Webspace gezocht:

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is het geval:

Ik ben begonnen met een eigen bedrijf en wil in elk geval een www hebben.

Onder dat www gaan hangen: naam.salarisadministrie.nl; naam.webdesign.nl en naam.fotografie.nl

Op deze website staan dan onder salarisadministratie mijn prijzen en wat ik er voor doe;
onder webdesign mijn prijzen en wat ik er voor doe
en onder fotografie komt een beperkte gallery en een webwinkel waar je mijn foto's kunt bestellen.

Voor 1 en 2 zal ik niet teveel ruimte nodig hebben, 3 vreet waarschijnlijk meer ruimte.

Weet iemand:
1. of ik met mijn bedrijfsnaam als www voldoende heb en daar extra domeinen onder kan hangen?
2. waar ik in vredesnaam die zooi moet aanvragen. Steekwoorden: betrouwbaar (24/7 in de lucht), snel, voldoende space (iemand enig idee?)en qua beveiliging top of the bill. Ook nog voldoende verkeer, natuurlijk.
Webwinkel zal ook space kosten....

Ik zie aanbiedingen van 2,50 voor 10 gig ruimte en 25 gig verkeer, maar ook voor 10 euro voor 500 mb ruimte en 2 gig verkeer... Is de eerste dan automatisch slechter dan de 2e???

Als dit verkeerd staat, mag een modje het verplaatsen, hoor.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
EoneX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 633
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 07:06
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

2,50 voor 10GB ruimte? Die ken ik niet.

Ik heb mijn domein gehost bij http://www.sohosted.com. Neem daar even een kijkje voor de prijzen. Zeer goede service. Supersnel in de lucht. En ook de mogelijkheid om subdomeinen aan te maken. PHP4&5, .NET t/m 3.5. MySQL database. Erg volledig dus allemaal voor niet al teveel geld. Alleen is de ruime wat minder dan die 10 GB in de standaard paketten.

Verder naam.salarisadministrie.nl; naam.webdesign.nl en naam.fotografie.nl betekend drie domeinen.

Bedoel je niet? salarisadministrie.naam.nl; webdesign.naam.nl en fotografie.naam.nl ?

Dat heb ik namelijk ook bij de site van mijn vrouw en mij gedaan: http://www.flowerandthedog.nl is het domein. Ik heb mij eigen subdomeintje op http://iwan.flowerandthedog.nl

[edit]Mocht je wat technische hulp nodog hebben roep maar..daar heb ik nou verstand van ;) Dat fotograferen moet nog komen.[/edit]
Laatst gewijzigd door 1 op EoneX, in totaal 6 keer gewijzigd.
rickMeijer
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2008 20:07
WoonplaatsCOLON Groningen

Ik weet niet helemaal of je dit bedoeld, maar aan een normaal domein kan je subdomeinen koppelen, dat wordt dan:

www.naam.nl
salarisadministratie.naam.nl
webdesign.naam.nl

etc.

Ik heb zelf een paar websites gehost bij hosting2go, nog nooit problemen gehad qua downtime, en de helpdesk is ook erg vlot.
400D + 50mm F1.8 | 70-200 F4[b]L[/b] | tamron 17-50 F2.8 + 420EX
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Yep. Dat bedoel ik. (ik kan ook wel 3 aparte websites maken maar dat is 3 maal registratie.... extra duur)

Da's dus op zich opgelost... ff kijken naar eea.

Dan nog ideetjes waarom de een heel duur is voor weinig en de ander goedkoop voor veel? (kan me zomaar iets voorstellen van al dan niet een goede helpdesk etc.)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Sickboy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2008 20:16
WoonplaatsCOLON Volkel
CONTACTCOLON

Ik zit met mijn website en met Rockportaal.nl ook al jaren bij Sohosted.
Alles is makkelijk te configuren en de helpdesk is erg snel.
Subdomeinen zijn snel zelf aan te maken. Deze verwijzen dan naar een gelijknamige map op de server. Je zou per website een aparte database kunnen gebruiken.
- Unpredictable But Always Rockable! -
http://www.harmlourenssen.nl
http://www.rockportaal.nl
Gebruikers-avatar
Pieter28
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2007 14:29
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Ik kan je ook webreus aanbevelen. Ik zit er al een jaar of drie na eerdere minder goede ervaringen bij een andere host die slechte service bood en duur was. Hier ben ik zeer tevreden over, ik heb nog niet gemerkt dat mn site down is geweest en de prijs is lekker laag!
[size=75]Canon 40D, Sigma 50/1.4, Canon EF 24-105L, Canon 70-300 IS USM, Canon 430 EX, Lowepro Slingshot 200 AW, Velbon Sherpa 750R, Velbon RUP 43[/size]
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

VFRood schreefCOLONYep. Dat bedoel ik. (ik kan ook wel 3 aparte websites maken maar dat is 3 maal registratie.... extra duur)

Da's dus op zich opgelost... ff kijken naar eea.

Dan nog ideetjes waarom de een heel duur is voor weinig en de ander goedkoop voor veel? (kan me zomaar iets voorstellen van al dan niet een goede helpdesk etc.)
Waarom betaal je voor de ene fotograaf 25,= per uur en de andere 300,=?

Bij hosting is voor zakelijke dienstverlening belangrijk altijd online te zijn bijvoorbeeld. Die hele goedkope hosters zijn prima, maar er komt een dag dat je 2 dagen uit de lucht bent, of dat ze ermee stoppen of dat je mailproblemen hebt een week. Of staan de servers in verwegistan en is je site heel traag, of draaien ze oude applicaties. En word e.e.a. makkelijk gehacked. Etc, etc.

Als je best een keer offline kunt zijn of geen bezwaar hebt tegen een wat tragere site dan de goedkope nemen. Anders een wat duurdere (goedkoop is vaak duurkoop). M.a.w. wil je wat goedkoops is die hosting2go wel een 'bekende'. Zeker als je nog iemand in je buurt hebt die je technisch kan helpen.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Conquista
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2006 20:24
CONTACTCOLON

Mijn server zit in het buitenland en vind deze erg aan te raden:
http://allabouthosting.co.uk/
Echt goedkoop ook zonder addertjes onder het gras en snelle service.

Je kan alleen bij hun geen .nl domein kiezen.
Ik heb ook .com
www.conquista-online.com
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Ik draai een eigen www server via mijn ADSL verbinding, nooit klachten ;) Misschien is dat nog wel een idee als je een beetje handig bent.....
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

MaestroNL schreefCOLONIk draai een eigen www server via mijn ADSL verbinding, nooit klachten ;) Misschien is dat nog wel een idee als je een beetje handig bent.....
Dat moet je zeker doen als je geld teveel hebt. Wat denk je dat een PC/Server kost die 24/7 aanstaat? Veel meer dan al die goedkope hosters. Leuk voor de hobby en testen (zoals ik) maar niet voor de doeleinden die topicstarter voor ogen heeft.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

marcedwin schreefCOLON
MaestroNL schreefCOLONIk draai een eigen www server via mijn ADSL verbinding, nooit klachten ;) Misschien is dat nog wel een idee als je een beetje handig bent.....
Dat moet je zeker doen als je geld teveel hebt. Wat denk je dat een PC/Server kost die 24/7 aanstaat? Veel meer dan al die goedkope hosters. Leuk voor de hobby en testen (zoals ik) maar niet voor de doeleinden die topicstarter voor ogen heeft.
Wat een onzin zeg, mijn server verbruikt 19W (gemeten via een verbruiksmeter), even omgerekend is dat 3 a 4 euro per maand. Moet jij nog maar eens een hoster vinden die dat ongelimiteerd (qua bandbreedte) aanbied ;)
Daarbij heb ik dan ook ongelimiteerde domeinen (en sub domeinen) hosting en kan ik draaien wat ik wil zonder vastgebonden te zitten aan bepaalde standaard dingen. Ook zit ik niet vast aan een contract, of aan een onwillige hoster die de domeinnaam dan effe lekker een half jaar vasthoud of zo......
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

MaestroNL schreefCOLON Wat een onzin zeg, mijn server verbruikt 19W (gemeten via een verbruiksmeter), even omgerekend is dat 3 a 4 euro per maand.


Daarbij heb ik dan ook ongelimiteerde domeinen (en sub domeinen) hosting en kan ik draaien wat ik wil zonder vastgebonden te zitten aan bepaalde standaard dingen. Ook zit ik niet vast aan een contract, of aan een onwillige hoster die de domeinnaam dan effe lekker een half jaar vasthoud of zo......
1, dan heb je een hele zuinige server (maar wat als je bezoekers krijgt ?).
Welke server heb jij, ben wel geinteresseerd in zo'n zuinig exemplaar.

2, daarom zei ik al. Al die ellende enzo heb je niet bij duurdere (professionele) providers. Alle waar naar zijn geld.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

rickMeijer schreefCOLONIk weet niet helemaal of je dit bedoeld, maar aan een normaal domein kan je subdomeinen koppelen, dat wordt dan:

www.naam.nl
salarisadministratie.naam.nl
webdesign.naam.nl

etc.

Ik heb zelf een paar websites gehost bij hosting2go, nog nooit problemen gehad qua downtime, en de helpdesk is ook erg vlot.
Idem. Ook Hosting2Go.nl en daar ben ik erg tevreden over. Onder www.ytos.nl heb ik bijvoorbeeld ook http://marokko.ytos.nl hangen. Dat is handig. En nog een voordeel. Als je alvast een naam wilt registreren bij Hosting2Go, dan wordt die geredirect naar je vaste domein en kost 'ie maar de helft van een normaal account. Zo heb ik 3 namen voor de prijs van 2, namelijk www.ytos.nl, www.workshopmodelfotografie.nl en www.workshopdigitalefotografie.nl .
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

MaestroNL schreefCOLONIk draai een eigen www server via mijn ADSL verbinding, nooit klachten ;) Misschien is dat nog wel een idee als je een beetje handig bent.....
Als je een beetje handig ben doe je dit dus niet als het zakelijk is.
Heel fijn als het druk gaat worden op je site, weg bandbreedte.
Ook de beveiliging kan je beter over laten aan de pro's.
Kweet niet wat voor systeem je heb staan maar als het een windows servertje is dan zijn ze zo binnen bij je.
Ook al ben je zelf nog zo goed, voor een euro of 25 per jaar heb je al prima hosting voor een site en dan hoef je je eigen niet zo druk te maken over dit soort zaken.
Een server die 19 watt verbruikt!!!
Misschien moet je je meter eens nakijken, een hardeschijf verbruikt al genoeg, een strip van 512mb geheugen is ook al 5 watt. De processor red het echt niet met 19watt.

O ja, zit zelf bij webreus, eigenlijk nooit geen problemen behalve heel af en toe 'snachts rond een uur of 3, dan zijn ze denk ik aan het updaten en kan ik een 10 minuten geen mail ontvangen.
De mail die gestuurd word rond die tijd word wel gewoon opgeslagen.
Laatst gewijzigd door 1 op woody111, in totaal 6 keer gewijzigd.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Werk zelf met www.mijndomein.nl 3 soorten abbo mogelijk, tegen een gunstige prijs.
Maar er is meer dan genoeg aanbod zo te zien.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
Vincent_AMS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2009 22:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

al mijn domeinnamen bij alphamegahosting.com geen problemen mee.

Alleen joomla installaties willen nog wel eens een aantal problemen op leveren.
50D|EF 100-400 F4.5-5.6[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2,8[color=red]L[/color] IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro | Sigma 150mm F2.8 EX DG OS HSM
Gebruikers-avatar
jhintzbe
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2005 15:07
WoonplaatsCOLON Kop van Overijssel
CONTACTCOLON

Ik ben bij digitalus, (digitalus.nl)

Als je daar een simpel pakket neemt kun je zomaar meerdere subdomeinen maken die allemaal beginnen en lijken op:

subdomein.domein.nl

Ik ben er al 7 jaar en heb er nog nooit een dag uitgelegen. (rond de 60 euro per jaar)

Jule
_________________
[size=75]Beauty in things exists merely in the mind which contemplates them.[/size]
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Woody111 schreefCOLON
Als je een beetje handig ben doe je dit dus niet als het zakelijk is.
Heel fijn als het druk gaat worden op je site, weg bandbreedte.
Alweer "onzin". Hoe weet jij wat voor een verbinding ik heb? Met 20 Mb up&down kan ik best wel wat verkeer aan ;)
Maar zelfs al heb je een "normale" ADSL verbinding van zeg maar 8 up en 1 down kun je prima uit de voeten in het begin. Als het dan gaat groeien kun je altijd nog overstappen.
Woody111 schreefCOLON Ook de beveiliging kan je beter over laten aan de pro's.
Kweet niet wat voor systeem je heb staan maar als het een windows servertje is dan zijn ze zo binnen bij je.
Uiteraard heb ik hier geen "windows servertje" staan, hoewel je daar best mee uit de voeten kan als je dat een beetje goed dichttimmert.
Woody111 schreefCOLON Een server die 19 watt verbruikt!!!
Misschien moet je je meter eens nakijken, een hardeschijf verbruikt al genoeg, een strip van 512mb geheugen is ook al 5 watt. De processor red het echt niet met 19watt.
Mischien moet jij je eens gaan verdiepen in de laatste technologie ;) Klein voorbeeldje: Intel's ATOM processoren gebruiken 1.4 watt bij volledige belasting (1.2 Ghz).
Woody111 schreefCOLON O ja, zit zelf bij webreus, eigenlijk nooit geen problemen behalve heel af en toe 'snachts rond een uur of 3, dan zijn ze denk ik aan het updaten en kan ik een 10 minuten geen mail ontvangen.
De mail die gestuurd word rond die tijd word wel gewoon opgeslagen.
Webreus gebruikt PLESK als frontend, word je echt niet blij van als je extensies gaat gebruiken (onmogelijk om te installeren via PLESK).
Maar goed dit gaat wel erg off topic ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar