Website voor foto's laten bestellen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Onlangs heb ik een amateur dansuitvoering gefotografeerd van een dansschool met 150 leerlingen. Nu heb ik ca. 800 foto's die ik wil publiceren zodat ouders de foto's kunnen bestellen. Ik wil echter niet de rompslomp van het afdrukken van 1 foto voor de één, 4 foto's voor de ander en weer 2 foto's voor weer iemand anders, en daarna het hele zooitje nog eens uit moeten sorteren en in aparte enveloppen moeten versturen.

Er zijn toch websites waar dit allemaal voor je geregeld word? Heeft iemand daar ervaring mee, en kun je je eigen verkoopprijzen hanteren? En wat word er gevraagd voor de service die men verleent? En hoe word dit met jou verrekend? Is het controlleerbaar hoeveel afdrukken er in totaal besteld zijn door verschillende mensen?

Ik ben erg benieuwd.

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Dit zou ik ook wel graag willen weten, dus neem ik hier een abonnementje op ;)
fotoon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 142
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2007 17:42

Dit kan bij Oypo.nl Heb er zelf goede ervaringen mee. Ik vind het alleen jammer dat verzendkosten zo hoog zijn.

Zie hier mijn profiel als voorbeeld. www.oypo.nl/fotoon
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

www.oypo.nl :)

Zie hieronder wat voorbeelden van mij.

http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=22EE90DD3113E6E7

Mijn profiel
http://www.oypo.nl/pamfotostudio

Werkt perfect moet ik zeggen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Las laatst ook iets over sjootz.nl, maar oypo is inderdaad de meest bekende (voor mij ;) ).

Heb met beide geen ervaring, ben wel benieuwd welke jij uiteindelijk kiest en waarom. Zal mee blijven lezen.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Je zit dan wel meteen aan vaste kosten van ten minste € 10,00 per maand en betaald ook nog eens 20% commissie. Voor zover ik kan zien bieden ze daarnaast ook nog pietluttigheden aan zoals je foto op een kussensloop enzo. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om het toch in eigen beheer te houden en niet via Oypo.

Maar goed, dat is mijn mening.

Ik heb het opgelost door op mijn website een login gedeelte te maken met dezelfde funtionaliteit. Ik nummer gewoon de foto's (lees batchverwerking) en ze kunnen dan via een webform of een mailtje aangeven wat ze willen. Heb je meteen alles zwart op wit en geen misverstanden.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
DaddyCool
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2008 21:59
WoonplaatsCOLON 2631

Selmak schreefCOLONJe zit dan wel meteen aan vaste kosten van ten minste € 10,00 per maand en betaald ook nog eens 20% commissie. Voor zover ik kan zien bieden ze daarnaast ook nog pietluttigheden aan zoals je foto op een kussensloop enzo. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om het toch in eigen beheer te houden en niet via Oypo.

Maar goed, dat is mijn mening.

Ik heb het opgelost door op mijn website een login gedeelte te maken met dezelfde funtionaliteit. Ik nummer gewoon de foto's (lees batchverwerking) en ze kunnen dan via een webform of een mailtje aangeven wat ze willen. Heb je meteen alles zwart op wit en geen misverstanden.
Ik wil wel eens kijken op jou site, wat is het adres??
Je bent nooit te oud om te leren
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Selmak schreefCOLONJe zit dan wel meteen aan vaste kosten van ten minste € 10,00 per maand en betaald ook nog eens 20% commissie. Voor zover ik kan zien bieden ze daarnaast ook nog pietluttigheden aan zoals je foto op een kussensloop enzo.
Oypo-basis is gratis en dan berekenen ze idd 20% commissie (ze moeten ook ergens van bestaan).
Je kunt zelf bepalen welke producten je aan wil bieden en tegen welke verkoopprijs.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Dat wil ik best doen, echter is mijn website nog in aanbouw. Ik ben hier een maand geleden mee begonnen. Ik heb alles op papier gezet en ingeleverd bij een websitebuilder. Ik moet ook nog even een domein aanvragen enzo maar dat is zo geregeld.

De vraag die hierboven beschreven werd was een probleem waar ikzelf ook al mee aan het stoeien was. Mijn idee was om dus om een login gedeelte voor klanten te maken en waar ze een selectie van de foto's kunnen maken en gelijk kunnen doorgeven. Als het klaar is zal ik zeker mijn URL opgeven hier. De verwachting is binnen 8 weken. Als je wilt kan ik dan een tijdelijke login voor je maken, kun je hem meteen kritisch testen :).
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
DaddyCool
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2008 21:59
WoonplaatsCOLON 2631

Selmak schreefCOLONDat wil ik best doen, echter is mijn website nog in aanbouw. Ik ben hier een maand geleden mee begonnen. Ik heb alles op papier gezet en ingeleverd bij een websitebuilder. Ik moet ook nog even een domein aanvragen enzo maar dat is zo geregeld.

De vraag die hierboven beschreven werd was een probleem waar ikzelf ook al mee aan het stoeien was. Mijn idee was om dus om een login gedeelte voor klanten te maken en waar ze een selectie van de foto's kunnen maken en gelijk kunnen doorgeven. Als het klaar is zal ik zeker mijn URL opgeven hier. De verwachting is binnen 8 weken. Als je wilt kan ik dan een tijdelijke login voor je maken, kun je hem meteen kritisch testen :).
Dat lijkt mij wel wat, je bent tenslotte nooit te oud om wat te leren!
Je bent nooit te oud om te leren
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Das goed, ik laat het je wel weten. Te oud? Ik ben ook opgegroeid met Boney M ;)
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Selmak schreefCOLONJe zit dan wel meteen aan vaste kosten van ten minste € 10,00 per maand en betaald ook nog eens 20% commissie.
20% is toch niet teveel gevraagd voor hun diensten :?

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Selmak, jij houdt liever alles zelf in de hand heb ik begrepen.

Hoeveel tijd en geld ben je dan kwijt als b.v.b. 30 klanten bij elkaar 250 foto's bij jou gaan bestellen op verschillende formaten en materialen?
Word je dan niet een beetje gestressed?
En kan je dan ook nog er voor zorgen dat de foto's binnen 3 a 5 dagen afgeleverd gaan worden?

Ik ben benieuwd hoe jij dit zonder stress aanpakt want dat scheelt nogal wat.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

@ C@sp@r;

20% en je maandelijkse kosten ja. Ik vind het een hoop geld! Wanneer je voor jezelf zou werken zou dit goed te doen zijn.

@ Sugarman,

Ik begin net een beetje voor mezelf. Op het moment dat ik 30 klanten heb die zoveel foto's bestellen mag ik niet klagen denk ik. Ik hou mij met productfotografie, bruidsreportages (pril stadium) en gewone shoots bezig. Zo'n vaart zal het in mijn geval niet lopen. Een vriendje van mij is website builder en kan eventueel ook een bestelsysteem in mijn website integreren. Daarna is het gewoon een kwestie van de bestelling digitaal doorgeven aan de drukker (profotonet oid). Het ligt er ook aan hoe je je prioriteiten stelt. Als je het inderdaad zo druk zou krijgen kun je het altijd nog overwegen. Het moet wel rendabel zijn natuurlijk.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik print niet zo veel maar als het 't geval is, dan regel ik altijd alles online via Ringfoto. Niet het goedkoopst wellicht, maar je kunt handige software donwloaden om snel fotoboeken samen te stellen. En het resultaat is prima te noemen.

Edit: maar volgens mij biedt die niet de sorteer functionaliteit die jij voor ogen hebt. :?
Laatst gewijzigd door 1 op Digilike, in totaal 1 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Selmak schreefCOLONen je maandelijkse kosten ja.
Wanneer je aan een basis-account genoeg hebt is dat €0,00... :roll:
Boldy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 478
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2005 16:41

Wij zijn zeer tevreden over Pixum, 2 jaar geleden hebben we daar eens 1000 (duizend) foto's laten afdrukken, was toen een tijdelijke actie van 1 eurocent per foto !
Spijtig genoeg geld die actie nu niet meer, maar ze zijn nog altijd zeer goedkoop, en de kwalitiet was ook zeer goed.
www.pixum.be of www.pixum.nl , acties kunnen wel eens verschillen van land tot land.
Gebruikers-avatar
robfzr1000
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2007 10:33
WoonplaatsCOLON Limbricht

Volgens mij kan je bij profotonet wel de foto's naar en ander adres laten versturen, je zal dan alleen een aparte factuur via mail moeten regelen, maar je hoeft tenminste dan niet bang te zijn dat je moet gaan sorteren.
Body's, glas en ander spul
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Selmak, als je ook bruiloften doet dan zal ik zeker dit soort dingen aan een oypo over laten want voordat je het weet kom je om in het werk.
Je hebt dan al een betrouwbaar systeem en dit gaat dan ook weer via mond op mond reclame.

Het wordt langzaam steeds meer en die kostprijs bereken je gewoon door.
Een bruiloft en je hebt het er al uit. Moeten ze wel de foto's via Oypo bij jou gaan bestellen natuurlijk :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik doe nabestellingen óók via Oypo.nl.
Werkt perfect. Je hebt nergens meer omkijken naar.
Een hele mooie bijkomstigheid: Oypo laat de foto's bij Profotonet afdrukken; naar mijn mening nog steeds (een van) de beste afdrukcentrales van Nederland.
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar