Eigen website

ModeratorCOLON Global Moderators

jeroen.ijmuiden
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 17:28

Hey medeforummers,

ik ben bezig met een eigen website om wat bij te hobbyen. Nou is het ontwerp niet echt het probleem maar wel de naam. Zijn er nog tips? Ik had zelf wel een paar ideeen zoals:
www.goedefotograaf.nl of www.wateenmooiefotos.nl maar misschien dat dit wel helemaal niks is.

Alvast bedankt!
Canon Eos 40D - Sandisk ExtremeIII 1gb - Sigma 17-70 2.8/4.5 DC - Canon Speedlight 430EX - Lowepro Stealth Reporter D200AW - Crumpler The Warm Shower
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

De websites die je zelf voorstelt vind ik zelf een beetje afbreuk doen...

Wat is er mis met je eigen naam als website.
Is het beste voor je naamsbekendheid.

www.jeroenijmuiden.nl (als die nog niet bestaat tenminste)
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik een beetje oppassen met url's die bestaan uit meerdere woorden. Je gaat (merk je het zelf ook?) moeite doen om te lezen wat er staat en denkt halverwege: 'wat stond er nou?'
En over jezelf afroepen goedefotograaf.nl... Sja. het zou niet mijn persoonlijke keuze zijn.
Vergelijk het eens met websites die je veel bekijkt.
bijv. www.nu.nl www.ad.nl www.google.nl het zijn allemaal woorden/termen die lekker in de mond liggen/kort zijn.
Ik zou eerder kiezen voor je bijv. achternaam of voornaam+achternaam of bijv. voornaam+fotografie etc.
Nou succes, het is maar míjn mening, dus doe lekker je ding!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Tja, ik zou het ook wat korter doen dan www.tjongejongejongewateenontzettendmooiefotos.nl ;-)

Net wat Marie zegt, Het moet lekker bekken of goed allitereren als het wil blijven hangen. Of "gewoon" iets met je naam erin is ook wel goed, dan weet men je naam ook sneller.

Ik zou zelf niet zo snel voor www.foto-jeroen.nl (is nog vrij) gaan, want als men dan dat streepje vergeet zit men op de site van een andere jeroen (overigens ook hier actief ;-))

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
jeroen.ijmuiden
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 17:28

Haha bedankt voor jullie snelle reacties!

Helaas heb ik zo'n 13 in een dozijn naam dat de meeste domijnen met mijn naam wel bezet zijn. www.jeroenbos.nl, www.jeroen-fotografie zijn bezet en jeroenbosfotografie zijn erg lang. Nou ben ik ook nog zo'n impulsieve l*l dat ik www.goedefotograaf.nl heb geregistreerd en em denk toch niet wil hebben haha.

Misschien is www.jeroendefotograaf.nl wat?
Canon Eos 40D - Sandisk ExtremeIII 1gb - Sigma 17-70 2.8/4.5 DC - Canon Speedlight 430EX - Lowepro Stealth Reporter D200AW - Crumpler The Warm Shower
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
Digi-Desmond
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 120
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2008 11:46
WoonplaatsCOLON Breda

www.digi-jeroen.nl ofzo?
Net zoiets als mij :)
| Canon EOS 400D | EF-S 18-55 IS | EF-S 55-250mm IS | 50mm 1.8 | LowePro Cirrus 140 | FotoCube (L) |

[url=http://www.digi-desmond.nl/]Bezoek ook eens mijn website![/url]
jeroen.ijmuiden
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 17:28

Haha genoeg opties, ik probeer nu mijn bestelling van het andere domijn te annuleren maar ze doen moeilijk. Het schijnt buiten koop op afstand te vallen.

Het ziet ernaar uit dat ik niet meer van de naam www.goedefotograaf.nl af kom. Maakt niet uit gaan we later wel een extra naam toevoegen
Canon Eos 40D - Sandisk ExtremeIII 1gb - Sigma 17-70 2.8/4.5 DC - Canon Speedlight 430EX - Lowepro Stealth Reporter D200AW - Crumpler The Warm Shower
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nol77 schreefCOLON Ik zou zelf niet zo snel voor www.foto-jeroen.nl (is nog vrij) gaan, want als men dan dat streepje vergeet zit men op de site van een andere jeroen (overigens ook hier actief ;-))
Da's ondergetekende al :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

jeroen.ijmuiden schreefCOLON Haha genoeg opties, ik probeer nu mijn bestelling van het andere domijn te annuleren maar ze doen moeilijk. Het schijnt buiten koop op afstand te vallen.
Kan ik me ook iets bij voorstellen, aangezien een hosting provider ook ergens aan een internet instantie geld betaalt om je domein vast te laten leggen.
757D + 8-400 mm
jeroen.ijmuiden
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 17:28

Afotos schreefCOLON
jeroen.ijmuiden schreefCOLON Haha genoeg opties, ik probeer nu mijn bestelling van het andere domijn te annuleren maar ze doen moeilijk. Het schijnt buiten koop op afstand te vallen.
Kan ik me ook iets bij voorstellen, aangezien een hosting provider ook ergens aan een internet instantie geld betaalt om je domein vast te laten leggen.
Heb nog ff contact gehad met de consumenten autoriteit en het is niet geldig wat zij zeggen. Ik heb recht op een bedenktijd, mits hier vantevoren niet schriftelijk afstand van is gedaan. Een melding maken en op akkoord klikken is dus niet genoeg, ze moeten je echt een brief sturen die je met handtekening terug moet sturen.
Canon Eos 40D - Sandisk ExtremeIII 1gb - Sigma 17-70 2.8/4.5 DC - Canon Speedlight 430EX - Lowepro Stealth Reporter D200AW - Crumpler The Warm Shower
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Tja, wat wil je delen, wat is je echte doel?
Amateur of beroeps (to be)?
Want als amateur gelijk fotografie in de domeinnaam te gooien klinkt leuk, maar veelal vind ik die sites om te huilen zo slecht.
(sorry bezitters die wel mooie sites en foto's hebben!)

Je moet gaan voor en domeinnaam die jou past. Ik kon gelukkig mijn naam .nl vastleggen. Is voor jou eu of .com nog beschikbaar?

Wees creatief....
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

ik heb www.KD-fotografie.nl

KD van Kelly Denis, mijn naam dus.
Over het algemeen kunnen mensen het goed onthouden.

Maar zou dus wel een naam kiezen die dichtbij je staat, in het lijstje van Martinus zie ik al hele leuke staan.
jeroen.ijmuiden
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 62
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 17:28

Nou de website staat online hoor! Ik krijg van de hoster een extra domeinnaam en dat wordt denk ik www.j-photo.nl (dit past denk toch iets beter bij me :wink: ).

Wat vinden jullie er van? Het is gemaakt met hun sitebuilder, dit is echt een gedrocht van een programma. Misschien dat iemand een veel beter programma heeft, dan hoor ik dat graag :D Heb namelijk niet echt ervaring in de website wereld en dit ding heeft me ook 3 dagen gekost om te maken haha.

Groetjes,
Jeroen
Canon Eos 40D - Sandisk ExtremeIII 1gb - Sigma 17-70 2.8/4.5 DC - Canon Speedlight 430EX - Lowepro Stealth Reporter D200AW - Crumpler The Warm Shower
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Hey Jeroen..

Ik had ook veel moeite om een site te bouwen.
Maar nu ben ik bezig om mijn site te bouwen via Joomla.
Het is moeilijk maar je kan er echt heel veel mee..

Gelukkig heb ik iemand via het Forum die mij echt onwijs
goed helpt en ik ben ook echt onwijs blij met zijn hulp!

Ik ga niet zijn naam noemen want ik weet zo niet of hij het goed vindt maar misschien leest hij dit wel!

Gr Dimitri
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

ik had het geluk dat er iemand in ons bedrijf stage liep die websites maken als later beroep wil gaan doen, die heeft eerst onze bedrijfswebsite aangepakt en daarmee was hij een dag te vroeg klaar....toen heeft hij de mijne in elkaar gehtmld (mooi werkwoord). Niet al te flashy daar hou ik niet van, gewoon lekker rustig...

on topic: leuke site alleen de site is nogal donker tegen een witte achtergrond aan beide kanten. Ik zou de achtergrond ook een kleur geven dat het wat makkelijker kijkt. Verder als ik op je thumbnails klik om een foto te bekijken krijg ik een rood kruisje....anderen ook of ligt het aan mijn computer hier op het werk?

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

jeroen.ijmuiden schreefCOLONWat vinden jullie er van?
Dat je met dit topic mooi geholpen bent en dat je voor beoordelingen in het beoordelingstopic terecht kunt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar