draagriem

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Fbeerens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 18:37
WoonplaatsCOLON Roggel

Hallo

als ik de hele dag met de camera om mijn nek heb gelopen (zelfs met kitlens) dan begint dat ding toch behoorlijk te irriteren en te schuren.
Ik kan me voorstellen dat daar wel oplossingen voor zijn echter ik kan ze niet vinden. Wie biedt hulp ?
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Eventueel kun je je camerastrap vervangen door een strap van Optech. Deze schijnen een stuk beter/comfortabeler te zijn :).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Ja ik heb de optech ook gehad. Draagt wel prettig alleen door het elastiek in de band had ik steeds het gevoel dat de camera viel. Dus probeer de band eerst met lopen voordat je die koopt.

Mijn advies is bij langdurig gebruik op een dag camera om de schouder en niet om je nek.

Gr. Chris :wink:
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

meer foto's maken, of over je schouder dragen ;)

grt Arnoud
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

had daar zelf ook wel last van, zeker met een hele dag dragen dan schuurdede band toch wel aardig in mijn nek,
ook al verstopte ik de band vaak achter mijn kraag, echt comfortabel was het niet.

heb sinds begin dit jaar de op=tech pro strap 3/8 aangeschaft en een op-tech stabilizer strap.

de pro strap draagt echt heel comfortabel en is lekker zacht in je nek, de stabilizer gebruik ik in samenwerking met deze strap als ik b.v wandel, dan bijft de camera vast tegen mijn buik zitten en schud de hele handel niet zo heen en weer, je kunt hem natuurlijk ook met je hand ondersteunen, maar ik doe aan nordic walking en dan heb ik die handen al nodig om mijn stokken vast te houden, maar op deze manier kan camera ook gewoon goed mee.

wil je geen nieuwe strap kopen dan kun je i.d.d ook kiezen om de camera over je schouder te hangen, of denk ook eens aan een polsstrap, dan kun je de camera gewoon in de hand houden, t'is maar net wat jij comfortabel vindt.

succes
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
LanWolf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 19:04
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Zelf ben ik van plan om een Black Rapid te gaan aanschaffen, ziet er ook goed uit, hierbij draag je hem over de schouder, maar dan net iets anders als normaal. Lijkt me comfortabel, en ook veiliger als met je neckstrap over de schouder (omdat je die dan vaak niet ook nog over je hoofd doet vanwege de lengte)

zie hier (site) en BlackRapid Rs-4 video
Laatst gewijzigd door 3 op LanWolf, in totaal 12 keer gewijzigd.
Canon: EOS 6D - Speedlite EX 430 - EF-24-70 F4L IS - EF 70-200 F4L IS - EF 50 1.8 MKII - Bigma 50-500 -Manfrotto 055 Pro
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

dit meen je niet :D :D :D :D

Denk gelijk aan de tekst :

een foto of je leven ...

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139222[/img]


Ik gebruik zelf een gratis strap de Smug Mug strap, vergelijkbaar met de Optech en ik moet zeggen dit scheelt enorm, door het neopreen wat ze gebruiken reduceerd het gewicht enorm en blijft ie lekker soepel om je schouder hangen, beter en comfortabeler dan de originele strap.
Fotograferen is kijken niet klikken.
LanWolf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2005 19:04
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Closeshooter schreefCOLONdit meen je niet :D :D :D :D

Denk gelijk aan de tekst :

een foto of je leven ...

[knip, k zal geen foto quoten]


Tja ben dan toch wel beetje cowboy, maar 1 is voor mij toch genoeg...

Zou overigens wel gein zijn op een Westernweekend of zo :) met 2 van die cams en dan in full western ornaat 8)

en heb ook al eens naar de smug-mug strap gekeken, maar ben toch bang dat het rekken en zweten ervan me niet zal bevallen.
Heb nu ook een oude eos strap aan m'n 50D, zo'n blauwe canvas versie. Lekker stevig en zo'n 5 cm breed. Geen rubber wat in je nek plakt bij warm weer.
Canon: EOS 6D - Speedlite EX 430 - EF-24-70 F4L IS - EF 70-200 F4L IS - EF 50 1.8 MKII - Bigma 50-500 -Manfrotto 055 Pro
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Mijn rugtas heeft twee plastic ogen aan de voorkant van de draagriemen. Ik heb een strap van Kata die je daar aan vast kan maken, zodat je geen riem meer om je nek hebt en al het gewicht op je schouders rust.

De paar keren waarin dit praktisch was heb ik er met veel plezier gebruik van gemaakt, alleen wanneer je iets uit je rugtas moet hebben en nog een 2e body op een monopod in de hand draagt is het verre van praktisch te noemen.
757D + 8-400 mm
Cogliostro
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 429
GeregistreerdCOLON 10 Feb 2006 19:23
WoonplaatsCOLON Heerlen
CONTACTCOLON

ik gebruik zelf al een tijdje een black rapid rs2, dan wil je eigenlijk niets anders meer.
zeker als je een 70-200 f2.8 aan je camera met grip hebt hangen.

heb ook een optech en zo'n extra lange kata, beiden goed maar komen qua draaggemak niet in de buurt van een black rapid
div.canon spul en een Beroflex 500 mm aka wundertuete
Gebruikers-avatar
iZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 28 Jul 2005 09:35
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Voor de handige knutselaar die de BlackRapid te duur vindt hier een handig filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=tswWFE8U ... re=related
Raphaël

flickr | facebook | twitter | 40D Grip | EF 17-40/4.0 | AF SP 28-75/2.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | 550EX | Lowepro Fastpack 250 | Strobesh*t
kiki
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 18:00

Ook ik kreeg veel last van mijn nek als ik de hele dag met mijn 18-200 had rondgelopen.
Zie hier mijn oplossing:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... ender.html
kost wel 29 euro maar is - voor mij in ieder geval - het geld dubbel en dik waard. Totaal geen nekklachten meer. Is eigenlijk bedoeld om een verrekijker aan te hangen
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik vind alleen de propeen-straps van Op-tech met dit weer erg snel klef, warm en kleverig worden.
Ik heb hem om mijn 30D, maar houd het bij mijn 1D wel bij de originele.
Daarnaast heb ik een handstrap zodat de camera toch gewoon in de hand gehouden kan worden zonder dat dit irritant wordt (of onveilig, want laten vallen is ook zoiets)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

kiki schreefCOLONOok ik kreeg veel last van mijn nek als ik de hele dag met mijn 18-200 had rondgelopen.
Zie hier mijn oplossing:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... ender.html
kost wel 29 euro maar is - voor mij in ieder geval - het geld dubbel en dik waard. Totaal geen nekklachten meer. Is eigenlijk bedoeld om een verrekijker aan te hangen
Hee die is handig, want je kan je rugtas dan nog gewoon af doen xD
757D + 8-400 mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar