Hack om buffer uit te breiden?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Ben eens benieuwd... is er voor de xxD series een hack om het buffer wat uit te breiden? Pinnetje doorkrassen en op een bepaalde plaats een module erbij monteren of iets anders geks?

Ik schiet bewust op RAW en heb soms de 6+ fps weleens nodig. Loop hierbij echter vaak tegen de buffergrens aan, terwijl ik het liefst een burst van 30 of meer foto's zou willen maken...
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik lees mee, maar dan voor de 400D.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou eerst eens kijken of je al de ideale camera-CFkaart combi hebt qua schrijfsnelheid.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... p?cid=6007

Is sRAW een optie?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

sRAW, liefst niet maar kan het eens proberen.
het probleem is overigens niet de wachttijd als de buffer vol is, maar echt dat ik de burst niet wat kan verlengen..
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

sRAW levert wel kleinere platen op.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Chris Tettero
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1689
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2006 11:34
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik denk dat de enige hack dier er zou kunnen zijn een hack in je spaarpot is om een body te kopen die wel aan de fps die jij wenst kan voldoen.
Kijk dit is nu een onderschrift...
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

zoals ik al zei, fps is het probleem niet, ik zou alleen zo graag de burst wat verlengen.

Heb al wel gezien dat het nieuwere broertje van mijn body 3x zo snel wegschrijft op mijn kaartje als dat deze body doet. Weer iets om op m'n verlanglijstje te gooien...

...maar toch begint ook die al snel te stotteren :)
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Chris Tettero schreefCOLONIk denk dat de enige hack dier er zou kunnen zijn een hack in je spaarpot is om een body te kopen die wel aan de fps die jij wenst kan voldoen.
:twisted: :twisted: :twisted:
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Chris Tettero schreefCOLONIk denk dat de enige hack dier er zou kunnen zijn een hack in je spaarpot is om een body te kopen die wel aan de fps die jij wenst kan voldoen.
Wat overigens zou betekenen dat het uiterste einde een 1DIII body is... die vervolgens de stapels foto's die die in een paar seconden maakt trager op een kaartje heeft staan dan een 50D dat heeft.
Anoniem 4

Ach, je kan het ook hier eens mee proberen
http://www.exilim.com/intl/ex_f1/features1.html
Helaas geen Canon kwaliteit :D
Alexander Nijman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 13:24
WoonplaatsCOLON Arnhem

Je buffer zit normaalgesproken gebonden aan een bepaalde hoeveelheid intern geheugen..
Waarschijnlijk kan je buffer alleen vergroot worden als dat geheugen vergroot word en doe dat maar eens..
Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat je je buffer kunt vergroten je zou aleen het wegschrijven sneller kunnen laten gaan door snelle CF kaarten te gebruiken.
Canon EOS400D + BG-E3 |18-55|70-300
[url=http://www.flickr.com/alexander92]Flickr[/url]
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

Een videocamera???
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Johan
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:33
WoonplaatsCOLON Welten (Z-Limburg)

Jeep schreefCOLONEen videocamera???
:idea: :) :)
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

Ach, kom op jongens.. zit hier nou het neusje van de zalm van de EOS-gebruikers of klikken jullie allemaal braaf zoals Canon het gewild heeft?

Ik wil 3 seconden kunnen knallen op RAW kwaliteit, om daar één of twee juiste momenten uit te kunnen plukken. Nu red ik dat niet en mis ik het juiste moment dus vaak net.
Daarvoor heb je méér buffer nodig - zoals er ook mensen zijn die moederborden modificeren zullen er ook zijn die weleens geprobeerd hebben om het buffer van hun cam uit te breiden. Ik zoek dus mensen die dat met succes gedaan hebben en het liefst info over hóe ze dat gedaan hebben.

De geheugenmodulen die Canon gebruikt om z'n buffer mee op te bouwen moeten wel bijna standaardcomponenten zijn, wat ik echt wil weten is:
a) is er ruimte voor meer modulen of zou je ze kunnen vervangen door grotere?
b) ondersteunt de controller in de 40D dit? (de DIGIC III processorlijn wordt in meer camera's gebruikt, en zal dus niet maximaal gebruikt worden in een niet-topmodel)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik kan op het internet niets vinden over een uitbreiding van het buffergeheugen.

Dat wil niet zeggen dat het niet kan :wink:

Ik vermoed dat het ontbreken van documentatie een belangrijke reden is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik wil 3 seconden kunnen knallen op RAW kwaliteit, om daar één of twee juiste momenten uit te kunnen plukken. Nu red ik dat niet en mis ik het juiste moment dus vaak net.
Iets gerichter schieten, in plaats van 3 sec. knallen begin je ,40 sec later en stop je eerder. Kortom de situatie beter leren inschatten.

succes met quest

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

In de 40D whitepaper http://www.usa.canon.com/dlc/controller ... cleID=1787
(server is down op dit moment)
zijn wat boards te zien.

Misschien dat iemand de geheugenbuffer kan lokaliseren :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Grote kans dat het buffergeheugen geen eenvoudig uit te wisselen component is. In het extreemste geval is het een drop (niet waarschijnlijk vanuit economische redenen) maar grootste kans dat het om een recht-toe-recht-aan SRAM gaat dat in mini-SMD behuizing direct op een print zit. En dan zit je domweg met een beperking op het aantal pinnen dat op de PCB is aangesloten; je kunt er niet zo maar even een paar bij bedenken. Voor meer geheugen heb je meer adreslijnen nodig, die kun je niet zo maar draadloos naar je processor core krijgen (nou ja, in ieder geval niet zodanig dat het ook werkt :lol: ).

Stel nu dat je met een stukje draad die extra adreslijnen wel kon aansluiten. Dan nog heb je te maken met software die de extra adressen moet herkennen en gebruiken. Veel succes ;).

Ergo: forget it. De enige reële hack die mogelijk is is de eerdergenoemde; die van je spaarpot.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

bmvduin schreefCOLONIets gerichter schieten, in plaats van 3 sec. knallen begin je ,40 sec later en stop je eerder. Kortom de situatie beter leren inschatten.
Wil je niet direct aanvallen Bob, meer een verzoek in het algemeen: Ik ben met een reden op zoek naar meer buffer, dat geeft mij gewoon meer zekerheid van het hebben van die juiste plaat. Zo goed als mijns inziens mogelijk timen kan ik, heb dezelfde foto's namelijk ook al gemaakt met een camera die 1,5 fps deed ;) Het nadeel hiervan is dat het uitvalspercentage gewoon héél hoog is.
Gebruikers-avatar
babysteps
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2009 11:22
WoonplaatsCOLON Harderwijk

jeveos schreefCOLONGrote kans dat het buffergeheugen geen eenvoudig uit te wisselen component is. In het extreemste geval is het een drop (niet waarschijnlijk vanuit economische redenen) maar grootste kans dat het om een recht-toe-recht-aan SRAM gaat dat in mini-SMD behuizing direct op een print zit. En dan zit je domweg met een beperking op het aantal pinnen dat op de PCB is aangesloten; je kunt er niet zo maar even een paar bij bedenken. Voor meer geheugen heb je meer adreslijnen nodig, die kun je niet zo maar draadloos naar je processor core krijgen (nou ja, in ieder geval niet zodanig dat het ook werkt :lol: ).

Stel nu dat je met een stukje draad die extra adreslijnen wel kon aansluiten. Dan nog heb je te maken met software die de extra adressen moet herkennen en gebruiken. Veel succes ;).

Ergo: forget it. De enige reële hack die mogelijk is is de eerdergenoemde; die van je spaarpot.
Hartelijk dank voor de uitleg!
Ik hoef er dus niet op te gokken dat de 40D "voorbereid" is op een uitbreiding, omdat bepaalde componenten in meer toestellen gebruikt worden?

>> De 1D Mk1 doet wél wat ik wil qua buffer, maar geeft me qua resolutie niet de vrijheid waar ik op hoop. Ik wil nl. naderhand nog de beslissing kunnen nemen dat portret mooier staat dan landscape..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar