voor het raam

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
11je
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2009 09:06

dag allemaal, ik hoop dat jullie mij een beetje vooruit kunnen helpen. ik ben een beginner en ik vind veel dingen lastig, maar waar ik op dit moment vooral mee zit is het volgende:

ik mag nu vooral graag foto's maken van mijn eenjarige zoontje en dat doe ik vaak in onze woonkamer. die is vrij donker (donkeroranje met groene muren en een zwarte vloer) en zijn speelgedeelte is eigenlijk precies voor het raam. vaak wil ik dus foto's maken tegen het licht in. maar ik vind het heel moeilijk om daar de juiste instellingen voor te kiezen... de achtergrond is vaak zwaar overbelicht.

bijvoorbeeld:
deze

f/5.6
1/25 sec.
ISO 800

Wat had ik beter kunnen doen?
ISO in ieder geval omlaag verwacht ik he? maar verder? maar niet meer tegen het licht in? :wink:

als jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag.
Slipstream
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 527
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2008 19:45
WoonplaatsCOLON Bilthoven

lichtmeting van het tegenlicht doen in M modus.
Dus zorgen dat die goed van kleur etc is.

Dan met die instellingen focussen op je zoontje, en dan met het maken van de foto ook je zoontje inflitsen.

Dan is de achtergrond niet overbelicht en staat je zoontje er goed helder op.
[size=75]40D | Tokina 12-24 F4 AT-X PRO | Sigma 70-200 F2.8 EX DG HSM | Sigma 1.4x EX Extender | Canon 430EX II | Canon 50 f/1.8 II | Canon EF-S 18-55 IS | Lowepro Flipside 400 AW[/size]
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Kan de foto helaas niet zien.
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar