ben ik de coach geweest van haar team maar nu krijgt ze training en wordt ze gecoacht door 1 van de meiden uit dames 1. Je kan wel zien dat zij weet waar hockey over gaat trouwens. We hebben alles nog gewonnen.
En jij verteld het, ik weet het maar 90 % kent dergelijke helmen vrijwel alleen van IJShockey :) Waar is de rest?

Ik heb de rest voor de ouders op picasa gezet. Ik zal eens kijken of een wat hier kan plaatsen. Er zitten wel goede bij alleen geen spetterende.
Dus laat de rest ook even zien :) Stoere helm overigens en een erg duur exemplaar ook.
De rest is wel leuk voor het team, maar denk ik niet voor dit forum. Het was namelijk erg mistig en het zijn dus niet echt kleurreijke foto's.

Als je echt wat wilt zien en veel ruimte om nog wat te schieten, raad ik je aan landelijke wedstrijden bij grote vereningen. 13.00 uur landelijk B en 14.45 Landelijk A. Dan kan je mooi hockey fotograferen met een mindere restrictie qua fotografie.
Ik heb eigenlijk ook geen restrictie gehad. Heb alleen niet op het veld gestaan. Dat zal misschien de volgende keer wel zijn, kan ik namelijk wat lager zitten. Ik had bij de training ook gefotografeerd vanaf de zijkant. Maar heb wel gemerkt dat ik beter schuin achter het doel kan staan omdat ik dan meer foto's met gezichten krijg. Dat is ook een reden waarom ik ze ook niet zomaar plaats. Ik weet namelijk niet of er ouders zijn die daar bezwaar tegen hebben dat ik foto's van de kinderen op het interet zet. Ik weet uit ervaring (van andere activiteiten waar ik ook mee help op school) dat er sommige zijn die daar bezwaar tegen hebben, dus ik wil uit 'voorzorg' eerst even checken. Deze kan wel vast voor de 'impressie'.

(hmm memory error als ik een foto in mijn album wil zetten, dus maar even op eigen site, klikbaar)
Afbeelding
Een paar weken geleden ...tegen Kampong gefloten en dat is echt mooi hockey waar je alle ruimte krijgt om super hockey foto's te maken.
Misschien dat ik nog wel eens ga kijken maar onze dames en heren 1 zijn ook al het proberen waard ;) Misschien zie ik je wel eens.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON Gooische (Bussum), Laren, Kampong (Utrecht), Amersfoort,Bloemendaal, Nederlands Jongens A Amersfoort, Kampong
Fotoforum :?:
Een leuk bericht voor een PB, Jeroen :wink:

Eonex,

Ik denk dat de scherpte van de eerste foto net op het vizier zit van de helm.
Het gezicht lijkt me niet scherp. Dat is best wel jammer.
Maar ook lastig lijkt me.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar