Paar shots shoarma uit de wei

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Even tijdens het fietsen in de buurt.

Graag jullie mening over deze foto's

#1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141115[/img]
#2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141116[/img]
#3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141117[/img]

en nog 1 van de huiskat
#4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141114[/img]


alvast bedankt,
Rijno
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Wist niet dat shoarma van geiten en katten werd gemaakt :wink:
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Gatsie darrie.. ik meende dat shoarma van schapen komt., :roll:
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

te donker, niet boeiend en hier en daar niet scherp
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hé Martinus,

Beetje kort door de bocht. Kom dan ook met adviezen.
Ik begrijp dat iedereen een andere interpretatie heeft wat "boeiend" is of niet. (Ik snap ook wel dat dit niet de meest boeiende zijn)
Volgens mij zit ik hier op het Test forum.
Jammer dat ik die feedback niet krijg als nieuweling op dit forum.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
Arnoud79
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Westland

foto 1 is wel oke, maar niet zo'n goede uitsnede
foto 2 is te donker, wederom een vreemde uitsnede
foto 3 hetzelfde antwoord als 1, en het rode lijdt enorm af
foto 4 is gewoon onscherp

hopelijk heb je er wat aan, en kan je je verbeteren

Arnoud
Canon EOS 400D; Sigma 18-200mm; Tamron 28-300mm XR DI AF LD; Canon EFS 18-55mm; Canon EF 50mm 1.8II; Canon Speedlight 430EX; flitssetje Linkstar 400W/s; Flitssetje 150W/s; reflectiescherm; studio etc etc
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Macbean schreefCOLONHé Martinus,

Beetje kort door de bocht. Kom dan ook met adviezen.
Ik begrijp dat iedereen een andere interpretatie heeft wat "boeiend" is of niet. (Ik snap ook wel dat dit niet de meest boeiende zijn)
Volgens mij zit ik hier op het Test forum.
Jammer dat ik die feedback niet krijg als nieuweling op dit forum.
Je hebt gelijk, was idd wat kort door de bocht.
Je zou de uitsnedes wat ruimer kunnen nemen zodat de geit er wat meer opkomt. De grauwe kleur op foto 2 zou ik wat ophalen met licht/contrast/verzadiging in ps. Foto 3 idem en foto 4 past niet in het onderwerp van de geiten. Daarbij is hij niet scherp. Ook zou je eens door de knieën kunnen als je een foto maakt, dat maakt het ook alweer "boeiender" En ik vind de titel niet leuk. Maar da's jouw humor.
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hier kan ik wat mee,

Opbouwende kritiek,niets mis mee. Bedankt.
Even wat toelichten; Ik heb deze lens (120-400 sigma) nieuw aangeschaft en krijg zeker bij brandpunt >250 mm de boel niet strak/scherp. Wanneer het object ver staat idem. Zit dus al een tijd te stoeien met diafragma/sluitertijd balans ed. Ook een monopod aangeschaft maar zie geen verbetering.
Neem foto 2: genomen op 180/9.5,iso 400, scherpgesteld op de ogen maar de neus onscherp,ik zou dus verwachten dat de hele kop scherp zou zijn. Wat gaat er mis.
De reden van deze post was niet de compositie of uitsnede maar meer de effecten van de diafragmakeuze.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Macbean schreefCOLONNeem foto 2: genomen op 180/9.5,iso 400, scherpgesteld op de ogen maar de neus onscherp,ik zou dus verwachten dat de hele kop scherp zou zijn. Wat gaat er mis.
Gevoelsmatig heb je denk ik van vrij dichtbij gefotografeerd. Dan is ook bij F9.5 het scherptedieptebereik niet groot.
En de afstand tussen snuit en ogen is bij zo'n beest dan relatief groot t.o.v. de focus afstand.

Wil je echt allebei er goed scherp op dan zou je nog kunnen proberen scherp te stellen tussen snuit en ogen in waarbij je er rekening mee kunt houden dat het scherptebereik achter het scherpstelpunt altijd groter is dan ervoor.

Dus niet precies ertussen in maar ietsjes meer richting snuit scherpstellen. Dan overbrug je in princiepe het hele gewenste gebied.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

grt,
Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
Gebruikers-avatar
peter b
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 557
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 19:07
WoonplaatsCOLON almere

Foto 2
Exposure Time = 1/180"
F Number = F9.5
ISO Speed Ratings = 400
Focal Length = 297mm

Foto 4
Exposure Time = 1/60"
F Number = F5
ISO Speed Ratings = 400
Focal Length = 120mm

even de exif bekeken van 2 foto's, wat mij gelijk opvalt dat je sluitertijd aanzienelijk lager ligt dan het aantal mm waarop je de foto hebt gemaakt. Dit veroorzaakt bewegingsonscherpte. Probeer je sluitertijd hoger te houden dan het aantal mm.

bv foto 4
120 mm sluitertijd minimaal 1/125"
zeker bij dieren, kinderen zal je snellere sluitertijden moeten hanteren die bewegen en staan/zitten over het algemeen niet stil.
[size=59][color=blue]Canon EOS 7D+bg | EF-S 10-22mm | EF-S 17-55mm f2.8 IS | EF 24-105 f4.0 IS | EF 70-200mm f2.8 IS | EF 300mm f4.0 IS | EF 100mm f2.8 macro | 580EX II | Canon 1.4x | Manfrotto tripod[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Dank je Cees,

Wist niet dat de scherpte vaak net achter het focus gebied ligt, zal hier zeker rekening mee gaan houden.
Wel vreemd dat op foto 1 (ook 1/180 en nu met 8.0) wel scherp is over de hele kop.
Wat adviseer je m.b.t. de focusstand; middelste focusmeting of meervoudige focusmeting.

alvast bedankt
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Dank je Peter,

Ik heb bij de foto 1 en 2 bewust een lage sluitertijd genomen in combinatie met een monopod. Dit om uit te kunnen sluiten of een monopod wel of geen toegevoegde waarde is.
Begrijp dus dat ongeacht de hulpmiddelen, de sluitertijd hoger moet zijn dan de ingestelde mm.

Ik zie jullie punt!
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Macbean schreefCOLONWat adviseer je m.b.t. de focusstand; middelste focusmeting of meervoudige focusmeting.
Ik zou alleen het middelste autofocuspunt gebruiken (de rest uitschakelen). Dan heb je precies zelf in de hand waarop scherpgesteld wordt. (Dit gebruik ik bijna altijd zo)

Het is dan een kwestie van richten op het punt waarop je wilt scherpstellen, ontspanknop half indrukken, compositie eventueel opnieuw bepalen en vervolgens de ontspanknop helemaal indrukken. Dan moet het lukken.

Cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar