statiefgodel EF70-200 F/4 IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
onno
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2005 12:33
CONTACTCOLON

Wie weet waar ik een statiefgondel voor mijn EF 70-200 f/4 IS kan bestellen.
Ik kan deze natuurlijk bij de fotograaf bestellen, maar ik vindt €125 wel een belachelijk hoge prijs voor zo'n stukkie aluminium wel veel!

Las ergens dat ze( de imitatie gondels) een stuk goedkoper zijn, maar net zo goed.
Kan allen dat stukje nergens meer terug vinden

MVG Onno
Canon EOS 40D + Canon EF-S 17-85 IS UMS + Canon EF 70-200 f/4 [color=red]L[/color] IS UMS + Canon EF Extender 1.4 II en wat flitslicht.
Bilaro Monopod +Gedged Tripod
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

wist niet dat die krengen zo overdreven duur waren :o

Maar de goedkopere imitatie statiefgondels:
http://cgi.ebay.nl/Tripod-lens-Mount-Ca ... 1|294%3A50
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Via onze huis leverancier (martijn www.aq4u.nl) kun je ze bestellen en op marktplaats worden ze ook regelmatig aangeboden.
- Canon spul -
martin68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008 18:40
WoonplaatsCOLON hillegom
CONTACTCOLON

eos 50D | 350D | 70-200 f2.8/L |sigma 24-60 f2.8 ex | 18-55 kitlens | 50mm 1.8 een monopod een driepoot en een tamrac rugzak
Gebruikers-avatar
onno
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2005 12:33
CONTACTCOLON

Heren ik dank U.
Dat zijn hele andere prijzen.
Ik ga er snel een bestellen

MVG
Onno
Canon EOS 40D + Canon EF-S 17-85 IS UMS + Canon EF 70-200 f/4 [color=red]L[/color] IS UMS + Canon EF Extender 1.4 II en wat flitslicht.
Bilaro Monopod +Gedged Tripod
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Sietze
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2007 19:24
WoonplaatsCOLON Barneveld

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12218

Kosten: $ 13,46 inclusief verzendkosten!
Canon EOS 1D Mark IIn - Canon 28-135 IS USM - Canon 70-200 USM - Canon 50mm 1.8 II - LowePro Stealth D400 AW
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Die Dealextreme-versie ga ik ook maar eens bestellen voor mijn 70-200 F4 denk ik!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dei Dealextrem is wel een zeer illegaal product :) Logo's en uitvoering kopieren, is net zo als nep Lacoste en D&G spul etc. Maar ik zie wel waarom er toch verschil zit. Van alle modellen die ik hier voorbij zie komen is de afwerking een beetje oost europees. Daar merk je niet direct wat van maar, toch... En verder zit het verschil in de sluitting. Zoals ik kan zien is die gewoon met een boutje. De Canon varianten hebben boutjes die dikker zijn en dus mee stress aankunnen en zijn verder geborgen zodat je ze er niet uit kunt draaien of dat ze eruit kunnen vallen en dat geld ook voor de sluiting. Mijn Canon moet ik los draaien en dan los klikken. Dit is om te voorkomen dat je lens of camera er onvrijwillig uitvalt. Dat zal allemaal wel niet 1, 2, 3 voorkomen maar het is wel voor een deel de kostprijs verschil, gelijk aan waarom die van Canon duurder zijn dan van bijvoorbeeld Sigma. Letop gedeeltelijk want er zit ook branding op natuurlijk :)

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Natuurlijk zit er kwaliteitsverschil tussen de orginele en bijv. de Dealextreme-versie!

Heb ook genoeg echt cr*p gekocht @ DealExtreme wat na paar keer gebruik uit elkaar donderde...

Of je het verschil in prijs het waard vind om een origineel product (en dus betere kwaliteit) te kopen is natuurlijk voor iedereen zelf te bepalen!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Klopt,uiteraard ga ik niet over de portemonaie van de leden. Anders was ik wel marketing manager Canon Wereldwijd geworden :)

Maar het is wat kort door de bocht om sommige dingen van Canon maar als duur te bestempelen, gewoon omdat er geen batterijen inkunnen of knopjes opzitten. In mijn ogen is het pennywaise pound foolish, zeker als je het vaak of vaker dan een keer gaat gebruiken. Echter voor 10 euro kan je geen buil vallen.

Maar ik zie vaker dit soort dingen, dus wel een L objectief en dan een flutfilter, of een auto bestellen zonder carkit en dan een keer of 2 een bekeuring aannemen :)

Jeroen, die graag een verhaalte, mini review of een aanvulling op dit topic van de TS zou willen zien. het is immers iets wat heel handig is op een lens die velen hier hebben. Ik weet wel dat je of je nu een echte of een ander hebt je met een extender of zonder grip moet werken, omdat het anders vaak niet past met drieweghoofden en sommige balhoofden.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Ik heb de tripod mount van DealExtreme en het is is ondanks de lage prijs geen rotzooi.

Uiteraard laat de afwerking te wensen over, de gieting is niet zo mooi bijvoorbeeld en de kleur is 'net niet' de witte lenskleur.
Ook is de schroef inderdaad NIET geborgd, dus hij is (als je dat nodig vindt) compleet los te draaien. Het losklikken van het Canon model heb je hier dus ook niet, bout los = lens los (opletten dus).

Hij pas echter prima op het statief en doet zijn werk en uiteraard speelt de factor geld natuurlijk ook een rol. De verhouding is redelijk zoek naar mijn bescheiden mening, als je een gondel van 125 euro koopt voor een lens van ongeveer 600 euro. Uiteraard wil ik ook graag Canon spullen, maar het moet wel leuk blijven.

Martien
I don't have a solution, but I admire the problem
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

jvanarkel schreefCOLONMaar ik zie vaker dit soort dingen, dus wel een L objectief en dan een flutfilter, of een auto bestellen zonder carkit en dan een keer of 2 een bekeuring aannemen :)
.
Helemaal mee eens, maar ik snap ook dat het geld wat wil... Als ik die dealextreme versie zie, kan ik me niet voorstellen dat dat vilt erin heel lang meegaat, zeker niet als ik al lees dat het af gaat geven enzo. Zeker al je veel portret/landschap wisselt via deze ring denk ik dat ie erg snel versleten is en dat kun je van de Canon versie niet zeggen.

groeten Sarpa
edit: nog los van het feit dat de dealextreme alleen maar knelt en de Canonversie door het "railtje" op z'n plek blijft zodat je lens er niet uit kan knallen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar