Canon 70-200L F/4 IS maakt ratelend geluid

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik zal me eerst voorstellen. Ik ben Shyam en sinds kort serieus bezig met fotografie als hobby. Ik moet nog veel leren en hoop in de nabije toekomst toch het 'kiekjes niveau' te overstijgen.

Ik heb een vraagje. Sinds twee dagen ben ik in bezit van de bovengenoemde lens (tweedehands). Het is mijn eerste objectief met IS. Het eerste wat me opviel was dat het bij gebruik van de IS een ratelend geluid maakt alsof iets traag roteert. Het houdt aan tot even nadat de shot genomen is. Het doet me denken aan het geluid dat mijn 50 mm F1.4 maakt bij het scherpstellen. Het valt pas echt op bij lange sluitertijden, maar als je het eenmaal weet dan merk je ook dat het bij korte sluitertijden voorkomt. Is dit ratelend bijna knarsend geluid normaal bij het gebruik van IS? De scherpstelling gaat snel en bijna geruisloos.

Alvast bedankt voor de reacties.
Gebruikers-avatar
JstN
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2008 18:40
WoonplaatsCOLON Nieuwegein

Hallo,

op mijn 100-400 is dat ook en is volkomen normaal. Het is gewoon de IS die z'n werk doet :)
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Stelt me weer gerust.

Thx voor de snelle reactie. :)
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Die van mij is ook niet geluidloos!
Weet niet hoe hard dat ratelen klinkt, maar ik zou me geen zorgen maken zolang de foto's okee zijn en de IS z'n werk doet!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
RaymondP12
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 380
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 16:24
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Mijn objectieven met IS hoor je wel maar maken geen ratelend of bijna knarsend geluid.
Misschien toch maar even laten nakijken.
EOS 7DII/BG-E16 - EOS 7D/BG-E7 - Sigma 17-50 mm f/2.8 EX DC OS - EF 28-135 mm f/3.5-5.6 IS USM - EF 70-300 mm f/4.0-5.6 L USM - Metz 48 AF-1 - Omnibounce
Rhodan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2009 10:12
WoonplaatsCOLON Leiderdorp
CONTACTCOLON

RaymondP12 schreefCOLONMijn objectieven met IS hoor je wel maar maken geen ratelend of bijna knarsend geluid.
Misschien toch maar even laten nakijken.
Hier ook zo. Als je goed luisterd hoor je de IS wel iets maar dan moet je wel scherpe oren hebben. Misschien een keertje laten schoonmaken?!
[url=http://www.flickr.com/photos/mulderimages/]Mulder Images[/url]
In de Crumpler New Dehli zit:
teveel om op te noemen.
Gebruikers-avatar
onno
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2005 12:33
CONTACTCOLON

Gefeliciteerd met je aankoop
Ik heb er zelf ook een ,en inderdaad, je hoort een zoemend geluid. Dat is dus de IS die zijn werk doet. Lijkt me niet iets om je ongerust temaken.
Met de IS OFF moet het geluid dus niet meer hoorbaar zijn

Gr Onno
Canon EOS 40D + Canon EF-S 17-85 IS UMS + Canon EF 70-200 f/4 [color=red]L[/color] IS UMS + Canon EF Extender 1.4 II en wat flitslicht.
Bilaro Monopod +Gedged Tripod
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Zet inderdaad eens je IS uit en dan ben ik wel benieuwd of
je het dan nog hoort!

Ik heb ook de 70-200 en hoor zelf geen rare geluiden...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2009 12:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Als de IS uitstaat dan hoor ik het geluid niet. Dus het is de IS. Het lijkt dat ik me ongerust maakte om niets. Ik houd het nog wel in de gaten.

Ik ben er in ieder geval wel blij mee. Als vanavond het zonnetje weer tevoorschijn komt, dan ga ik er mee op pad. Kwa scherpte bevielen de eerste snelle test foto's me wel.

Bedankt voor alle feedback.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar